MM-Vision er de værd at overveje??

Diverse d.  13. juli. 2008, skrevet af Clintin
Vist: 1385 gange.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 18:43:46
Svar/Indlæg:
1317/46
Jeg køber snart en ny bærbar i prisklassen 7000-8000kr. Jeg faldt over mm-vision på edbpriser, og har også besøgt mm-visions hjemmeside. Det er ikke et firma jeg har hørt meget om, dog er deres bærbare rimeligt prissat. Er der nogen der kender firmaet og især kvaliteten af deres computere?

Derudover må i gerne komme med foreslag til hvilken bærbar jeg skal købe, computeren skal bruges både til skolearbejde og lidt spil(eksempel Rome total war), jeg har selv overvejet følgende specs:
CPU: Core 2 duo T8xxx
Ram: mindst 2 gb
Styresystem: Vista home ultimate
Grafik: m8600gt eller m9500 gs

Jeg har allerede kikket på diverse computere, primært fra Asus, på edbpriser. Derudover har jeg kikket på Dell XPS M1530, så det er primært foreslag udover disse som jeg søger. Apple har iøvrigt ingen interesse!

Lige nu overvejer jeg mest:
ASUS A7Sn: http://www.edbpriser.dk/Produc...
ASUS M51Sn: http://www.edbpriser.dk/Produc...
CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 18:45:03
Svar/Indlæg:
2388/52
Kender ikke så meget til MM-vision, men hvad med en zepto computer?

Anonym202031110209

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 19:05:52
Svar/Indlæg:
388/15
Jeg ville ikke røre Zepto med en ild-tang, har hørt rigtig mange dårlige historier om dem, både gennem nettet og gennem venner. Bare kabinetterne er utroligt tynde, men mangler endnu at se en zepto der ikke laver random BSODs.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 19:13:50
Svar/Indlæg:
1317/46
#1 jeg har selv kikke på Zepto, men imodsætning til Dell, så følger der ikke styresystem med automatisk, hvilket medfører at de bliver for dyre sammenlignet med netop Dell!

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 19:15:06
Svar/Indlæg:
2388/52
jeg har så absolut ingen problemer haft med zepto.. og heller ikke deres RMA service.. der var kommet en flænge i skærmen - hvilket var lettere selvforskyld faktisk 😳 den hev de da ind, og smed en ny skærm på.. utroligt holdbare bærbare computere de laver. og min har aldrig haft lavet BSOD

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 19:57:38
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg har brugt MM-Vision nogle gange, og har hverken haft problemer med ordre eller reparationer.

season88

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 20:03:53
Svar/Indlæg:
1221/95
Jeg har aldrig oplevet noget negativt med MM-vision... De overholder deres leveringstider, og deres priser er meget fair... Jeg har dog aldrig haft noget til rep hos dem, men jeg tvivler da også på at deres servis på det område skulle være anderledes end deres overall service

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 20:29:20
Svar/Indlæg:
1166/120
#0 Ikke zepto, lige meget hva du køber! For zepto har altid været et "C" firma som ved næsten ikke en skid om hvordan man laver en ordelig bærbar eller tv! Glem alt om dette firma, men husk at asus vil du altid betale lidt ekstra, lige som dell. 😛
Bare køb en bærbar, som har mindst 2GB ram, 8600GT og en god cpu, ikke celeron pis!

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 20:49:03
Svar/Indlæg:
2534/80
MM-vision kan kun anbefales. Behjælpsomme og billige 🙂

ManuLau

Overclocker
Tilføjet:
13-07-2008 21:11:46
Svar/Indlæg:
53/2
Jeg har selv bestilt en Vision NB70 fra mm-vision, indtil videre mener jeg de bruger de samme cases som zepto.

Men udover det syntes jeg for prisen at indmaden at dømme alt i alt er det hele værd hvis bare resten af computeren også er af nogenlunde kvalitet.

Jeg er nu ligeglad med alt det fancy touchpanel og mediatastatur, og syntes godt om zeptos design da de er plain simple til fair priser og med ganske udmærket komponenter proppet i dem.

Jeg giver ca. 6000,- kr. for en computer med santa rosa chipset 2.4Ghz(x)2 . 4Gb ram + 8600 GT m/512Mb Ram og så en 15.4" med en utrolig opløsning af 1600x1024 pixels.

Det er der ingen computere der kan hamle op med på Edbpriser.

Nu afventer jeg og venter spændt på at modtage den i forhåbentlig denne uge, så laver jeg en post til alle nysgerrige som ville høre en personlig holdning til den.

ManuLau

Overclocker
Tilføjet:
13-07-2008 21:17:13
Svar/Indlæg:
53/2
Og så ej at forglemme Zeptos nye Nox computer med et yummi 9500GT grafikkort...

