To døde bundkort i Fujitsu S Notebook

Bundkort / CPU d.  21. juli. 2008, skrevet af Lise Eriksen
Vist: 645 gange.

Lise

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2008 14:56:20
Svar/Indlæg:
4/2
Hej

Jeg har haft en Fujitsu Siemens Notebook i lige over 3 år og nu er den for anden gang død. Bundkortet er gået.

Det gik også efter 1,5 år, men da det var inden for garantien blev det repareret. Nu sidder jeg med en computer, der holdt i lige godt 3 år og tænker: er det normalt?

Har I andre erfaringer med bundkort i Fujitsu Siemens Notebooks? Og er der nogen indlysende årsag til, at bundkortet ryger to gange indenfor 3 år?

Med venlig hilsen
Lise Eriksen

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
21-07-2008 15:07:01
Svar/Indlæg:
5363/442
Det er ikke normalt at bundkortet går to gange på tre år. Burde gerne holde en del længere tid.

Der er ikke noget indlysende grund til at det går i stykker, du har sandsynlighvis bare være uheldig. Dog her jeg ikke hørt det bedste om kvaliteten af Fujitsu Siemens maskiner, så ville nok gå uden om dem næste gang.

Og velkommen til siden 🙂

aNker

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2008 15:10:00
Svar/Indlæg:
740/37
Min Fujitsu Siemens bærbare virker fint og den har også passeret de 3 år..
Så at de skulle være af dårlig kvalitet, er ikke noget jeg kender til.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 15:11:59
Svar/Indlæg:
4120/115
Tjaaa... både og?

Du kan altid være helt sikker på at en bærbar computer går i stykker på et eller andet tidspunkt! Og det kan der jo være flere grunde til, f.eks. så er varmeudviklingen ret stor i en moderne computer, og de små trange kabinetter tillader ikke alle dele lige god køling, og det koblet med at alle komponenterne er leveret af lavest bydende, så har elektrolytterne osv. det jo med at gå efter et stykke tid. For ikke at snakke om de fysiske belastninger sådan en maskine også skal kunne klare, i form af transport, og drift oven på eks. en dyne der også isolere vældig godt 😉

Men hvis computeren er ved at være 3 år gammel, så er det måske nok også ved at være tid til en ny... Mange firmaer osv. har direkte politikker om at deres udstyr maks må være eks. 2 år, for så begynder det at give drift problemer.

Men hvis du har lyst til at kæmpe for sagen, så er du jo sikret 2års yderligere reklamationsret på den reparerede del, fra den dato det er lavet! Men reklamationsret er ikke det samme som garanti! og du skal desuden selv bevise at fejlen er en produktionsfejl, hvilket kan blive lidt svært, hvis computeren har fungeret upåklageligt i 1,5år, og derfor er langt udenfor det man kalder formodningsperioden som kun er 6md.

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2008 15:13:41
Svar/Indlæg:
896/29
#1 er det ikke lidt upassende som skribent at hænge firmaer ud på den måde.Har selv en Fujitsu Siemens som nu kører på 5 år uden problemer

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
21-07-2008 15:16:29
Svar/Indlæg:
5363/442
#4 Det ved jeg nu ikke. Jeg siger bare at jeg har hørt visse ting om Fujitsu Siemens og deres kvalitet. Som sådan hænger jeg dem ikke ud.

Det er selvfølgelig ikke ment sådan, at alle deres bærbare er dårlige. Men har bare hørt mindre gode ting om holdbarheden af deres billige modeller.

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2008 15:22:01
Svar/Indlæg:
896/29
#5 Du prøver nu at gå på listefødder men denne del kan da ikke misforstås.
så ville nok gå uden om dem næste gang

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 15:23:06
Svar/Indlæg:
7263/260

Velkommen til siden Lise 🙂 !

Umiddelbart nej, det lyder godt nok underligt. Du må bare have været uheldig.

Jeg har nu heller ikke hørt noget dårligt om Fujitsu Siemens.

Lise

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2008 15:25:47
Svar/Indlæg:
4/2
Hej Svaage og jer andre

Tak, tak sikke dog en hurtig respons.

Synes det er helt ok at komme med sin subjektive holdning - ellers kunne vi jo bare læse, hvad producenterne skriver og tro på det.

Er det ikke bare sådan, at hvis man vil have noget, der holder, så skal man have en stationær - og så bruge den bærbare på farten?

Lise

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2008 15:28:48
Svar/Indlæg:
4/2
Jeg havde også selv et godt indtryk af FS og maskinen var ikke billig.

Desværre skete nummer to nedbrud 10 dage efter udløb af garantien ☹

Desværre var jeg så dum at levere den til en unavngiven butik på Frederiksberg (så har jeg ikke hængt nogen ud) og så gik der en måned, før jeg så den igen - uden at bundkortet var blevet repareret.

