Hack af Mio C620 GPS navigator

Software d.  13. juli. 2008, skrevet af NoNig
Vist: 818 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 20:57:50
Svar/Indlæg:
23132/740
Hej alle

Jeg har fået fingrene i sådan en fætter: http://www.mio-tech.be/html/uk...

Jeg kan - efter at have rodet lidt - set, at der måske er mulighed for at afspille film på dette navigationsanlæg. Jeg har forsøgt mig med at kopiere film over (*.mpg, *.avi og *.mp4), men jeg kan ikke "se" dem i mappevisningen.

Der står intet om det på Mio's hjemmeside. Altså at den skulle understøtte netop dette. Men noget får mig til at tro, at det måske kan lade sig gøre.

Efter at have kigget lidt i konfigurationsfilerne, så kan jeg se, at der er angivet genkendelse af visse videotyper. Der er usær to filer der er interessante.

Den ene hedder "FILES". Det mest væsentlige er:

".../

;extension=default destination folder
;second value: combination of flags
;1: picture
;2: audio
;4: playlist
;8: video
;16: navigation
[ValidFiles]
.JPG="My Pictures", 1
.JPEG="My Pictures", 1
.BMP="My Pictures", 1
.WAV="My Audio", 2
.MP3="My Audio", 2
.WMA="My Audio", 2
.M3U="My Audio", 6

/...
"

Den næste, er en fil der hedder "moto_l7" (jeg har en Motorola L7), som angiver en masse parametre for brug af telefon og streaming af indhold.

".../

[Ringtone]
Polyphonic=24
RingTone_MIDI=1
RingTone_MMF=0
RingTone_MP3=1
RingTone_Mono=1
RingTone_AMR=1
RingTone_WAV=0

[Video]
Video_3GP=1
Video_ASF=0
Video_AVI=0
Video_MOV=0
Video_MPG=0
Video_MP4=1

/...
"

Min umiddelbare opfattelse er, at det ikke er helt umuligt at se film på mit navigationsanlæg. Og eftersom den kan kobles direkte til min telefon via BlueTooth, er det efterhånden en ret god iPod touch konkurrent.

Anywho. Hvis der skulle sidde nogen derude, som har den ringeste forståelse for hvad jeg fabler om, vil jeg meget gerne høre fra dig/jer 🙂
CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 21:02:16
Svar/Indlæg:
2388/52
hmm, skal du ikke bare skrive .mp4="My Video", og så prøve med nogle tal? Hvis altså ikke du har prøvet det.. men det virker bare logisk for mig at man skal skrive det :)

*edit*
og huske at lav en mappe der hedder "My Video" eller hvad mapperne så hedder der hvor de andre mapper med billeder sov ligger

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 21:13:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Jeg tillod mig at gå ud fra, at tallene angav "filtypen". Altså forstået sådan, at "8" er videoer og vil dermed blive genkendt af gallerifunktionen. Mappen "My Video" lå embedded, da jeg fik den, og at dømme ud fra de konfig-filer jeg har læst igennem. Så er den ret standard.

Jeg er ikke den store haj til den slags 😳

aNker

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 21:30:45
Svar/Indlæg:
740/37
Kan det tænkes de bare bruger en standard config-fil til deres navigations anlæg, og så bare aktivere de enkelte funktioner alt efter, om modellen skal kunne det 😕

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 21:40:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Kan den køre det samme operativsystem, som eksempelvis en PDA der har video-mulighed, burde den vel også kunne det samme hér?

Det er måske også en anelse naivt at tro, at jeg kunne slå det til, blot ved at ændre en fil...

aNker

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2008 22:05:31
Svar/Indlæg:
740/37
Der er jo sikkert en eller anden form for beskyttelse af filerne..

Også lidt surt at komme til at ødelægge sin GPS 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2008 22:12:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Den kan gendannes, hvis det er...

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 12:05:14
Svar/Indlæg:
3577/353
Nu skriver du at du har prøvet mpeg men der er flere versioner

Mpeg1 = Vcd som er noget næsten alle kan afspille ( Ved så ikke med Navigation)

Mpeg2 = SVCD som er noget ikke nær så mange som kan afspille det.

