Det er jo en lidt kedelig tid vi er i, når alle er på ferie og man ikke har nogen at være sammen med ;P Håber alle har haft og har en god ferie :P
Men jeg sad lige og ville lege lidt med en FTP server altså sætte min bærbar op som fil delings ting.
Det jeg leder efter er det rigtige program til det :O Og ellers er det så ikke bare at forwarde de rigtige porte i routere og så er den ved at være der, eller er jeg galt på den ? :D
1. Du åbner en port 21 i din router som peger på (LAN) IP adressen på din server.
2. Du laver de konti/brugere som skal have adgang til bestemte mapper (godt råd at lave en mappe til hver bruger).....med password osv.
3. Brugerene åbner en browser og skriver: ftp://din-wan-ip. I I.E. bør man under sikkerhedsfanen ændre Brugerlogin til "Angiv brugernavn og password". Så dukker der en lille boks op hvor man kan angive brugernavn og password. Alternativt kan man bruge Mozilla ftp-klient til at connecte til din ftp-server. Vil anbefale det sidste.
Mange tak for svarene, er lige lokket pä, pä en netcafe i Manheim, men pröver da lige det hele när jeg kommer hjem :P Skriver lige igen när det ikke vil fungere :O