Du får da ikke en bedre spiloplevelse pga. Hz, det er da en forkert opfattelse.
Det er ligesom at folk tror at jo flere Watt deres højtalere er, jo højere og bedre kan de spille. - Det er heller ikke sandt og har aldrig været det. - Men en god ting at få folk til at tro så salget stiger.
F.eks. er de bedste højtalere jeg nogensinde har hørt, og jeg går meget op i det som musiker, kun på 70W af mærket Tannoy, og de kunne blæse selv de største Cerwin Vega ud af lokalet, og samtidig gøre det med langt bedre lyd.
Jeg havde en ret god CRT skærm før jeg fik fladskærm, da jeg så fik en 5ms med et nogenlunde kontrastforhold havde jeg en langt bedre spiloplevelse, det hele stod klarere simpelthen. Idag på en 2ms og et 3000:1 kontrastforhold er jeg noget nær det ultimative for denne tid.
Vi mødes hver anden måned, en flok på 30+ mennesker (Gameday kalder vi det) og spiller diverse spil, der er flere der har insisteret at deres CRT skærme klarer sig bedre, men efterhånden som vi har holdt det henover 3 år har folk måttet krybe til korset. Der er ikke længere noget at hente ved CRT, men jeg må medgive at der var noget om snakken førhen, dog ikke pga. Hz.