Antenne til Erricson W21 hjælp!!

Diverse d.  21. juli. 2008, skrevet af Ascanius
Vist: 418 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 16:02:40
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.

Jeg søger en form for ekstern rundstråle antenne til min 3 router, Erricson W21.

Jeg har set en ved Daimler til knap 1900 kr med 10 meter ledning, men det er jo ret voldsomt.

Håber der er en knag der lige kan finde den herinde og gerne lidt billigere.

På forhånd tak for den hjælp jeg måtte få.
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 16:09:40
Svar/Indlæg:
4120/115
Det ville da ligne Ericsson at bruge normale SMA connectorer... Så kan du jo i teorien bare købe en tredjeparts antenne?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 16:12:17
Svar/Indlæg:
4120/115
Har du iøvrigt læst:

"Internal WLAN Antennas
The W2x terminals have two internal WLAN antennas (omni-directional).
The antennas are mounted orthogonally for best performance."

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2008 08:25:50
Svar/Indlæg:
725/128
Ja det har jeg læst, det er routerens Wlan antenner ja, men dem bruger jeg i mit tilfælde slet ikke, jeg bruger bare routeren i fritids hus til computer og server da jeg også kører min hjemmeside herfra.

Det er fint nok at jeg kan bruge en tredieparts antenne, men hvilken mon?

Jeg skal bruge en 5 meter kabel og så bare den bedste antenne til det jo.

Da jeg ikke er så meget inde i at få en antenne der er korrekt afstemt efter det bånd jeg nu måtte køre på spørger jeg jo her, håber der kommer en der kan sige hvad for en antenne jeg skulle tage at købe mig.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2008 13:55:34
Svar/Indlæg:
4120/115
Ok, så det er 3G antennen du mangler...?

Jeg troede bare det var wlan, for 3G antennen plejer jo bare at sidder internt i sådan nogle bokse... Men så ved jeg sku ikke lige om der sådan uden viddere findes tredjeparts antenner?

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 15:53:20
Svar/Indlæg:
725/128
Jeg skiver det er til 3 til at starte med, altid godt at læse før man "hjælper" nogen, du kunne have kostet mig tusinde kroner og en masse timers besvær, bare fordi du ikke får det hele med før du bare skriver løs.

Men ellers tak for hjælpen, håber som en gal der er nogen der ved noget.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 18:47:49
Svar/Indlæg:
4120/115
Bare for at vade lidt i det 😉 Så skriver du til din "3 router"... Og det kan jo være hvad som helst? Og jeg antager at 3 antennen er indbygget, som de er på de fleste andre!

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2008 14:41:29
Svar/Indlæg:
725/128
Overskrift på denne thread:
Antenne til Erricson W21 hjælp!!

Så jeg skriver mere end til min 3 router min kære Mr. fast shooter.

Det er godt at både læse men også forstå noget inden man begynder at skrive 🙂

Jeg håber igen fortsat at der er nogen der kender til 3G antenner, med kabel til sma tilslutning så det er lige til at bøffe på.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2008 20:51:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du ønsker skudsikker support til din router, så er der kun ét sted du kan få det, og det er ved Ericsson! Og de hjælper dig jo nok ikke med tredjeparts tilbehør...

Og jeg synes sådanset ikke din kritik er berrettiget! For jeg antager det eneste naturlige for sådan et produkt, og du beskriver iøvrigt ikke dit specifikke problem. Husk på at Erricson W21 ikke kun er et rent 3G produkt, men lige så meget er en wlan router, så jeg kunne jo ikke vide hvad du snakkede om, hvis jeg ikke nærstuderede den tekniske dokumentation på produktet.

Så hvis du ikke vil risikere at smide penge ud af vinduet, og hovedeløst følge råd du får på sådanne fora. Så ville det jo nok være en fordel, hvis du selv også undersøgte sagerne inden du hev penge op ad lommen. Hvilket man altid bør 😉 Desuden har jeg ALDRIG påstået at din router ville virke med specifikke komponenter, men har hintet dig om at Ericsson er et firma der i de fleste tilfælde følger standarderne, og derfor burde du kunne bruge et standard produkt.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 10:58:19
Svar/Indlæg:
725/128
Siden Routeren bliver solgt med fra 3´s egen hjemmeside kunne det jo være der var bare en enkelt anden person der havde tænkt på at købe en antenne jo og så kunne jeg slippe for at snakke med Erricson, men jeg ville åbenbart hellere bruge min tid på at chatte med dig her åbenbart!

Men efter at have forsøgt at placerer routeren en 6-7 forskellige steder oppe på mit loft har jeg nu fundet en placering hvir den ikke kommer under 3 ud af 5 bjæker i signal, det kan jeg sgu lige leve med, så fuck den antenne for denne omgang, især hvis det bare ender med at man skal kværulerer sin tid bort.