AMD 45nm Deneb @ 3441MHz, 1,568V

Litteratur d.  13. juli. 2008, skrevet af comment
Vist: 432 gange.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 09:04:46
Svar/Indlæg:
1230/171
Det er HardSpell, der har fået fingre i en ES version af AMD's kommende 45nm Deneb (native) Quad-Core processor.

Appetizer:

De overclocker processoren ved hhv. 1,224V, 1,336V, 1,424V og 1,568V (CPU-Z visninger). Nogen egentlig stabilitetstest laver de dog ikke, men der bliver da kørt en SuperPI 1M test, ved hvert OC.

Resultaterne kan I se her: http://en.hardspell.com/doc/sh...
dude1992

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 09:26:45
Svar/Indlæg:
789/17
Det er da en fin fremgang for AMD - Ser ud til at være en fin cpu til førstegangskøbere

Dog skal de stadig konkurrere med intel ved ydelse/kr og ikke højeste ydelse 😉

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 10:24:30
Svar/Indlæg:
2127/11
#1 Har du da set en decideret test af den, siden du ved det?

#0 Jeg er ikke umiddelbart vildt imponeret over oc'et. Der skal sgu mange volt til ihvertfald.. Vi må se hvad de ender med at kunne, men det der rystede mig ikke just i min grundvold.

Til gengæld bliver det sændende at se hvordan de yder. Lidt surt man ikke fik lidt hjælp på den ffront. SuperPi kan man ikke bruge til en skid..

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 11:03:44
Svar/Indlæg:
1643/172
Personligt er jeg mere spændt på at se Propus kernen frem for Deneb. Da Propus skulle være en 45nm chip uden de 6mb cash Deneb kommer med, som gør Propus halv så stor som Deneb, som så gør Propus ekstrem billig at producer i teorien, som så kan betyde ekstrem billige Quard core CPU'er til folkede, men om Propus performer meget ringer end Deneb er ikke til at sige, men vis Propus ikke mister noget performens som AMD har udtalt selv om den bliver uden sine LVL 3 cash så har AMD et produkt der kan presse Intel hård på low-end markede hvor Intel stadig kun har dual core CPU'er. Så kunne man forstille sig at AMD smækkede deres første Propus CPU afsted til under 1000 kr og pressede Intel på prisen.

#2 Den udgave de har fået fat i er helt tilbage fra April. Så mon ikke der findes nyer udgaver der clocker bedre uden at der bliver pillet ved Vcore hos AMD.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 12:36:39
Svar/Indlæg:
2127/11
#3 Havde ikke bidt mærke i hvornår cpu'en var fra. Men dine oplysninger giver da fornyet håb 🙂 Ikke aat jeg selv er den store oc'er, men jeg vedd jo at det betyder noget for en del af dem der handdler såe..

Jeg er også så tilpas ude af trit med div roadmaps, at jeg ikke vidste at der skulle være en billigudgave på vej. Personligt hopper jeg nok ikke på den, idet jeg længe har efterlyst en større cache på AMD's cpu'er. Men om den vil fungere fornuftigt ift de dyrere fra AMD, vil iden jo vise. I så fald vil den da blive taget op til overvejelse, da jeg har andet end min computer at bruge penge på.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 12:55:43
Svar/Indlæg:
1643/172
#4 Den CPU der kommer uden de 6 mb cash vil stadig have de normale lvl 1 og lvl 2 cash. Det som AMD fjerner er deres store LVL 3 cash som alligvel er langsommer end lvl 1 og lvl 2. På Intels CPU bruger Intel kæmpe mængder lvl 2 cash som så er rigtigt hurtigt og dyrt, men AMD valgte at gå en anden vej og det var smide fast mængde lvl 1 og lvl 2 cash til hver en kerne, men have en stor fælles mængde lvl 3 cash til alle kerner på CPU'en. Det er smart tænkt da LVL 3 cash er meget billigt, men som alt andet cash fylder det en del på selve CPU'en og ved at fjerne dette håber AMD på at CPU'en bliver billiger at lave og som rygterne siger halv så stor som den oprindelige Quard core AMD CPU. Som så betyder at de kan pumpe 2x så mange Quard core CPU'er ud på samme waffa som før. Intel har også luret det smarte i at bruge de billige LVL 3/langsommer cash på deres næste CPU. Da det ikke altid er så ofte at CPU'er skal dele data mellem forskellige kerner på CPU'en alligvel så behøver fælles cashen ikke at være af den hurtigeste type på markede og dette giver forhåbenligt os forbruger et billiger produkt eller bare lader Intel havde en langt højre fortjeneste pr CPU end de har haft tidligger.

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 17:51:06
Svar/Indlæg:
666/166
Er der nogen release dato på Deneb.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 18:05:54
Svar/Indlæg:
1230/171
#6: "AMD Deneb will be a new quad-core (Phenom X4) processor due out sometime in H2 2008, most likely late Q4." <- er det nærmeste jeg har kunnet komme det. Fundet her: http://www.techfuzz.com/roadma...