SHG på luften igen?

Diverse d.  10. juli. 2008, skrevet af AMDH2O
Vist: 538 gange.

AMDH2O

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2008 01:11:29
Svar/Indlæg:
35/17
Hej når man går ind på SHG så kan man se der står (Så er vi i luften igen!
Vores betalingssystem er reetableret og virker som normalt. ) Eller hvad skal det betyde?
JensAnd16

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2008 01:48:29
Svar/Indlæg:
483/62
at deres betalings system er oppe og kører igen og at du kan bestille og betale med dankort via siden og at de starter op på en frisk og fået ting på lager igen : )

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 09:58:56
Svar/Indlæg:
1248/70
#1 - ja, hvis man altså har tænk sig at støtte sådan en svinsk butik som vil skide deres kunder og deres retmæssige garanti et stykke.... :no:

--------CB

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 10:04:49
Svar/Indlæg:
5224/222
De er permanent blacklisted...

allanium

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2008 10:27:49
Svar/Indlæg:
83/44
At de har fjernet alle ens fakture osv er meget dårligt overfor alle deres tidligere kunder. Mange gange vil der stadig være garanti på ens produkt selvom produktet er over 2 år gammelt.
Jeg har flere harddiske købt hos shg, bla. en Raptor son har 5års garanti fra WD.
Eftersom de I lang tid har sparet deres papirfakture væk står man som forbruger pludselig meget dårligere i en garanti situtation overfor producent eller importør.

De er fra min side også blacklistet indtil de retter disse fejl.

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 11:09:14
Svar/Indlæg:
2267/261
I en pressemeddelse har den nye ejer jo lovet at bruge 300 tusinde på at "hjælpe" tidligere kunder med at kontakte producenten i tilfælde af RMA er nødvendigt.

Synes det er taberagtigt at blackliste nogle, bare fordi det bliver startet op af nye. Shg havde og vil stadig have en god service og jeg er sikker på deres RMA bliver god fremover.

Stof til eftertanke....

VH Jenner

JensAnd16

Overclocker
Tilføjet:
10-07-2008 11:32:20
Svar/Indlæg:
483/62
jeg blacklister dem heller
tror jeg fortsætter i shg :)

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
10-07-2008 11:57:47
Svar/Indlæg:
15982/637
#5: /rant on:

Ja men den "lovning" kan ikke bruges til noget. Det er jo kun toppen af isbjerget du nævner der, for der er en hel masse andre aspekter af tingene der ihverfald ikke taget hånd om på respektfuld måde.
Det P.T skriver er i sig selv intet værd, for i realiteten "kan formidlingen" bare bestå i at de oplyser tlf og adresse man kan henvende sig på mht RMA/Reklamation. Jeg lader mig ikke stikke blår i øjenene af sådanne udtalelser - som sagt jeg har prøvet at være igennem møllen før og det er påstand mod påstand
Men hvis man ikke har noget i klemme hos dem så er det jo også nemt at springe let og elefant over det. Jeg synes det er lidt overraskenede hvor let folk lader sig bliver bidt af med kroner og ører og slet ikke ser lidt på det moralske aspekt i det... men sådan er det.
Ja, hvis det havde været ordentlig overtagelse så havde de også taget deres "købs-kunder" med over i samme ombæring. Jeg er faktisk godt gammeldags sur over det - jeg havde forventet garantien/reklamationen blev overført hvis de nu stadig skulle bibeholde SHG navnet, men det bliver der set stort på. Jeg har før stået i sådan en situation hvor reklamationen skulle overtages af det nye firma - men i praksis kom det aldrig til at ske da de afviste sagen. En reklamtion ved producenten selv skulle koste mig mere i tid og penge end at gå ud og købe nyt.

Jeg ser det lidt om, at hvis nogen overtog min forretning der var gået konkurs, og de nye ejere bare fortsatte med samme navn, design, brand etc. så ville jeg have en sur smag i munden - lovligt ja, moralsk anseligt ? nej.
Hvis shoppen virkelig ikke var den samme, så havde de sgu ikke beholdt alle mine informationer med login, adresse mv... nej så var alle disse info slettet. Men nej det er de ikke, de er blevet ført med over, men hele konto oversigten er slettet. Det lugter !