Hvem sagde "C" Firma :D

Syntes skam de propper mange fornuftige ting i, noget som andre producenter som HP Pavillion og andre kunne lære en del af istedet for at proppe et skod gfx kort i dem.

som sagt er intet stærkere end det svageste led, og det er grunden til jeg nu går efter en ny computer, da min HP Pavilion 6248ea sukkede ud efter et ordentlig smæk i taftasuret .

aNker

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 21:26:10
Svar/Indlæg:
740/37
Har handlet hos deres underafdeling, MM-konsol.
Hurtig levering og pakket sikkert ind, så ingen problemer.

Tjek evt. http://www.trustpilot.dk/revie...

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 23:24:37
Svar/Indlæg:
5750/124
Hvordan er batterilevetiden så på de maskiner, kan det lade sig gøre at få 9-12 celler i batteriet?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
13-07-2008 23:38:51
Svar/Indlæg:
4033/364
har hverken haft problemer med mm-vision eller mm-konsol

ManuLau

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 06:47:44
Svar/Indlæg:
53/2
Det er muligt at bestille 9 - 12 celle batterier til disse maskiner.

teko

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 10:15:39
Svar/Indlæg:
873/19
Jeg har ikke haft problemer med MM, men har os kun haft købt en PSU hos dem, hvor RMA gik perfekt.
Zepto har jeg så heller ikke haft det store med og min 4 år gamle Znote 4200 køre stadig perfekt og batteriet fungere stadig perfekt. Af de andre zeptoer jeg har haft eller købt for andre har der heller ikke været problemer ud over det normale, og RMA er gået uden problemer..

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2008 10:16:31
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg bestiller normalt Zepto maskiner til arbejdspladsen, men her på det seneste er det gået langt ned ad bakke for dem. Jeg kan nævne tilfælde såsom bærbare der kommer med defekte ram, bærbare der lige pludselig ikke vil tænde ordentligt (de står bare med lys i) og meget mere. Dette betyder ikke de er dårlige, men de har altså en utrolig høj fejlprocent. Jeg synes derimod heller ikke de er særlig billige mere, men det er jo nok fordi de skal hive penge hjem på deres tv reklamer 😛

Angående MM-vision, så har jeg heller aldrig haft problemer med dem. De er nu meget stabile og som nævnt i tråden, meget behjælpelige. Det er også meget dejligt, for dem som bor tæt på, at man bare kan smutte forbi deres butik hvor man kan se sine varer inden man køber. De plejer også at acceptere, at du vil se indholdet af æskerne. Jeg skulle fx købe en køler, men jeg var i tvivl om den ville passe. Der fik jeg så lov lige at tage den ud af æsken og tjekke det. Super nice service.

emaguina

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 10:21:11
Svar/Indlæg:
360/35
De leverede til et fælleskøb af Panasoniv PX70 (fra Pana dk) på recordere.dk sidste år. . . .. . der blev leveret over 300 stk tv og jeg har intet negativt læst eller hørt efter.

De fleste forretninger er vel gode, de lever jo af kunderne og ved at vi taler sammen om dem. Det er ofte først når der mangler penge i kassen af de bliver besværlige. Ligesom SHG det sidste 1/2 år. Kender mange der sværgede til SHG og aldrig vil handle andre steder. ... . og så pludselig 😳

Ruhee

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 10:42:22
Svar/Indlæg:
21/1
Nogen der ved hvad støjniveauet på MM Visions bærbare er?

smeden32

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 10:44:19
Svar/Indlæg:
194/47
Har købt hos dem 4 gange. har ikke haft problemer

larsup

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 11:14:52
Svar/Indlæg:
80/18
jeg handler ikke andre steder deres service er i top

omkring det med støjniveauet på bærebar har jeg lige sat en genex op til en ven det eneste der støjede lidt var dvd drevet

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2008 14:16:52
Svar/Indlæg:
1317/46
Pt ligger mine overvejelser mellem ASUS A7Sn og en MM-vision, de har hver deres fordele og ulemper og koster ca. det samme:

Fordelen ved Asusen er at den har GDDR3ram til grafikkortet, men vejer 4kg
MM-vision computeren: Vejer et kilo mindre, men bruger DDR2ram til grafikkortet

Jeg hælder mest til Asus, men det gør da bestemt også indtryk at mm-vision har et godt ry!!!

Asus M51 er på vej ud af mine overvejelser fordi MM-visions computer virker som et bedre tilbud!

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 14:26:32
Svar/Indlæg:
828/108
Nu har jeg arbejdet med, repareret og ejet et hav af bærbare computere, og jeg vil sige at den absolut bedste bærbar maskine, som jeg også anbefaler alle der spørger om min hjælp til det, er Dell XPS.

