Efter en pressekonference hos Electronic Arts i tirsdags, fik MaximumPC mulighed for at lave et ineterview med id software's vidt berømte lead programmer, John D Carmack.
Fokus for interviewet er de muligheder, der ligger i id software's id Tech 5 game engine og referencerne er - ikke så overraskende - RAGE og DOOM 4.
Snip:
"We had an opportunity to speak with id co-founder John Carmack after the big EA press conference yesterday (where id surprisingly announced a partnership with EA to publish Rage). We grilled the legendary game developer (and part-time rocket scientist) about id's post-apocalyptic shooter, the state of gaming graphics, and what his plans are after id Tech 5. Rage looks be a drastic departure from the traditional id FPS, not only in gameplay style (open worlds with vehicles vs. claustrophobic indoor environments) but also in the way Carmack has designed the code-base. id has already announced that Doom 4 is in development (no publisher has yet been annonced), and Carmack confirmed that it'll run at 30Hz and run with several times the graphics power as Rage, a 60Hz game."
Til de af jer, der endnu ikke har set, hvad id software's Tech 5 game engine kan præstere, vil jeg anbefale at tjekke denne Quake-Con 2007 CAM trailer: http://www.gamershell.com/down...
I know. Men, og det her må du ikke hænge mig op på, jeg mener, at 3DRealms købte licens af ID-software, til at anvende Quake/Doom-motoren til "Duke Nuke'm - Forever".
man må da håbe at doom 4 er lidt mere "overraskende-skræmmende" end tre'eren. 😛 i starten på doom 3 var det da okay chokerende når aliens hoppede frem fra nowhere og skød løs på en, men man vendte sig til det forholdsvis hutigt, så man kunne sidde og forudse at "der kommer der en om 2,8042 sekunder". og så var det pludseligt ikke til at pølle i bukserne over mere.
#3 Jo det er der vidst noget om, men de har vidst skiftet engine op til flere gange så vidt jeg ved. De var vidst også på Unreal-engine vognen på et tidspunkt... Det havde nok været nemmere og billigere i sidste ende hvis de havde fået udviklet deres egen 🤡