Overclocker
Tilføjet:
09-07-2008 15:41:16
Svar/Indlæg:
5/2
Ja ku sku godt bruge noget hjælp.
Nogen der ved om det hjælper meget at skifte kølepasta på et Sapphire HD3850 Ultimate Edition? Det hjalp nemlig vildt meget på mit 8800GT.
Problemet er at jeg har fået sådan et 3850 til vores HTPC og den kan godt være der. Men også kun lige, da min cpu køleprofil fylder en del. Så jeg prøver at finde nogle måder at køler det yderligere på, det da kun e rpassivt og det slet ikke er nok til at køle det. Spillede Race Driver GRID igår, og efter 5 minutters spil begyndte den at komme med advarselslyde. Så gik jeg ud til desktop og tjekkede temperaturen via Everest og da der stod 95, måtte jeg jo erkende at den nok kunne trænge til noget bedre køling.
Så kort sagt, som det er nu kan jeg ikke montere blæser på køleprofilen pga. pladsmangel, så jeg leder efter alternativer.
Skifte kølepasta? Måske vende køleprofilen og på den måde få plads til en blæser (ved ikke om det kan lade sig gøre). Finde en helt anden køleprofil? måske en S1 eller hvad de hedder. Er bare i tvivl mht pladsen så vil mege tgerne høre noget fra nogen der ligesom har erfaringer med det.
/RN