Kalibrering

Diverse d.  17. juli. 2008, skrevet af Bong21
Vist: 593 gange.

Bong21

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2008 12:05:24
Svar/Indlæg:
64/27
Hej, jeg har lige købt at samsung LE40A656 TV men hvordan får jeg det kalibreret, uden at skal give flere 1000 kr for at der er en der kommer ud og gør det for mig. Findes der ikke en dvd man kan kalibrere efter eller en anden metode over mit mediecenter måske?

riska

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2008 12:18:05
Svar/Indlæg:
7241/274
Er det nyt? for så skal det da ikke kalibreres

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2008 12:50:41
Svar/Indlæg:
20170/383
LCD fjernsyn trænger meget ofte til en voldsom kalibrering før de viser det bedste billede.

Tag og spørg på www.recordere.dk eller www.flatpanels.dk Der er langt klogere folk til sådan noget.
Der fåes også nogle dvder til det, men kan ikke huske hvad de hedder. Men det aldsrig så godt som at få en prof til det.

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
17-07-2008 12:59:43
Svar/Indlæg:
1313/83
#0 Du kan købe en DVD til netop det formål ved Hi-Fi Klubben!
Jeg har den selv, og den er fortræffelig!

http://www.hifiklubben.dk/prod...

#1 Du kunne ikke tage mere fejl Riska!
ALLE og jeg mener ALLE, LCD og Plasma skærme skal kalibreres!
Jeg var til demo dag ved Hi-Fi Klubben om netop dette, og de viste forskellen på ikke kalibreret og ny kalibreret på 2 skærme der stod ved siden af hinanden, og de var begge "fresh out of the box"
Forskellen var rystende!

Hvorfor kalibrere?
Når du køber et fladskærms-tv, er det som regel helt forkert indstillet, når du pakker det ud af kassen. Af salgshensyn har fabrikanten nemlig justeret billedet til at være "dynamisk" (læs: imponerende) i stedet for korrekt. Det går kraftigt ud over din filmoplevelse derhjemme. Alle professionelle spillefilm og professionelle tv-produktioner er nemlig lavet ud fra en helt præcis standard, som tv og projektorer skal overholde. Ellers går du glip af en masse detaljer og lækkerier. Og du får ikke fuld valuta for de penge, du investerede i et tv af høj kvalitet.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2008 16:13:52
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Agreed 😎

Man snyder sig selv for den ultimative oplevelse, hvis ikke skærmen er indstillet til det billede, producenten har lagt på skiven. Det kan godt være, at der ikke er lige så meget pangfarve over det. Men hey. Vi ved allesammen, at blod er rødt. Der er ingen grund til at overdrive det (*host* SAMSUNG! *host* 😛)

😀

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2008 19:07:06
Svar/Indlæg:
20170/383

næsten rigtigt 🙂

LCD fjernsyn er som hovedregel langt mere trængende efter en kalibrering når de kommer fra fabrikken ad end Plasma er. Dermed ikke sagt at de fleste Plasma fjernsyn ikke også har godt af det.

korte af det lange, har man LCD er det næsten et must at få det kalibreret, har man plasma kan det måske være en god ide.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 08:59:04
Svar/Indlæg:
7241/274
Ok mit Lg lcd fejler ikke noget det har jeg bare indstillet så det ser godt ud der var noget auto farve ting som jeg disablede og så så det meget bedre ud