TV = Fake :D

Hyggehjørnet d.  10. juli. 2008, skrevet af NickKokkedal
Vist: 940 gange.

NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:08:43
Svar/Indlæg:
2600/84
Note: Gammel tråd

Hey guys...

Jeg blev her for en måneds tid siden udtaget til at deltage i DR1s nye talentshow, "Talent 2008", efter at have casted i Fields... and boy was I in for a suprise.

Jeg havde godt nok ikke troet TV branchen var falsk som de lavede det derinde. Alting, virkelig alting, var/er staged på sådanne programmer. Publikum blev selvfølgelig intstrureret i både at grine, klappe, boo'eh og stå op og klappe samtidigt (wow). Det var virkelig underligt faktisk. Jeg havde fået 17 billetter til showet i københavn (hver deltager fik egentlig kun 2, og 2 folk med backstage... ved ikke helt hvorfor jeg fik så mange), og jeg havde selvfølgelig fyldt alle 17 pladser op med venner og bekendte, som da også var meget glad for at være derinde. Det hele var da også meget hyggeligt, og at være på fjernsyn er jo altid lidt spændende.

Det var bare virkelig, virkelig plastic det hele. Man kunne godt mærke når man blev interviewet, at de virkelig gerne ville have en til at sige et eller andet specielt, eller reagere på en speciel måde. Da jeg havde været på scenen, havde de hentet mine "pårørende" fra publikum, stillet dem på den ene side af en dør, og mig på en anden (som om jeg kom "ud" til dem), og så var der en interviewer og et kamerahold... fair nok tænkte jeg... så spiller jeg deres spil. Jeg går så igennem døren efter at have ventet de instruerede 5 sekunder (efter hun bankede på fra den anden side... jesus), og da jeg kommer ud på den anden side, hører jeg en af mine pårørende, som meget tydeligt er blevet instrureret i hvad han skulle sige, spørge mig "nå, hvordan gik det så?", hvortil jeg svarede og grinede "det gik fint... du var jo selv derinde og se det?.." hvilket fik DR folkene til at se lidt bekymrede ud, specielt efter jeg fulgte svaret op med "nå, men skal vi så tage på bar?" (Vi havde aftalt alle sammen at tage i byen bagefter), hvorefter de, lige inden jeg gik, nåede at hive fat i mig for at stille mig "nogen flere spørgsmål". Fair nok, tænkte jeg igen, og vendte mig mod interviewerdamen, som spurgte, lidt ligesom mine pårørende; "Nå, hvordan synes du så det gik?"... "Jo, fint nok"... "Er du skuffet over ikke at være gået videre"? "Ja... lidt", svarede jeg lidt casually. Så begyndte hun at sige jeg skulle sige jeg var skuffet... "Hvad?" tænkte jeg bare, og sagde til hende "Du kan da ikke forvente jeg står her og spiller skuespil?"... Så argumenterede hun med at jeg selv lige havde sagt jeg var skuffet, hvilket jo også er sandt... Det begyndte bare lidt at blive lidt twisted. Lydmanden var også lidt træt af mig på dette punkt, da jeg ikke var så god til at spille ked af det, men jeg endte med at sige til kameraet; "jo... jeg er lidt skuffet.. lidt", imens jeg illustrede med mine fingre, som man gør når man prøver at vise hvor lang en centimeter er.

Til de folk jeg havde med ind som publikum, ventede også en lidt underlig oplevelse. Det er så her jeg mener det med at de blev instrueret i at gøre diverse ting, hvilket da i sandhed også blev optaget, selvom der ikke var nogen folk på scenen, så DR1 havde nogen ordentlige optagelser af folk der grinede osv. Ham der styrede hele dette var en standup-komiker, som jeg dog ikke husker navnet på, men han var fanme sjov.

Efter sådan en tur mister man lidt respekten for troværdigheden af TV.

