Lydkort problem.

Litteratur d.  16. juli. 2008, skrevet af sjabnix
Vist: 230 gange.

sjabnix
 
Overclocker
Tilføjet:
16-07-2008 21:06:13
Svar/Indlæg:
166/36
Hej :)

Nu står jeg i endnu et problem, eller tvivl. Jeg har 2 lydkort, 1 onboard og et Creative soundblaster X-Fi Pro.

Det der så er spørgsmålet, er kan jeg høre fra 2 forskellige lydkilder fra hvert lydkort? Jeg sidder ofte og taler over det program der hedder ventrilo, hvori jeg kan vælge mit input og output (dvs Lydkort inkl). Jeg vil da også gerne høre musik samtidig men er lidt træls at høre stemmerne komme ud 2 steder (Mine hovedtelefoner og Højtalere(Generalt bare træls at høre det igennem højtalere)). Musik jeg høre, køres igennem itunes, winamp eller WMP, sådan set lige meget, hvis et andet program kan hvad jeg spørger efter så bare sig det :)

Når jeg tænkte så, kan jeg ikke sætte mine højtalere i mit bundkort og mine hovedtelefoner i mit creative og sætte hvert program til at køre lyden ud af det individuelle? Jeg afprøvede men der det gik ikke som jeg havde håbet.

Først kunne jeg ikke høre noget fra hovedtelefonerne, og så kunne jeg ikke høre noget fra højtalerne heller og til sidst forsvandt alt lyd bare indtil jeg fik ændret noget som jeg ikke helt hvad er.

Men nårh. Nogen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre, og hvis, hvordan så?

Tak på forhånd!
sjabnix
 
Overclocker
Tilføjet:
17-07-2008 12:39:11
Svar/Indlæg:
166/36
ikke nogle som ved det? 😕


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2008 13:40:16
Svar/Indlæg:
3340/386
Kan prøve....
Jeg har også selv et X-fi lydkort.
Jeg synes selv at jeg godt kan høre forskel, specielt ved spil ved 5.1lyd-opsætning.
Nu siger du, at har også onboard + x-fi lydkort, hvis du vil bruge x-fi lykortet vil jeg foreslå, at slår onboard lyden fra under bios'en. Der kan nemlig godt gå ged i den, nogle når begge er lyd er aktiveret.

Når jeg tænkte så, kan jeg ikke sætte mine højtalere i mit bundkort og mine hovedtelefoner i mit creative og sætte hvert program til at køre lyden ud af det individuelle? Jeg afprøvede men der det gik ikke som jeg havde håbet.

Der sker nemlig det du beskriver selv 😉
Prøv hold dig til én af lydkortene.


sjabnix
 
Overclocker
Tilføjet:
17-07-2008 13:43:32
Svar/Indlæg:
166/36
#2

Men jeg kan da ikke køre 2 forskellige lydkilder ud af 2 forskellige lydudstyr uden at bruge 2 lydkort?

Det er det jeg nemlig vil, og i nogle programmer har jeg mulighed for at vælge lyd output/device hvori jeg kan vælge hvilket kort jeg vil bruge (Onboard/PCI). Derfra jeg fik ideen.


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2008 14:54:28
Svar/Indlæg:
3340/386
Hmm, har du ik nok i én? 😛
Hvilken programmer vil du da bruge til to lydkort ad gangen?
Du kan godt bruge begge lydkort... MEEN så skal du også holde styr på dine kabler, bagpå og i windows. Hvilken lyd den skal bruge som "lydkilde" under lyd/kontrolen.

Andre er velkommen til at ret mig, hvis jeg ta'r fejl 🤣



187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2008 17:58:31
Svar/Indlæg:
3340/386
#0, ps. til adminstrator... måske flytte denne her tråd til Diverse el software/OS 😉