[Fud] DX 11 to Be Announced @ Gamefest '08

Litteratur d.  09. juli. 2008, skrevet af comment
Vist: 967 gange.

comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2008 19:02:29
Svar/Indlæg:
1230/171
Snip:

"This conference takes place on the 22 and 23 July in Seattle, Washington and it will set you back $550 if you register online. [...]

The big feature of DirectX 11 is Tessellation/Displacement while we also heard that Multithreaded Rendering and Compute Shaders are part of it. DirectX 11 also brings Shader model 5.0 but we don't know many details about it.

It looks like DirectX 11 will stick to rasterization as there is no any mentioning of Ray tracing support."

Source: http://www.fudzilla.com/index....
Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 04:00:34
Svar/Indlæg:
2038/121
Jeg skal da lige love for at det er gået stærkt efter DX10 kom ud!
Jeg mener, vi kørte godt nok mange år på DX9 før DX10 kom ud, kort tid efter BANG! 10.1, og nu nævner de DX11, det er godt nok svært at følge trop syntes jeg, for ikke at tale om dyrt :)

Men alt i alt bliver det da spændende og se og hvor markant en forskel der er fra 10'eren til 11'eren.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 04:24:47
Svar/Indlæg:
7111/480
1# så venter man da lige med at købe GFX til DX11 kort kommer :yes:


comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 04:40:13
Svar/Indlæg:
1230/171
#2: Vente, mon dog. DX 11 er sat til slutningen af 2009 og det er sgu læne at vente 😴


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 06:54:44
Svar/Indlæg:
1814/48
Det bliver da spændende at se hvad DX11 vil gøre ved den måde vi bruger grafikkortet på.

Personligt er jeg mest spændt på de muligheder der ligger i Compute Shaders, som will allow game developers to access all the horsepower of a GPU, without working through a graphics API(http://www.dvhardware.net/arti... ) = ikke mere behov for at lave et CUDA program for nVidia og et Stream SDK program for ATi GPUer(ved godt at nVidia siger at CUDA kan køre på ATi kort men det er endnu ikke officielt understøttet og vil sikkert ikke være lige så optimeret).

De nyeste GPUer der kan arbejde med over en teraflop (1000 GFLOPS) data mod de kraftigste CPUers 51 GFLOPS(QX9775) så der er en del beregningskraft at hente.

Tænk på alle de ting som den ekstra beregningskraft kunne bruges til. Jeg kunne let forestille mig hvordan det kunne gøre beregningsintensive opgaver, såsom videoredigering, til en helt anden oplevelse da de over 20x mere kraft vil fjerne det meste af spildtiden. Jeg ville heller ikke have noget imod hvis Windows 7 brugte lidt af GPU kræfterne på at gøre styresystemet og afvikling af programmer lidt hurtigere(ikke at jeg tror at det er sandsynligt). Der er dog snak om at Apple vil bruge OpenCL på en lignende metode i deres OS X v10.6(AKA. Snow Leopard)

For de der er interesseret i at læse lidt mere om GPGPUer og deres indflydelse/fremtid er www.kortlink.dk/extremetech/5h... fra 1. juli 2008 klart et kig værd