Intel Turbo Memory - "Enheden kan ikke.."

Diverse d.  20. juli. 2008, skrevet af foo
Vist: 597 gange.

foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2008 17:05:37
Svar/Indlæg:
1685/240
Hejsa

Min Zepto lavede noget vrøvl her først på ugen, og jeg har nu prøvet at geninstallere Vista 2 gange uden held - jeg har snakket en gang med Zepto, men tror det næste de siger vil være at jeg skal sende den ind - kunne det undgås, så ville jeg gerne det, derfor spørger jeg lige om andre har oplevet et lignende problem.

Jeg har et Intel Turbo Memory modul i min maskine, og der er et lille udråbstegn i Enhedshåndtering ved det modul. Når jeg kigger i egenskaber står der "Enheden kan ikke starte" (se billede i min profil)

Jeg har en idé om at problemet skal findes i noget AHCI opsætning, men der er min BIOS lidt begrænset. Jeg har ikke kunnet installere Intel Matrix Storage Manager, og jeg tror det er grunden til modulet ikke kører.

Er der nogen der har oplevet noget lignende, og som har en idé til hvad jeg kan prøve?

De drivere jeg har installeret ligger på ftp://ftp.zepto.dk/Software/In...
DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2008 17:14:17
Svar/Indlæg:
6531/410
du kan hente drivere til Intel Turbo Memory på intels hjemmeside.

jeg mener AHCI skal være aktiv for at det virker.


foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2008 17:29:43
Svar/Indlæg:
1685/240
turbo memory driveren er installeret, og windows har også fint nok detekteret enheden som du kan se på det screen i min profil - men jeg må ikke installere Intel Matrix Storage Manager, som jeg har en idé om jeg skal bruge - men er der nogen der lige kan fortælle hvor jeg tænder AHCI på en Zepto BIOS...??


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2008 17:32:07
Svar/Indlæg:
2388/52
Jeg mener, at jeg på min Znote 6615WD kunne se noget med AHCI i min bios.. men kan desværre ikke tjekke det.. den har været til rep i 3 uger i morgen :( - hvis du overvejer at sende den ind, så vent til rep tiden er nede på 15 dage igen, og ikke 3 uger som den er nu :'-( og de har ikke engang kigget på min endnu! 😩


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2008 19:07:13
Svar/Indlæg:
6531/410
kommer vist lidt an på hvilken bare bone den er bygget på min er en compal ifl 91

og på den er det under advanced


foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2008 19:46:20
Svar/Indlæg:
1685/240
Så tror jeg det lykkedes at finde problemet, og få det løst...

AHCI var blevet disabled i min BIOS på en eller anden måde, så det gjorde at Intel Matrix Storage controller ikke kunne installeres, som er krævet for ITM kan installeres...

Fik AHCI Enabled, og (selvom jeg ikke troede den kunne) så bootede Vista fint - det er desværre dog umuligt for mig at enable ITm nu, så skal lave en clean install af Vista - men problemet er umiddelbart løst...


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2008 20:01:12
Svar/Indlæg:
2388/52
Mente nok, at der var noget med AHCI i bios :)