C&C3 på brutal? Det kan man godt

Spil d.  18. juli. 2008, skrevet af immortaldk
Vist: 572 gange.

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 20:12:07
Svar/Indlæg:
1166/120
Bygge strategi på Brutal
Jeg er lige igang med at spille C&C skirmish på brutal, men lige meget hva jeg gør taber jeg.
Har både prøvet at spille 1vs1 og 2vs2, dog 1vs2 på hard kan jeg godt finde ud af efter 2 forsøg hvis jeg ikke kender selve map.
Alle AI er på "balanced", gamespeed er på ca. 95% og resurser er 15K-20K.
Spiller kun med GDI lige nu

Min strategi er: (på samme tid).
1: PowerPlant / Baracks / Refinery / Warfactory, derefter en "harvester" plus ca. 5 "tanks" etc.
2: Surveyor / WatchTower / GuardianCannon etc. (Jeg gør alt for at oprette en anden base fra starten, for ellers er det for sent).
Jeg sender et par stykker til at overtage mindst en strategi point i mellemtiden, og jeg presser min modstander lige efter det første angreb på min nye base.
Fly basen har jeg glemt alt om, ind til senere i spillet, efter jeg har nok credits og har bygget mamonth tanks. 🙂

Har i nogle bedre tips end mine, ellers vil jeg bare gå tilbage til warhammer. 😉
Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2008 20:41:12
Svar/Indlæg:
940/111
Tror ikke det er meningen at man skal vinde over en brutal.

Brutals eneste formål er at ødelægge folks selvtillid.

Det har den i hvert fald gjort i mit tilfælde. 😩

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 20:48:13
Svar/Indlæg:
1166/120
#1 ok i see, men hvad med din strategi? hvordan plejer du at vinde på lad os sige "hard"?

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 21:07:18
Svar/Indlæg:
3233/128
Er der ikke videoer på you tube hvor fok spiller?

Der kan man tit se hvad de andre gør :)

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2008 21:14:53
Svar/Indlæg:
940/111
GDI, Predators med Railgun, og så APC's

Brian

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 21:40:32
Svar/Indlæg:
850/212
jeg har held med at bygge Fly basen og så bare en masse helikoptore

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2008 21:48:56
Svar/Indlæg:
940/111
Hvis man skal bruge fly så skal man være Scrin de er en wannabe AirForce General,
med deres gigantiske "Planetary Assault Carrier" og "Devestator Warship"

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 21:57:36
Svar/Indlæg:
1166/120
#5 det er jo dyrt at bygge dem lige fra starten, og 4 helikoptere kan ikke en skid imod "ground units"
Har fået exp pack men gider ikke at spille på nettet endnu, før jeg kan det uden af.

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 22:08:52
Svar/Indlæg:
1166/120
Vil meget gerne se jeres stratigier lige fra starten, for jeg tror ikke på at det er en, som bygger PowerPlant / Refinary til at starte med eller?

CF

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2008 23:59:29
Svar/Indlæg:
4689/105
Det er ved at være noget tid siden jeg ahr spillet det, men dengang jeg var i gang med det, der kunne jeg sku heller ikke klarer brutal. Ikke engang 1 af dem kunne jeg klare. Det virker helt åndsvagt at der så kan fås en medalje i en bane, hvis man har kæmpet mod 7 brutal der er allies! 😕

I de gamle C&C spil kunne jeg godt klarer højeste sværhedsgrad, men heri er jeg gidt nok lost.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 00:33:08
Svar/Indlæg:
3485/76
jeg syntes sku det er fedt at de har lavet en der faktisk er "uovervindelig" altså, det er da for plat i det fleste spil hvor der står you will not survior og det så er sindsygt nemt 😀 dejligt med lidt udfordring.

men til min taktik, jeg har sku aldrig klaret en brutal. men nu sidder man da og for helt lyst til at forsøge igen 😛
sidst jeg var til lan var vi to "erfarne" CNC spiller, der lige var begyndt på CNC 3 og så en ny, vi tog os tre mod en brutal og han smadrede os 😀
men min taktik, som er blevet bedre siden det lan 😛
ligger i at bygge samtidig:
1: PowerPlant / crane / Refinery / Baracks / Warfactory, derefter en "harvester" plus ca. 5 "tanks" etc.
2: Surveyor / Refinery / forsvars værker etc. (jeg bygger den her for at samle flere resurser ind, som jo er nøglen til det her spil. hvis du løber tør, så du færdig).

men det jeg går efter, hvis jeg er fx Nod er at få en flyveplads og bygge så mange helis som muligt for mine penge, men stadig gemme 3k til inde i tech centeret at bygge så de for de der speciel lasere, og så pwnagere de altså når man har en god del.
GDI der bruger jeg mine penge på zone troppers oog mammuth tankes og så noget anti air 🙂

orv ja og jeg er rigtig glad for forsvars værker 😛 MANGE forsvars værker.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 01:17:02
Svar/Indlæg:
4689/105
#10 Jeg elsker også forsvarsværker, men man kan desværre ikke kun klare sig med det, som man kunne i Generals.

