Internet mobil

Diverse d.  10. juli. 2008, skrevet af micma18
Vist: 348 gange.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 21:32:58
Svar/Indlæg:
4120/115
Står og skal på ferie (i DK) og er lige kommet til at tænke på hvordan jeg skulle kunne leve uden OC.dk i min ferie 😛 Eller bare kunne tjekke div. mails osv.

Jeg har tjekket med mit teleselskab, og jeg kan få fri data alt det jeg har lyst til. Men selvom min tlf. er rimelig avanceret, så er browseren i den sku nok lidt forældet efterhånden (fra 2003 eller sådan noget)

Hvad ville i foreslå mig?

Skal være noget jeg kan afhente i Århus eller omkring, og uden abb. Tager afsted lørdag.

Har kigget lidt på HTC touch diamond. Den har alle de fede specs. og den har CE 6.1 pro, så den kan køre som gateway. Men diamond pro.'en den har jo det praktiske tastatur, men har ikke lige kunne finde den på nettet nogen steder?
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2008 22:12:02
Svar/Indlæg:
2211/331
hvorfor smider du ikke bare en ny browser ind

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
11-07-2008 01:06:57
Svar/Indlæg:
4033/364
kommer lidt an på selskabet om du skal have et selstændigt 3G kort.. nogens dækning er også ret (læs meget) elendia med turbo 3G...

hvis ikke, så kan jeg på klart anbefale opera mini (mini.opera.com fra mobilen) , da det er java, så burde det køre på stort set alle nyere mobiler..
hvis det er en symbian fon, så kan du prøve at hente Netfront
Hvis det er en windows mobil - så kan man hente f.eks. thunderbird eller mozillas

ang mobil - det er MEGET an på hvad du ellers vil bruge den til.. (kamera, mp3, skal det være en smartphone (install progs), GPS? mm og selvfølgelig prisen..

Diamond har en ret stor skærm (er ellers ret fed) ... jeg har selv en N82 som også har en rimelig stor skærm.. SE G900 er også en mulighed (men mangler Turbo3G).

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2008 14:23:02
Svar/Indlæg:
4120/115
hej igen.
min gamle tlf. er en SE p900saa den kunne maaske godt installer en nyere opera, men den er jo kun gsm, og alderen trykker nok ogsaa lidt...

Men fandt en forretning der havde diamond paa lager, saa sidder lige og leger lidt med den 😉 men for satan det touchflow det er fedt, og det fungere rimelig godt 🙂 Jeg maatte jo naesten grine hoejlydt da jeg gik forbi Telia laengere nede af gaden, hvor der stod en koedran af folk og ventede paa at faa en iphony... 😉

Med hensyn til daekningen, saa hopper den jo bare over paa alm. naar 3g bliver for svagt, helt seemless!

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2008 15:23:16
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har en HTC touch diamond og den fungerer ganske udemærket og med i mobil abb. har jeg fri data trafik og diverse andre ting. Mit abb er hos 3 og når jeg er i lande hvor 3 dækker sender jeg SMS og ringer til samme pris som herhjemme og kan stadig væk bruge mobil som modem til min PC, med en god hastighed.

Alt i alt en god fornuftig løsning synes jeg personligt.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
11-07-2008 19:41:26
Svar/Indlæg:
4033/364

hehe - HTC Diamond er fed , men er ret overbevist om at der arbejdes hårdt på at der kommer et 11 bud - du må ej tale grimt om Iphone.... (nVidia vs ATI, Intel vs AMD etc)..

Turbo 3G er the way to go (selvom det er ret fedt når man logger på sit wifi der hjemme og kort tid efter får en besked.. den 1GB du havde fri før , den er væk... (mads og monopolet podcast - og 8Mbit Inet)..

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2008 20:08:17
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg er helt blank, kan ikke rigtig gennemskue dit indlaeg, kan du ikke
forklare hvad du mener? 😉