Der er 7-9-13 aldrig nogen problemer med dem, de er ekstremt lækre at have med at gøre og er strømlinet til en ekseptionel god performance, selv for de lave specs.

Asus laver også dejlige maskiner, men der er alligevel en stor kvalitetsforskel ift. design, pris, holdbarhed, hurtighed og "skræddersyning".

Har "behandlet" i alt 6 Dell XPS og jeg bliver mere og mere overrasket!

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2008 16:15:06
Svar/Indlæg:
1142/59
#22 jeg må give dig ret i, at Dell XPS er en super bærbar. Det eneste minus fra min side af, er at min Dell XPS M1530 harddisk larmer som om den er ved at stå af, hvilket er lidt vildt da den blev leveret i april i år.

ManuLau

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 16:48:03
Svar/Indlæg:
53/2
#22 : Og hvad er så prislejet for sårn en Dell XPS eller Asus :D

- Noget der kan hamle op med NB70 eller NB90 fra MM-Vision eller Zepto Nox fra zepto ?

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 17:15:50
Svar/Indlæg:
5600/32
Mmm, IBM/Lenovo Thinkpad bærbare.. Det er kram, dog også lidt dyrere.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2008 17:19:59
Svar/Indlæg:
1317/46
#22, jeg har allerede overvejet Dell, men specs,ene på begge ovenstående Asus er bedre i forhold til prisen, havde jeg haft et budget på 10.000 er det muligt det havde set anderledes ud!

#24 læs åbningen til tråden!!

ManuLau

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 17:41:54
Svar/Indlæg:
53/2
#26 : Jeg har skam læst tråden, men samtidig også fulgt samtalen med undervejs.

Men hvis du læsten #1 kan du jo se han overvejer om det er værd at købe en derfra, nu tænker jeg som #2 bortset fra at MM-Vision laver deres egen indmad med Zepto cases .

Jeg giver bare en mening om hvad jeg syntes, og om det er værd at overveje at købe en computer fra dem end andre. og mit bud til ham er at deres vision serie lever vist godt op til kravene som #1 har.

Jeg ved ikke så meget om firmaet, men det er der heldigvis andre der kan hjælpe med. Derudover siger jeg bare min forbeholdte mening som udbygning til sine overvejelser DET ER DER VEL INTET GALT MED eller er der?

Forstår ikke hvad du vil have mig til at læse i den thread, men hvis du nu fulgte dialogen istedet ... det er ikke for dig jeg skriver men for vedkommende der har lavet denne dialog.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2008 18:25:55
Svar/Indlæg:
1317/46
Det var faktisk mig der startede tråden, formålet var:
1. at finde ud af om mm-vision er værd at overveje, hvilket jeg ud fra svarene kan læse at de er
2. Høre om der var nogle der havde specifikke alternative idéer udover Dell XPS M1530 og de to asus'ser med en maksimal pris på 8000kr. For derved at finde ud af om der var noget jeg havde overset.

Svaret i forhold til dit spørgsmål i #20 så er der ikke noget entydigt svar eftersom både Dell XPS og Asus laver computere i mange prisklasser, hvor af jeg er interessret i computere mellem 7000 og 8000kr.

Alene ved overskriften til tråden har jeg gjort opmærksom på at MM-Visions computere har en interesse. Nox fra Zepto ser meget god ud, men er for dyr især hvis den skal leveres med styresystem!

Jeg håber det gav svar på #27, jeg meget interessere i folks mening, ellers havde denne tråd være overflødig.

ManuLau

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2008 18:58:00
Svar/Indlæg:
53/2
#27 sorry my bad, jeg ikke lagde mærke til navnet :D

Men jeg prøver bare at understrege at du netop ikke skal forvente at finde et ligeså god kombination af hardware som dem zepto og mm-vision laver for tiden, har selv prøvet at kigge og hvis der var havde jeg nok ikke valgt at prøve nb70 da jeg ikke selv kender mærket. men det er hvis man kan nøjes uden remote control og mediapaneler etc. men bare ren råstyrke.

Men personligt glæder jeg mig til at se vision nb70 som jeg har bestilt, for mig virker 6000 - det løse + 800 for et 64bit system stadig som det bedste alternativ end at bruge flere penge for måske bare mærkets skyld.

Udover det tror jeg ikke man finder en billigere lap med et 9500m GT kort som Nox kommer med, og det er selvom styresystemet måske ikke er inkluderet.

Men det er heldigvis en smagssag :D

Desværre har jeg nok først computeren på lørdag eller mandag, men ville gerne have skrevet om hvordan mm-visions behandling samt tilfredshed på deres produkt evt. må blive når den kommer.