Man bliver nødt til at lave tanks, og soldater for at klarer det.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2008 01:58:04
Svar/Indlæg:
1186/81
man bygger da altid en crane først.. så et powerplant+barrack, 5-10 bazuuka mænd. 2 refinaryes, 1 powerplant og warfactory, derefter kan man selv mixe og matche.. har da slået brutal før... men længe siden.. 😀

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 02:06:54
Svar/Indlæg:
3485/76
😀 jeg gik igang for en time siden at spille mod en hard (troede jeg havde sat den til brutal 😳 ) hehe men til helt vildt langsom hastighed. hehe jeg har først lige fået mit tech center for 10min siden fordi det går så langsomt 😛
men altså de tjo slet ikke svært når det går langsomt 😛 plejer at spille på 100% der kan man sku ikke altid nå at tænke tingene igennem 😀

CF

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 02:15:56
Svar/Indlæg:
4689/105
#12 Jeg bygger også ALTID crane først. Det gør jo at man bygger dobbelt så hurtigt.

#13 Jeg kan godt nok ikke spille på 100% når jeg er mod hard. Plejer at sætte den godt ned.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 03:01:10
Svar/Indlæg:
3485/76

😛 jeg har nu aldrig sat hastigheden ned før nu. men på den anden side. jeg spiller slet ikke så meget CNC 3, generals zero hour modded: zero hour reborn the last stand V. 5.0
det er seriøst alt hvad en CNC fan kunne ønske sig. i skulle prøve det. det et ret lille mod på 40mb der ændre ALT, det er seriøst SÅ meget federe. i SKAL prøve det 🙂 bagefter gider i slet ikke spille CNC 3 mere. kun når i bliver træt af generals grafik self 😴

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2008 09:08:58
Svar/Indlæg:
940/111
#15 Jeg er CnC fan og jeg ønsker mig Generals 2.

Gider ikke alt det pis med aliens og tibirium.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 11:15:21
Svar/Indlæg:
3233/128
I red alert 2 kunne man let vinde over 7 brutals, man skulle bare sætte hastigheden ned. Kan man ikke det i dette spil? Jeg har ikke prøvet spillet...

Hvad hedder spillet præcist, da jeg vil se om det er noget jeg gider købe. Har ikke spillet den slags spil længe. 🙂

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 12:43:56
Svar/Indlæg:
1166/120
fedt nok, nu ved jeg hvad jeg skal starte med at bygge, en "crane" og prøve en flyve base som jeg tvivler meget på. 😛
ra2 kender jeg ikke ret meget til, er mest til ra1 og generals er heller ikke noget som er min smag.
men jeg er på arbejde lige nu, så det blive nok ikke før i aften. vender tilbage, nå jeg kommet hjem.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 13:29:55
Svar/Indlæg:
3485/76
#18 det altså kun hvis du er Nod at flyvebassen virkelig er noget at satse på, og det er kun i starten af spillet før de andre virkelig for bygget anti air 🙂

😲 hvordan kan generals ikke være nogen smag? altså man skal self have zero hour installeret, ellers er der ikke meget fun ved det jo 🙂

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 14:48:54
Svar/Indlæg:
1166/120
#19 hehe tak for info, og både ja og nej men jeg har ikke sat mig ind i generals, har kun prøvet demo i 10 minutter. 🙂 en fra arbejde er en total generals fan, men jeg tror ikke jeg vil vende tilbage til dette spil. 😉

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2008 15:24:38
Svar/Indlæg:
3485/76
demo, aarrrhhh 😛

hehe ja ja, men jeg vidste bare ikke lige om du troede jeg også mente GDI fordi det var ikke tilfældet, deres fly sucks motherfucking ass 🙂 😛

når men jeg har lige taget et game, med en hard alligerede og så en brutal og en hard der ikke var på hold med nogen. det var slet ikke svært, med 40k i startop penge og så 100% hastighed.
jeg så på replay bagefter hvordan de havde smadret hinanden imens jeg opbyggede en massiv hær af avatarere og helis 😀 så min alligerede blev udryddet rimelig hurtigt, så kørte de to andre på hinanden og jeg kom så til at sprænge det sidste af brutals base i luften 🤡 ups 😛 , hvorefter den sidste hard angreb mig og jeg så tog hele min hær og trumlede ind over ham og smadrede ham på 1-2min 😴
nu må det være tid for en brutal og mig mod hinanden 🙂

