er mit netkort kaput?

Diverse d.  18. juli. 2008, skrevet af Inzaint
Vist: 551 gange.

Inzaint

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2008 15:01:29
Svar/Indlæg:
4/1
Halløj,

Jeg har et trådløst netkort i min stationære, og den har også forbindelse til netværket derigennem... men fandme om det kan få tildelt en IP! ifølge loggen starter det forfra hvert 5 sec med at hente netværksadresse. Jeg har forsøgt at reinstallere netkortet, slukke og tænde for router og modem. Men de ting virker som de skal, da min bærbar (som jeg skriver fra nu) funker 100%
Problemet er kommet efter at jeg satte nyt gfx i maskinen i går... men ikke lige efter. Der skulle ca 6 timer efter at jeg satte det nye gfx før forbindelsen til nettet forsvandt. Jeg har chekket efter at de to ting ikke "råber" i munden på hinanden.... men da jeg ikke har meget forstand på den del af hardwaren må jeg nøjes med at konstaterer at de i hvert fald ikke har samme IRQ...

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt... min umiddelbare tanke er at det er noget windows decay triggered af nyt gfx, eller at netkortet er kaput... men jeg hvil helst ikke høre nogle af de to muligheder, så disk gerne op med et mere overkommeligt alternativ 🤡

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 16:18:49
Svar/Indlæg:
5600/32
Har du prøvet at rykke netværkskortet?

Inzaint

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2008 17:04:17
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg har ikke muligheden for at flytte noget... har kun en pci-e port til netkortet.

Inzaint

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2008 20:13:55
Svar/Indlæg:
4/1
Er der ingen der tør komme med et forslag til en løsning? 😉 - selv et looooong shot er bedre end intet forslag... for hvem pokker kan da leve uden net?! :'-(

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 20:28:53
Svar/Indlæg:
4120/115
Findes der en BIOS update til dit bundkort?

Som du selv er inde på så kunne det godt lyde som noget konflikter, og det er da før set være problemer helt nede i BIOSen.

Inzaint

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2008 20:40:11
Svar/Indlæg:
4/1
uhh... jo... der er nok en anden og lidt mere officiel bios end den jeg bruger lige pt... jeg har flashed med en oc-bios - i den alm. bios er der slet ingen oc-muligheder - ikke en eneste mulighed for at twake mere end rækkefølgen i boot devices.

...Ja, jeg var en fattigrøv da jeg købte et asrock board.... og det er jeg i øvrigt stadig. 😩
Jeg vil helst ikke tilbage til en officiel bios... jeg tror jeg vil prøve at installere windåse på en anden disk og se om jeg kan få tingene til at køre på en fresh install inden jeg prøver at overgive mig til en rigid bios.

Tak for buddet, det havde jeg ikke selv overvejet - jeg tager gerne imod flere bud mens jeg tager tilløb til at reinstallere windåse - det når jeg sandsynligvis ikke i aften alligevel.

Hvis ikke det løser problemet tager jeg igen fat i DK´s skarpeste HW junkies 🙂

tak for hjælpen so far!

Inzaint

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2008 20:40:27
Svar/Indlæg:
4/1
damn... dobbelt post!