Mit p5k-e vil ikke boote.

Bundkort / CPU d.  11. juli. 2008, skrevet af Salling
Vist: 438 gange.

Salling

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2008 17:48:43
Svar/Indlæg:
12/3
Det bliver ved med at komme med en fatal error på chassis intruded :'-(

Jumperen sidder rigtigt, og jeg har prøvet alt, hvad jeg har kunnet google mig til, pånær at skifte batteri - men jeg fatter så heller ikke hvad det skulle have at sige, mht. det her??

Nu prøver jeg lige i forum, i håb om at nogen lige har den gyldne, men bare ikke har postet den endnu...

Jeg har tjekket mange mange tråde, så beklager hvis dette bare er endnu en tråd om emnet.

pft! vh Thomas.
187man

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2008 19:52:42
Svar/Indlæg:
3340/386
Har du prøvet at slå chassis intruded fra i bios'en? 😉

Salling

Overclocker
Tilføjet:
11-07-2008 20:23:12
Svar/Indlæg:
12/3
ja, ville være smart hvis der var en bios indstilling til det, men det har AMI bios'er så ikke mig bekendt. Når jeg skriver jeg har undersøgt sagen, så er det nok ikke de mest åbenlyse forslag jeg søger - men ellers tak for input. 😉

men der må da have nogen som har stået i samme situation, som har fået løst problemet, eller som kan sige at der bare ikke er mere at gøre?

vh Thomas.

187man

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 13:31:26
Svar/Indlæg:
3340/386
Det ville være rigtig god idé at udfylde din profil,
så man bedre se det du snakker om 🙂

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 13:41:47
Svar/Indlæg:
5600/32
#2, På mit P5N-E SLI kunne man resette den funktion, dog ikke slå det fra.
Godt nok havde det ikke nogen problemer med at starte, selvom kabinettet havde været åbnet..

Salling

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 14:48:14
Svar/Indlæg:
12/3
jep 187man, det skal jeg nok få gjort. Og jeg beklager lige attituden, men det er bare r** irriterende, for kortet er bare 2-3 mdr. gammelt.

Matt?? kan du huske hvordan du gjorde, for jeg kan ikke finde noget på det, udover CMOS reset, og det er ikke nok. - Er begyndt at tvivle på, om ikke bare det er en overgang et sted som bliver ved med at udløse den.

For hvis jeg resetter CMOS og siger f2 til load med default indstillinger, så får jeg lov at boote og starte op i windåsen helt normalt. - Men næste gang jeg booter starter problemet igen.

Så tænkte jeg at det måske var batteriet, så det har jeg skiftet, men det gjorde heller ingen forskel.

Men er der ikke andre som har prøvet dette? synes ellers der er mange hits på google, bare ikke med en løsning på problemet.

Lidt OT, er der så nogen der ved, om man kan sende reklamationer direkte til Asus, eller om jeg skal til forhandleren?`

Takker for svar.

187man

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 16:25:58
Svar/Indlæg:
3340/386
Nu kender jeg ikke lige din asus bundkort, men har du set på bundkortet, om der skulle sidde en jumper til "detection of chassis" måske? Prøver bare 😉

Salling

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 19:22:01
Svar/Indlæg:
12/3
Det gør der, og den kan kun sidde på en måde, men det er også tjekket via billeder af default på Asus' hjemmeside, så jeg mener helt sikkert jeg har udforsket den mulighed. Ellers tak for forslaget!