En anden ting, dog: Peter Aalbæk. Han er en af dommerne på showet, og jeg sad og så ham hele dagen, inden jeg selv optrådte, sidde og argumentere på de dårligste grundlag, for om folk skulle gå videre eller ej. Han lagde ud med at sige til publikum, at han ikke kunne lide børn. Han stemte da også nej til flere optrædne kun på baggrund af at de var børn, og han havde det enormt svært med at publikum boo'ede af ham (som de var blevet instrueret i), når han sagde noget dumt (hvilket han gjorde en stor procentdel af sin tale-tid). Det lyder meget som om jeg er sur over jeg ikke gik videre, og sur på Aalbæk, men sådan må i nu ikke forstå det. Jeg synes bare virkelig han var/er uprofessionel, og slet, slet ikke hører til på et talentshow. Manden er jo businessman, ikke kunster, i modsætning til Julie Steincke og Martin Hall, og endda ikke en særligt god businessman... hvor mange gange er det lige han gik konkurs inden Lars von Trier reddede hans røv med sit talent.

Jeg fortryder slet ikke jeg stillede op, og det er da også en god oplevelse at have med i rygsækken, og jeg ville stadig gøre det hvis jeg kunne gå tilbage i tiden, men den måde TV fungerer, kommer dog stadig bag på mig. Og lad nu være med at kalde mig naiv, for godt nok beskriver jeg det i denne post, men i har ingen ide om hvor fake det virkelig var.

Så husk det når i ser showet, som kommer til at køre til efteråret, ligesom xfactor gjorde.

Andre der har haft lignende oplevelser?

Edit: Peter Aalbæk blev også presenteret for en junglør, hvortil han svarede "jeg hader junglører"... Jungløren sagde så "jamen, jeg er fra køge". Dette var åbenbart et eller andet slags kodeord i Peters hoved, da han selv er fra køge, som fik ham til at starte helt forfra. Han viftede med armene og sagde "stooop, så gør vi det om", hvorefter han gik op på scenen og gav manden et kram. Da han var færdig med sit sjov (som dog var udmærket), var Peters eneste respons "KØGE!", med løftet arm... Magen til amatør skal man sgu nok lede længe efter, men godt TV bliver det sikkert alligevel.
Edit 2: Og hold da kæft en lang post jeg fik skrevet.
MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:16:13
Svar/Indlæg:
2576/125
Må ærligt indrømme at jeg godt vidste den er falsk, men man ved jo aldrig før man har prøvet det.

Man kalder det jo ikke for showbis for ingen ting. 😛 🙂


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:16:43
Svar/Indlæg:
2620/327
Plat - så galt troede jeg faktisk ikke, det var. Men jeg er nok også naiv - selvfølgelig er reality TV ikke en skid virkeligt, det ved vi jo godt.

Hvad var det, der var dit talent? 😀


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:17:22
Svar/Indlæg:
2600/84
#1
Det er sandt :) Den kontrakt jeg underskrev var på 3 A4 ark, og virkelig klam også. De ejede mig virkelig.

#2
Jeg opførte et af Eminems numre, som hedder Business. Jeg synes selv det gik enormt godt, men fik desværre kun 1x Ja (af Martin Hall). Peter Aalbæk mumlede noget med attitudeproblem og at jeg ikke var fra køge, samt at min hat ikke passede til mit tøj eller noget, jeg kan sgu ikke engang huske hvad han sagde. Når der er kameraer der flyver om ørene på dig og folk står og og klapper og råber og skriger er det lidt svært at koncentrere sig om Peter Aalbæk. Han trykkede forresten også på sin knap... hvornår ved jeg ikke, da jeg havde travlt med at optræde.

Men jeg bliver nok klippet ud, da jeg ikke var så god til at spille skuffet 🤣

Edit: Enormt godt er måske en overdrivelse. Mikrofonen feedede lidt midt i det hele, på trods af at jeg fortalte dem den skulle stå på -30 sens (Sennheisers G2 trådløse vokalmikrofon, som jeg selv har brugt meget), men det blev desværre ikke til noget. Jeg stiller selv PA og lys op, men de gad ikke helt høre på mig.


