Støjsvag harddisk?

Diverse d.  09. juli. 2008, skrevet af hansen2605
Vist: 232 gange.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 13:13:14
Svar/Indlæg:
2845/99
Ja jeg har anskaffet mig en harddisk for en 2-3 måneder siden, og siden den dag jeg købte den har jeg fandme prøvet alt for at den bare kunne være stille?

Jeg har spændt den op i elastikker i et 3,5 bay, i et 5,25 bay, lukkede den inde i med et lille lag skum på hver side (ikke en god idé fandt jeg hurtigt ud af)

nu hænger den i mit 3,5 bay i elastikker hvor den ikke larmer mere, men nogle gange kan der stadig komme en lille "rrrr" lyd..... bare sådan lige i et halvt sekund..... "rrrrr"....... "rrrrr"..... har lagt mærke til det er når jeg åbner en stor fil eller sådan og harddisken skal spindes op eller sådan.....

Nogle som har det ultimate råd som virkeligt lige ville kunne fjerne det sidste lyd? skal siges jeg selv syntes min pc er støjsvag (kan ikke selv høre den for 10 centimers afstand andet end en lille sagte vind som kører forbi.....

Men den der lille "rrrr" lyd ødelægger lidt hele idéen med mit støjsvage system....
kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 13:15:33
Svar/Indlæg:
1436/25
Du skal over i SSD diske for at få lydløse diske..

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 13:19:54
Svar/Indlæg:
2845/99
ja, men det lyder mest af alt som resonans problemer, men syntes dog ikke at det lyder til at være direkte umuligt at fjerne?

man må vel kunne få/lave en "kasse" lignedne genstand med god polstring i som kunne fjerne denne lyd?

Er jeg den eneste som har tænkt over denne idé eller er den blevet udført før?

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 13:29:14
Svar/Indlæg:
1084/4
http://www.vcore.dk/shop/silen...

Der er disken pakket ind i skum og kølet. Jeg har selv haft kølet min Samsung SpinPoint 250GB med sådan en. Jeg havde passive radiatore, og eneste blæser i min maskine var den 12db jeg havde i min PSU. Man kunne under ingen omstændigheder høre om disken kørte eller ej 😲