outlook express Error Number: 0x800CCC0F

Software d.  19. juli. 2008, skrevet af Jazzy2tm
Vist: 569 gange.

Jazzy2tm
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2008 17:24:06
Svar/Indlæg:
77/21
Hej!

Jeg sidder med et problem, som jeg simpelhen ikke kan løse.

Jeg har en bærbar computer, som jeg bruger til bl.a. at tjekke mails på. Til dette formål bruger jeg Outlook Express, og har normalt ingen problemer med det i danmark, men nu sidder jeg i spanien, og her kommer problemet.

Når jeg åbner outlook, så kan jeg sagtens få mails ned og læse dem, men når jeg svare på en mail, eller skriver en ny, så kommer den med denne her fejl:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'mail.xxxxxxx.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F


Jeg har googlede på det, og der er mange der får fejlen, og folk siger det skyldes NAV eller firewall, men jeg har NOD32 og har prøvet at slå det fra, men det hjælper lige lidt. ☹

Det skal lige siges, at når jeg er på internettet her nede, så skal jeg indtaste ip adresse, gateway osv.



Håber nogen kan hjælpe mig ... ☹
Jazzy2tm
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2008 11:06:02
Svar/Indlæg:
77/21
ingen der kan hjælpe?


ZykoPeTTer
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2008 11:58:49
Svar/Indlæg:
215/39
Det er da såresimpelt, og har ikke noget med antivirus eller andet pis at gøre!
Du kan ikke sende gennem TDCs SMTP server derfra, thats IT!


Jazzy2tm
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2008 12:29:28
Svar/Indlæg:
77/21
Fandt jeg også lige ud af 🙂

Men hvor finder jeg min udbyders smtp server? skal jeg ringe eller skrive til dem?


Fenris
 
Superbruger
Tilføjet:
21-07-2008 19:06:47
Svar/Indlæg:
60/6
U
TeleDanmark mail.tele.dk - news.tele.dk TeleDanmark - smtp.mail.dk smtp.mail.dk DanBBS sendmail.danbbs.dk news.danbbs.dk
WorldOnline/Tiscali smtp.worldonline.dk news.worldonline.dk
CyberCity smtp.cybercity.dk news.cybercity.dk
Wanadoo/Mobilix mail.mobilixnet.dk news.mobilixnet.dk
Get2Net smtp.get2net.dk news.get2net.dk

Kan du bruge nogen af disse