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2008 16:30:11
Svar/Indlæg:
1166/120
Total fedt nu kan jeg spille på brutal i exp. Kane's Wrath. (GDI)
Har lige spillet en map 2vs2 med de samme opsætninger som før. Man jeg troede ikke jeg havde en chance, men efter en time var det overstået og jeg vandt. Men fuck det var svært.
Det startede med at mit team mate AI blev smadret, så var det kun mig som var tilbage 1vs2. Min anden base ind i midten kunne lige holde al angreb. Efter jeg fik smadret alle deres harvester, som vil har min resurser i midten, fik jeg lidt tid til at bygge et lille angreb som bestod af 4 mamonth tanks. De fik så meget tæsk men overlevede med en stjerne på hovedet, pga. de skulle stadigvæk beskytte min midterste base. I mellemtiden fik de begge AI bygget en nuke våben, så det er spørgsmål om tid nu, men jeg nåede kun at fjerne den ene.
Lige pludselig, siger jeg bare FUCK, min første base er næsten helt ødelagt, jeg havde kun de 4 tanks til at angribe og ingen penge og strøm, begynder jeg næsten forfra med at bygge min første base op igen, for de to AI gik total amok på min midte base.
Kort efter kigger jeg på uret: 00:45 til den næste! FUCK! Jeg er desperat og sender de sidste 3 af min mamonth tanks til at bare fjerne den nuke bygning ikke andet. De nåede frem, men ikke til tiden. FUCK!
Nu har jeg ikke en skid tilbage, han fik min midte base. Jeg tænker bare, "restart", men de sidste 2 mamonth tanks var total klar! De 2 tanks har vundet krigen for mig, imens jeg var i gang med at bygge det hele forfra. I sidste ende jeg vandt!
🙂 😛 😀 🙂

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2008 16:52:42
Svar/Indlæg:
3485/76
🤣 aarrhhh lol held man 😴

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 17:11:52
Svar/Indlæg:
1166/120
#23 🙂 😀

#1 Vil lige tilføre, at jeg har altid valgt de sværste AI modstanderer efter 1 timers tid, før jeg jeg kom på nettet!

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 07:38:51
Svar/Indlæg:
1349/11
Et lille knep er at holde brutal fanget med billige enheder, de forsøger hele tiden at nedkæmpe et angreb før de angriber din base, imens bygger du en god hær og går så mod deres base.

tewic

Overclocker
Tilføjet:
01-08-2008 16:37:50
Svar/Indlæg:
113/10
Alt efter hvem du spiller som er der forskellige strategier som giver fin succes.

Med Nod kan det fint anbefales at gå efter et mix af attack bikes/scorpion tanks/og de der assault køretøjer (har glemt navnet)...

pointen er at attack bikes nakker scorpion tanks som nakker assault køretøjer som nakker attack bikes.... altså:

Attackbikes>scorpiontanks>assaultkøretøjer>attackbikes... dvs. ved NOD vs. NOD så spammer man bare mere af hvad nu end der nakker hvad modstanderen spammer og det er et nemt win. (man skal bare være hurtig, ikke noget med at teche op osv)

Scrin som jeg selv har spillet meget med kan spilles på lidt forskellige måder - men ens for dem alle er at man skal have fokus på late-game. I starten handler det altså om at afværge modstanderens angreb og så ellers langsomt få ens økonomi op og køre og teche op - da scrin er de ultimativt bedste lategame med Mastermind, tripods og devastor warships, og evt. mixe op med stormriders for at have antiair - eller de der heavy infantry med disc launcher upgrades.

GDI er det bare at lame med noget APC/Engineers og så spamme predators ud og gå efter railgun upgrade for derefter at mixe nogle mammoths ind i det.

med gdi kan du self fint spamme APC's med zonetroopers... hvis du støder på noget anti infantry så beholder du dem i apc's... og hvis der er antitank så hiver du dem ud.. bam du kan nakke det meste - undtagen air (dermed er det fint lige at nappe et par apc/rocket squad med.

Det var sådan meget generelt hvilke strategier der nemt kan nakke brutal, hvis man da er hurtig og har fået finpudset sin buildorder.

Kunne være jeg lige skulle få installeret spillet igen og se om jeg kan få nakket en brutal og smide et replay op til jer =) det må jeg lige kigge på her på mandag når jeg får et grafikkort igen.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2008 17:07:12
Svar/Indlæg:
4107/224
Amen brutal er jo også som at spille mod en der cheater, for det gør ''den''.

Når computeren er på Brutal, så får den dobbelt så mange penge, for den samme mængde Tiberium du høster 😕

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2008 14:36:50
Svar/Indlæg:
1166/120
#26 Tak for info. 🙂
#27 Jeg tror ikke på det, men igen jeg har set flere af mine replays, og det ser ikke til at AI cheater 😉

Nu har jeg også prøvet at vinde med 3 helikopter (som findes kun i EXP) og en nuke (blev affyret 3 gange i alt)

tewic

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2008 15:18:42
Svar/Indlæg:
113/10
Puh, det bliver ikke lige i dag alligevel - da jeg først kan få hentet GFX i morgen tidelig - så ja det bliver nok først senere på ugen - men skal nok huske det (så må vi se om jeg kan huske hvordan man gamer C&C3 ;))