Boss302
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:18:41
Svar/Indlæg:
821/138
Det er næsten en stil du skriver der 😛 , Jeg siger det samme som #1 🙂


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:23:26
Svar/Indlæg:
2600/84
#4
haha ja... det var mere end jeg skrev til dansk stil her til eksamnerne ihvertfald 😀


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:26:35
Svar/Indlæg:
5600/32
Derfor gider jeg ikke se sådan noget.. 😛


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:29:48
Svar/Indlæg:
2600/84
http://www.dr.dk/dr1/talent

Der er en video på forsiden med en dreng på 8, som danser rimelig godt af hans alder at være. Peter Aalbæk vælger at sige noget i retning af "jeg kan jo ikke lide børn, så jeg må følge mit hjerte og sige...", hvor klippet så stopper... men gad vide hvad han siger 😲

Nå... well han gik vidst videre alligevel :) Kunne bare godt have forstillet mig den slutte med "nej"


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:31:31
Svar/Indlæg:
2127/11
Real reality tv findes ikke, det vidste vi forhåbentlig alle. Men at en talentkonkurrence skulle være staged, kom sgu også bag på mig. Fedt at du gav dig tid til at skrive historien #0. Den var absolut læsværdig :yes:


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:36:43
Svar/Indlæg:
2620/327
Bare for at gøre det hele mere råddent, så kan du nok sælge din beskrivelse af forløbet til en anden kanal eller sladderblad 😀 Medmindre du har skrevet under på ikke at gøre det...


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:39:00
Svar/Indlæg:
2600/84
#9
Jeg måtte ikke snakke med pressen, eller med blade, snakke ondt om DR, eller optræde i offentligheden, såvidt jeg var gået videre. Men da jeg er ude af konkurrencen nu, kan jeg gøre præcis som det passer mig.


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 00:47:47
Svar/Indlæg:
940/111
Fact: Der findes ikke "Live" tv.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 01:35:57
Svar/Indlæg:
646/62
Når bar man ikke ved disse ting er reality programmer sjove. men har man dette i baghovedet ødelægger det alt ..

TAK SKAL I HA' 😀 !!

- Forresten sendte jeg lige din historie afsted til tv'et så må vi jo se hvad de siger til den .. De nok super glade for at få alle deres showbiz secrets frem på bordet ..

ej bar rolig 😀


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 01:40:30
Svar/Indlæg:
2600/84
#12
jeg tænkte ellers lige "nice :D".. hehe.. kunne jo være du havde en god forbindelse til folk der ville skrive om den slags historier. Kilden (mig) er bare ikk særlig pålidelig jo 😀


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 01:43:05
Svar/Indlæg:
646/62
13# hehe så så ! 😀


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 04:09:45
Svar/Indlæg:
2038/121
Ja det var sku noget af en post, men jeg nød at læse den, utrolig godt skrevet!
Jeg har også altid undret mig over hvordan det fungerede, jeg vidste ikke særlig meget om det (det gør jeg så nu), men jeg havde på fornemmelsen og kunne godt tænkte mig til at det hele var et setup.
-men at damen ligefrem standser dig og ber dig om i stående stand at omformulere det du lige sagde, det er lidt plat hvis du spørger mig.

Det med at publikum også er en flok skuespillere kommer dog helt bag på mig.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 04:52:58
Svar/Indlæg:
2600/84
#15
Hun sagde det var fordi de ville klippe hendes spørgsmål ud, så det duede ikke jeg bare svarede ja/nej... men yeah right. Det virkede som om hun prøvede at få mig til at tude.


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 05:47:50
Svar/Indlæg:
3577/353
Vores klasse var engang med i lykkehjulet 😳 dog ikke mig der skulle stå ved bentt burg.

men vi blev osse "Instrueret" i At Klappe OSV, Men det jeg bed mest fat i var at bendt Faktisk havde en Cigaret Kørende nede under/Inden I bordet mand stod ved hehe


Ville lige dele det med jer 😎 lidt sejt alligevel mand har været i TV 😎 LOOOL


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 10:47:22
Svar/Indlæg:
3332/33
derfor jeg holder mig så vidt muligt fra tv (især dansk tv).

btw. nice tråd 🙂


#19
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 11:53:45
Svar/Indlæg:
4018/217
Troede ikke at dansk tv var så fake.
Havde godt hørt noget om at sådan noget var fake men troede ikke at disse tilstande som #0 beskriver vår nået så vidt her i lille Danmark.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 15:34:07
Svar/Indlæg:
2600/84
#19
Præcis samme opfattelse jeg havde af det, inden jeg deltog.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 15:44:49
Svar/Indlæg:
7111/480
godt med noget insiter viden 0# :yes: men keft jeg har tabt alt for Peter Aalbæk have ellers stor raspekt for ham med zentropa og de skeve ider men har meste alt for ham nu 😕

men hvad fanden jeg kan ikke lig unge mænsker 15-28 😕 🙂 men det er så en del af mit handikap så tag det ikke pasonligt 😉