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2008 15:31:18
Svar/Indlæg:
896/29
#8 man må gerne komme med sin subjektive holdning.Men jeg står af når folk kommer med den der.Jeg har hørt.Kom med fakta.
Men for at komme tilbage til dit problem med den.Har du set efter støv på blæseren i bunden af den.Den kan godt støve til så bliver den for varm og derved fryser.Har prøvet det på min

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
21-07-2008 15:48:21
Svar/Indlæg:
5363/442
#8 Hvis det har været en af de dyrere modeller, har du nok bare været uheldig. Lyder i det hele taget du har været uheldig med hele den historie 😐

Min opfattelse er at bærbare generelt holder kortere tid end stationære, når det er sagt er levetiden efterhånden så lang, at en bærbar snildt kan holde 6-7 år eller mere. Fejlaraten er bare lidt større. Som jeg ser det, er en bærbar en fin løsning til mange mennesker, hvis altså lige de husker at tage backup en gang imellem (hvilket man også bør gøre jævnligt på en stationær for øvrigt)

#10 Altså nu kan jeg ikke komme med en specifik test som viser, at x bærbare er mere holdbar end y bærbar. Kvalitet er i det hele taget et lidt diffust emne, og der er nogle som mener at den ene ting er god kvalitet og andre som mener det modsatte.
Det billede jeg efterhånden har fået stykket sammen siger mig, at de billige Fujitsu Siemens modeller ikke er af bedste kvalitet, og personlig holder jeg mig af samme grund fra dem.

Svaage

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2008 15:52:40
Svar/Indlæg:
896/29
#11 Den koger vi ikke mere suppe på vel. 😀

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
21-07-2008 15:55:17
Svar/Indlæg:
5363/442
#12 Godt så 🙂

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 15:59:52
Svar/Indlæg:
4120/115
>> #9
Du får nok ikke meget ud af at klage din nød til forhandleren... De formidler jo bare salget, og derudover så går alt service, og ofte support direkte imellem kunden og producenten, som igen hyre et service firma i DK, til at tage sig af den nationale service på produkterne.

Hvis du indlevere computeren til forhandleren, så er det første han gør jo at fejlmelde den til F/S og sende den ind til dem (sikkert i udlandet). Hvilket medføre en endnu længere sagsbehandling...

Men hvis garantien er udløbet, så er løbet med 99,9999% sikkerhed kørt. Men for en anden gangs skyld, så tjek lige support mulighederne med producenten, inden du levere produktet tilbage. For i nogle tilfælde der er jo direkte onsite replacement eller service på produkterne, så de kan sende et ombytnings produkt direkte til dig, eller en service mand ud til dig. Det kommer self. lidt an på de aftaler man får i hus under købet, men ellers så har bla. Lenovo, HP og Dell disse service tilbud, og gerne indenfor 24timer.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 16:20:47
Svar/Indlæg:
2145/218
Okay nu gad jeg ikke lige læse alle indlæg men.!! du skal huske på at hvis din maskine er blevet reppet for ca 1½ år siden er der stadig ½ år reklamation på dit bundkort ergo burde du kunne få det lavet men dertil kan du risikere at du skal betale for reperations løn som er ca 700.- i timen.

Der er desuden en forældeses ret i loven som gir dig ret til at reklamere over dit produkt i op til 3 år efter sidste rep hvis det er den samme fejl.

Generelt er fujitsu-Siemens ikke den bedste kvalitet og det kan jeg sige uden at have dårlig samvittighed, jeg sidder og laver reperationer på FSC maskiner og diverse andre mærker og generelt er FSC/acer dem der er flest reperationer på generelt vil jeg umiddelbart mene at at toshiba, lenovo og i nogle tilfælde HP er generelt lidt bedre kvalitet og der er færre rep på dem.

Lise

Overclocker
Tilføjet:
21-07-2008 20:42:34
Svar/Indlæg:
4/2
Jeg tror lige, at jeg vil kigge på den der forældelsesfrist.....

Jeg havde en oplevelse i Fona, da jeg sondere terrænnet for nye bærbare. Deres salgsperson mente åbenbart, at man skulle holde sig langt væk fra Acer. Han havde en ven, hvis Acer havde holdt i 8 mdr. De bruger åbenbart anden-sorterings hardware. Ikke skide troværdigt når nu Fona sælger rigtig mange Acer.

Fedt med al den feedback!

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
21-07-2008 20:52:56
Svar/Indlæg:
5363/442
#16 Jeg er så tilbøjelig til at give ham ret, Acer er generelt heller ikke et særlig godt mærke, selv om der bliver solgt mange af dem. Det er kun deres dyre modeller som er at rimelig kvalitet...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
21-07-2008 21:04:25
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg har en Fujitsu Siemens Myrica stationær der er 8år gammel og kører stadig perfekt. Jeg har også en Amilo laptop på knap andet år der også kører perfekt (skulle dog lige skifte batteri, de bliver hurtig slidt).
Min far har en Acer bærbar der også er 2år gammel som også fik nyt batteri og den kører upåklageligt.

Mht Acer, så ved jeg ikke. Jeg arbejder med B2B support på Acer's maskinerne og vi dækker hele DK med onsite support undtagen Nordjylland. Jeg synes nu ikke de er så ringe efter jeg selv er begyndt at arbejde med dem. Selvfølgelig er der nogle mandags modeller men det er der jo af alt.