WinXP og SATA harddisk

Software d.  21. juli. 2008, skrevet af SørenT
Vist: 208 gange.

SørenT
 
Overclocker
Tilføjet:
21-07-2008 15:54:58
Svar/Indlæg:
10/14
Jeg og en kammerat har haft problemer med at installere WinXP på SATA harddiske - så WinXP kunne boote på SATA HDD'en.

PC'erne er ikke helt nye (Athlon XP).

Er det et generelt problem, eller er det kun ældre Motherboards/ældre SATA HDD's, eller er der helt andre forklaringer?

Jeg overvejer i øjeblikket om jeg skal købe en ny HDD, og om denne skal være PATA eller SATA.
micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 16:20:51
Svar/Indlæg:
4120/115
I bios'en burde det være muligt at slå AHCI fra eller omstille den til at køre IDE mode e.lign.

Ellers så skal du bare finde AHCI driveren som du skal fodre XP installationen med under startup (F6)


ManuLau
 
Overclocker
Tilføjet:
21-07-2008 17:29:27
Svar/Indlæg:
53/2
Ja find dine sata drivers fra internettet læg dem på en floppy og tryk F6 under installationen for at indlæse dine nye drivers . CD'en har dem ikke og kan ikke læse drivers fra andet en Disketter * typisk winblows *

Den anden metode er ikke så at foretrække da hvis du har slået dine hdd i bios til IDE og derefter installeret windows, kan det blive svært at installere dine sata drivers, da dette kræver dine hdd er sat til det i bios hvilket du ikke kan da du ikke har drivers installeret til at køre os i denne mode før du går i windows.

Så godt tip find en der har et diskette drev hvis du ikke selv har :D