Mpeg4 = AVI/Divx/Xvid som er det bedste men som slet ikke ret mange kan afspille...

så prøv at se om du kan convertere den over i Mpeg1...

Mpg er det samme som Mpeg

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
14-07-2008 14:48:22
Svar/Indlæg:
4033/364
hvis det skulle være, så kunne det være

.MPG="My Video", 8

kan også være det skal være

.WMV="My Video", 8

da WMV er bl.a et streamet format

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 16:51:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Ingen forskel.

-> #8

Desværre...

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 17:24:13
Svar/Indlæg:
639/66
Har du prøvet med nogle .3gp film?

Ved godt det er et skod format, men det kan da være du kan slippe afsted med noget simpsons eller noget... (tegnefilm ligner lort mindre i .3gp en alm film)

har du tjekket om du kan lægge softwaren fra en større model ind?

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 17:34:11
Svar/Indlæg:
1776/116
http://www.gpspassion.com/FORU...

What is MioPocket?
MioPocket is an unlock kit, or an automated package of programs, scripts, registry files and skins to unlock Mio-brand GPS devices (and some others) and allow them to be used as PDAs.

What types of programs and features does MioPocket come with?
MioPocket comes with just about everything that you'd want: a media player (video and audio, nearly all popular formats), three book readers (including a couple of dictionaries), literally dozens of games, two image viewers, two paint programs, MS Office document viewers, text editors, a MioMap route manager, an appointment app, a calculator, a unit converter, registry editors, task manager/switchers, file managers, two general purpose GPS utilities, an alarm clock and more (all free/shareware). See the Readme file for a full list.

Den kan sgu da bruges som PDA så 😀 🙂 😲

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 22:20:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Har siddet og leget lidt med det. Det ser lovende ud. Det er dælme noget af en tråd, men der har været et par gode tips imellem.

Indtil videre har den fungeret således:
Video (.3gp, .mov, .mpg, .wmv, .avi) - ingen problemer
Musik (.mp3, .wma) - ingen problemer
Billeder (.jpeg) - ingen problemer

Den laver en form for "dual-boot", hvor den launcher både MioMap2008 og MioPocket - hvilket jeg først troede var en fejl. Det betyder blot, at det ene øjeblik har jeg en PDA/iPod touch (uden multitouch) og det andet et fuldt ud funktionsdygtigt navigationsanlæg.

I MioPocket, har jeg op til flere måder at anvende navigationen på (jeg har desværre ikke leget med det endnu). Der er diktafon, interaktive bøger (e-books?!), paint, spil (med en ganske hæderlig 3D-performance). Der er en fuld Microsoft office kompatibel kontorpakke med (det fungerer ganske godt) og sidst men ikke mindst. Mulighed for e-mail og internetsurf.

Selve brugerfladen ligner en blanding af Ubuntu og Vista. Playback-performance er bedre end den PC jeg sidder ved lige nu (en Toshiba L20-153).

Det er jo helt sindssygt. Jeg har fået en iPod touch, iPhone (hvis man har en telefon med bluetooth), PDA og TomTom navigator. Foruden den navigator jeg havde til at starte med.

Fuck jeg elsker online fora 😀 😎

I ❤ U Jacob. Min lille enøjede drukkenbolt 🤣 😛

PS.: Jeg tror, at vi lige har dræbt Polarfar's "CarPC"-projekt 😳 😲 😀

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 22:45:46
Svar/Indlæg:
1776/116
I ❤ ❤ U too, Mr. Svagdrikker.

Hvad jeg undrer mig rigtig meget over at der ikke er spurgt om endnu: Kan den overclockes? Og så vil vi i øvrigt gerne snart se en 3DMark eller superpi.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 22:52:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Ja. Den kan overclockes. Desværre er 3Dmark ikke (umiddelbart) i stand til at køre på WindowsCE, det samme gælder højest sandsynligt også SuperPi.

... hvem fanden kalder du for en svagdrikker? 😐

😛