Hvis du står med et apperat til over 15'000kr og lige pludselig ikke længere havde nogen "garanti" for en garanti så ville du sku heller ikke sidde så roligt på måsen. Det gør sgu da ikke at en stadig kan "glæde sig over" at de er de samme.
De forbliver jo netop iKKE SHG. Hvis alt var som det "plejer at være" så var ALLE garanti ordninger flyttet med.

Jeg havde fuld ud forståelse for hvis opkøbet havde indebåret en komplet lukning med en nystart for en ny virksomhed uden relation til det forrige. Så havde jeg langt nemmere kunne forholde mig til de problemer der ville være med mistet garanti og reklamation. Det er noget man konkret kan forholde sig til !

Det der gør mig vred, er at det fortsættes under samme navn og brand og stadig kalde sig den samme butik, mens man smider kunder igennem 2år ud i kulden. Det er måske fuldt lovligt iflg. lovgivningen, men der giver satme ikke noget flot indtryk på tidligere kunder udaf til.

Giv mig en eneste god grund til at mit næste hardware køb af f.eks grafikkort til 4000kr skal gøres hos det ny SHG, når det grafikkort jeg købte til 4000kr ved selvsamme butik i februar nu har mistet alt i værdi og garanti.

En anden ting er videresalget af ens brugte HW - ingen gider jo købe det når de ved at reklamation og garanti kan de se langt efter... eller i hvertfald vil de ikke købe det i tilfælde af at de skal igennem en lang og bøvlet RMA proces der er ukendt land.

Det er sgu sådanne ting der giver ringe i vandet.

Der er heller ikke nogen garanti for at gamle kunder hjælpes http://crn.dk/index.php/news/s...

Men altså den danske mentalitet er jo ofte, at sålænge det bare sker for naboen så vedrører det ikke mig.
/rant off

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 12:07:09
Svar/Indlæg:
2576/125
Må også sige jeg er lidt harm. I en nyhed skrev de at de blev nødtil at beskytte det nye firma. Rend mig siger jeg bare. Man bibeholder da ikke bare navnet og skider på alle de gamle kunder, og håber de glemmer det. Tror ikke der bliver handlet ved dem i et stykke tid nu.

Mage til hum puk skal man lede længe efter. Eller det skal man jo så ikke, fordi det sker hele tiden. :no: (indsæt hade smiley)

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 17:43:45
Svar/Indlæg:
1248/70
Tjaa - man kan jo kun håbe at fremtidige kunder husker hvordan midt-data v/Allan Carøe Sørensen har behandlet, og snydt deres kunder for RMA/garanti da han "valgte" at lukke Express-delivery og pc-netto

Nu har også shg.dk v/Thomas Falborg/paul Thyregod altså sluppet afsted med at snyde de gamle shg-kunder for deres retmæssige garanti, for, som #7 skriver, så er producent-garanti jo ikke noget værd, når forsendelse til udlandet jo koster 4X dansk indenrigsfragt og sagsbehandlingen er jo ofte flere måneder, op til halve år (har selv prøvet det flere gange).

Derefter er afvisning jo også meget nemmere og sluttelige er garanti jo ikke længere underlagt dansk lovgivning.

Jeg håber virkeligt at fremtidige kunder vælger IKKE at lægge penge i disse moralsk forkastlige forretninger, så de (forhåbentlig) lider den endelige og velfortjente forretningsdød.

----------CB

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 18:19:02
Svar/Indlæg:
6181/270
det kan måske være at jeg skal handle der igen.
men jeg kan ikke lide at man ikke har valgt at fyrre den idiot til falborg eller hvad han nu hedder.
han kan jo ikke styre økonomien. :no:

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 18:44:29
Svar/Indlæg:
5891/423
kapitalistisk l*rte firma! 😕 😕 Køber aldrig noget der. Købte noget HW der for en masse penge (er kun 16 år, så pengene er er ikke altid), nu ved jeg at jeg ikke skal købe der...

Hermed Blacklisted!

SHG.
Midtdata (De gik konkurs en gang, så løber ikke nogen risiko)

Det fandme oså syndt for dem som er taget godt og grundigt i r*ven, da de invisterede mange penge på det Firma...

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 18:51:12
Svar/Indlæg:
6181/270
Merlin er også økonomisk uføre.
selv om man er en landsdækkende kæder så er det jo ingen garanti for at man ikke går konkurs.