Molbech
 
Overclocker
Tilføjet:
10-07-2008 16:07:05
Svar/Indlæg:
81/14
Nu kan man se meget mere i det klip i #7's link nu stopper det ikke længere nu har jeg set 7 min ... Har både set at han siger ja til Alex 😛 .. Og nu kommer nogle flere ind 🙂 .. Smugkig på 41 min så stoppede den : http://peecee.dk/upload/view/1...


Ved sku ikke hvad der sker, men nu har jeg set 15 min, og bliver mere og mere overbevist om det her ikke er som det skal være, den bliver ved og ved, den linie du kan trække frem og tilbage for at spole står bare stille henne for enden, men den bliver ved 😀

Mange steder er der glimrende eksempel på at tilskuerne bliver "styret" de bliver bedt om at rejser sig op osv :no:


Holst
 
Overclocker
Tilføjet:
10-07-2008 17:25:50
Svar/Indlæg:
209/8
Kan kun genkende det du siger.
Var publikum til Grib mikrofonen (det program hvor de skal gætte hvad en publikumer nønner) også kunne Gordon Kennedy og en anden ikke teksten. Nå, men så valgte man da bare om 2 gange til de kunne den. Og vi ´skulle jo se ud som om vi var helt oppe og ringe selvom man ikke gad da ALT var så falsk..


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 17:47:57
Svar/Indlæg:
2823/238
TFLDR 😛 😛 😛

Ej hvis der var et kamera der fulgte dig en hel uge ville der måske lige være spændene tv til en 10-15 minutter, så det er klart at de skal finde på en masse og få det til at se utroligt ud... Hvor meget sker der lige i løbet af en normal dag, der er værd at sende i tv ?

Jeg er sikker på at det er det samme med american idol og alt det andet gøgl der bliver sendt, for at være ærlig så ser jeg sgu ikke særlig meget tv mere, sidder mere på nettet og ser et par serier og når det er der sport.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
10-07-2008 19:14:00
Svar/Indlæg:
2600/84
#24
Nu er det jo ikke en normal dag, når man optræder foran et par hundreder mennesker og en helvedes masse TV folk, og endda dommere. Du har ret i at en normal dag er ret kedelig, men so far har jeg kun oplevet 1 dag som den. Der burde jo være materiale nok i det der sker naturligt, til at man kan lave et ordentligt show ud af det.


Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2008 21:18:18
Svar/Indlæg:
2353/24
#11
Hvad var 11. september 2001 så? arrangeret af CIA?

#0
nice historie, men selvom jeg godt havde det på fornemmelsen, skræmmer det mig en del alligevel.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2008 21:29:25
Svar/Indlæg:
7111/480


Ruhee
 
Overclocker
Tilføjet:
11-07-2008 21:30:49
Svar/Indlæg:
21/1
Hader selv børne skuespillere/muiskanter, så Peter Aalbæk er lige blevet min næst største helt 😀


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 14:42:03
Svar/Indlæg:
2600/84
#28
Det var jo kun én af de dumme ting han sagde :P


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2008 21:06:17
Svar/Indlæg:
2600/84
Nå de fik sgu klippet mange af de lame ting Aalbæk sagde ud 🤣

og da også mig :) Men det havde jeg jo hele tiden regnet med efter historien i #0.


Piebringer
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2008 21:12:52
Svar/Indlæg:
573/81
Dejligt med en masse spændene tekst :). Btw hvad optrådte du med?


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2008 21:37:22
Svar/Indlæg:
2600/84
#31
Står i #3.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
16-08-2008 00:50:01
Svar/Indlæg:
646/62
HVEM VAR DU? 😀


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
16-08-2008 02:06:22
Svar/Indlæg:
2600/84
#33
Blev klippet ud... det hele står i #0 og #3.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
16-08-2008 02:10:06
Svar/Indlæg:
646/62
ÆV. Fordi hvis du var ham den lille blå der var iaftes så var jeg død af grin 😀