HD3850 køle problem, hjælp tak

Luftkøling d.  09. juli. 2008, skrevet af djrazz
Vist: 245 gange.

djrazz

Overclocker
Tilføjet:
09-07-2008 15:41:16
Svar/Indlæg:
5/2
Ja ku sku godt bruge noget hjælp.

Nogen der ved om det hjælper meget at skifte kølepasta på et Sapphire HD3850 Ultimate Edition? Det hjalp nemlig vildt meget på mit 8800GT.

Problemet er at jeg har fået sådan et 3850 til vores HTPC og den kan godt være der. Men også kun lige, da min cpu køleprofil fylder en del. Så jeg prøver at finde nogle måder at køler det yderligere på, det da kun e rpassivt og det slet ikke er nok til at køle det. Spillede Race Driver GRID igår, og efter 5 minutters spil begyndte den at komme med advarselslyde. Så gik jeg ud til desktop og tjekkede temperaturen via Everest og da der stod 95, måtte jeg jo erkende at den nok kunne trænge til noget bedre køling.

Så kort sagt, som det er nu kan jeg ikke montere blæser på køleprofilen pga. pladsmangel, så jeg leder efter alternativer.
Skifte kølepasta? Måske vende køleprofilen og på den måde få plads til en blæser (ved ikke om det kan lade sig gøre). Finde en helt anden køleprofil? måske en S1 eller hvad de hedder. Er bare i tvivl mht pladsen så vil mege tgerne høre noget fra nogen der ligesom har erfaringer med det.

/RN
djrazz

Overclocker
Tilføjet:
09-07-2008 15:58:56
Svar/Indlæg:
5/2
Kunne man (rent teoretisk) sætte en "ekstra" køleprofil F.eks. en Zalman VF900 CU henover der hvor GPU'en gemmer sig?

Måske lidt nemmere at lige give en link til kortet så man bedre kan forstå hvad jeg mener.

Link: http://www.overclockersclub.co...

Den er bare til et review, men der er da billeder.

Men vil det overhoved køle nok til at gøre nogne forskel, og ville det så ikke bedre kunne betale sig bare at erstatte den nuværende køleprofil helt?

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 19:13:49
Svar/Indlæg:
2620/327
Er der heller ikke plads til en blæser ovenpå kortet - altså længst væk fra bundkortet?

Hvis der er plads til at sætte en blæser foran på kortet, tror jeg faktisk også, det vil give en hel del, selvom der ikke er køleribber der.

djrazz

Overclocker
Tilføjet:
09-07-2008 20:18:54
Svar/Indlæg:
5/2
Nej der er desværre ikke så meget plads mellem kortet og kabinettets låg.
Desuden er går køleribberne ud af kortet dvs. de kører ikke op og ned men fra side til side så varmen har sværere ved at komme op og væk. Altså i sådan et kabinet som jeg har, hehe.

Hmm ja det kunne jeg evt lige prøve. Der er i hvert fald masser af plads på den side.

djrazz

Overclocker
Tilføjet:
09-07-2008 21:20:45
Svar/Indlæg:
5/2
Det hjalp faktisk ekstremt meget. satte en antec blæser med fan control fra et andet htpc kabinet foran med noget snor for at prøve og det højeste jeg fik den op på var 70 grader. Noget af en ændring må man sige..

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 21:24:04
Svar/Indlæg:
2620/327
#4 Ja, det behøver jo ikke være optimalt, for at det hjælper 🙂

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
09-07-2008 21:36:06
Svar/Indlæg:
15982/637
Kan ikke rigtig forstå det. På det kort sidder selve køleribberne på bagsiden af kortet og dermed er fronten bar. Du kunne vel sætte en blæser på køleribberne bag på.

Der må da også være plads til en stock-retail GPU køler på kortet ?. Hvad med at afmontere den nuværende profil og sætte en Zalman VF700 ell VF900 køler på.

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 22:15:27
Svar/Indlæg:
3577/353
Mit bliver os varmt MED Standard køler blæser på 😕

djrazz

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2008 13:57:02
Svar/Indlæg:
5/2
#5 Nej det må man sige 🙂

#6 Nej problemet er jo netop at der ikke er plads til at sætte en blæser der pga cpu-køleprofilen fylder for meget. Fik vist ikke formuleret det så godt til at starte med 🙂

Men ja kunne da sagtens sætte en anden køler på, men ville helst finde en... skal vi sige billig løsning. Og det må man sige det her var.

så kan klart anbefale bare at sætte lidt ekstra "vind" på.