-> #0
Hvis penge ikke er et problem, så vælg en 24" skærm. Alene det større skærmareal og opløsning, er det hele værd.
Mht. gaming, så er 1920x1200 en ret voldsom opløsning for det fleste grafikkort. Du kan derfor, med fordel, kigge efter en skærm der skalerer billedet fint.
Mit råd: Gå udenom de "billige" skærme, og find dig en i den bedre ende (Eizo, Viewsonic etc.). Jeg ville dog have mine betænkeligheder ved at vælge en Dell 24". Alene af den årsag, at de døjer med banding. Samsungs skærme har generelt bare et træls billede (nogle af dem summer ovenikøbet).
Hvis pengene ikke bestemmer, så gå efter nogle af de tunge drenge i klassen. Bare hold dig fra Samsung og Dell. Medmindre, du kan finde et par brugte modeller. Så kan jeg klart anbefale:
Samsung SyncMaster 244T
Dell UltraSharp 2405-WFP eller 2407-WFP
Apples HD Cinema Displays er også ret lækre. Men, der får du ikke hvad du betaler for. Ja ok. Du får et IPS-panel, og et lækkert design. Men der mangler en ordentlig pixelgaranti, indstillingsmuligheder og HDCP.
Min kamemerat har en Viewsonic. Han måtte desværre igennem 2 eller 3 skærme tror jeg det var, inden han fik en uden pixelfejl. De betale naturligvis for fragten (gudsketakoglov for on-site). Så der var lidt logistisk.
Jeg har selv købt mig en Eizo FlexScan S2411, som måske ikke er toppen af poppen. Men den er rigtig, rigtig, rigtig lækker.
Jeg vil klart anbefale dig, at kigge i samme retning. Om end ikke andet, så erkend du bare skal have en skærm med TN panel, og spille spil på 🙂