Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2008 02:36:36
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
I disse grønne tider, hvor alle skal spare, hvorfor testes der så aldrig på Standby forbruget, når man tester PSU'er? Jeg havde en SHG PSU, som brugte ca 1 watt i standby (når man har lukket windows ned, og windows har slukket PC'en). Da den brændte af, og jeg alligevel skulle have ny, købte jeg en større og mere støjsvag PSU, så jeg kunne være lidt fremtidssikret. Valget faldt på en Zalman ZM850 HP, og den er da også dejlig støjsvag, men men men ... den bruger 31 watt når PC'en er slukket :'-( . Det er da et standby forbrug der vil noget!! Jeg ved godt, at jeg har skrevet om dette før, men efter megen higen og søgen har jeg endnu ikke fundet nogle der vil skrive ret meget om standby forbruget i tests af PSU'er.
Hvad bruger sådan en PSU egenligt 31 watt til, når PC'en slet ikke er tændt? Faktisk bruger PSU'eren 31 watt bare den selv er tændt og slet ikke tilsluttet til PC'en 🤡 så det er altså ikke noget i PC'en der ikke er lukket ned.
Er det virkelig kun SHG's "egne" PSU'ere der kan nøjes med 1 watt i standby forbrug?