Hørt hos PRC-DATA

Diverse d.  21. juli. 2008, skrevet af Martin.v.R
Vist: 462 gange.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 17:35:23
Svar/Indlæg:
8555/439
Hørt hos PRC-DATA?

Jeg står i butik,og vendter på at det bliver min tur.
så kommer der en tekniker ind i butiker,og taler med en kunde.
Ja den PC som du lige har købt fejler ikke noget,men vi har fundet ud af,at den XP du bruger til PCen,ikke kan bruges? men vi vil gerne sælge dig en ny XP med SP1 😲 😀

hvorfor så ikke fortælle manden,at han skal lige netværks driveren ind,og opdater xp,og der efter kan han opdater de driver der følger med til hans nye sys.
Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 17:44:27
Svar/Indlæg:
2676/147
Lamt :no:

-Tahiti

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 17:47:20
Svar/Indlæg:
6181/270
🤣

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 17:50:08
Svar/Indlæg:
7111/480
kune det ikke være en kopi manden havde brugt min mor kan ikke se hvorfor man ikke bare bruger det har dog fået hene overtalt til en vista orginal er nok den 1ste orginale OS i flere år hun har haft 😕

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 18:17:04
Svar/Indlæg:
8555/439
Der var tale om en voksen mand,som havde en gammel org:XP.
Jeg mener de to røven på ham, i stedet for at indfo.. ham regtig.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 18:22:14
Svar/Indlæg:
3485/76
#4 det var da præcis også hvad de gjorde, it sælger er enten idioter til teknik og fyre en masse lort af eller også tager de røven på kunderne 😕
jeg har seriøst aldrig støt på en "oplyst" sælger, de fyre næsten altid noget lort af 😴 og så bliver de sure når man punker dem for i expert at man ikke kan få varene til samme priser som på nettet, eller bare i nærheden af 😛 hehe han blev røv sur 😀

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 18:25:08
Svar/Indlæg:
7111/480
4# ja ok så er det sku groft prøvet de at tage røvenpå dig bagefter også martin 😉

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 18:32:38
Svar/Indlæg:
5600/32
Eller også var det måske en OEM til en anden computer? Kunne da være den ikke kunne aktiveres.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 18:37:03
Svar/Indlæg:
8555/439
den var langt ind 😉 men de medfølgne driver ville ikke virke 😉 da det var en gammel xp,ny bundkort/GFX vil gerne havde SP2 😉
det der var lidt sjovt,var at sælger sagde hele 3 gang SP1 🙂 og det grimme,var at de ikke oplyste manden,om hvordan han kunne løse det.

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 19:26:22
Svar/Indlæg:
2845/91
Svært at sige om det er reelt eller ej når vi ikke har hørt HELE samtalen.

Der ligger mange ting i det måske han har brugt den med et andet setup og derfor den er låst eller de har ment vista (deraf SP1) eller flere andre ting, måske teknikeren har været ny etc. etc.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 20:21:36
Svar/Indlæg:
1636/115
0# Det var dog en værre gang sladder. Enten skal du fortælle alt hvad der blev sagt, uden at pynte på det, ellers må du indrømme du ik ved hvad samtalen gik ud på. :yes: Det ikke i orden at bagtale et firma sådan på baggrund af en overhørt samtale.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 21:07:16
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg hørte det hele,og pynter ikke på noget.
men man vil også høre sådan noget andre steder,eller det der liner.
nu hørte jeg det bare hos PRC_DATA.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 21:16:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

For at være helt ærlig, så forstår jeg ikke et klap af hvad du skriver?! 😐

Siger du, at sælgeren/teknikeren sagde til manden, at hans Windows XP (på den computer de selv lige har solgt til ham) ikke virkede, men at de gerne ville sælge ham en ny Windows (- til selvsamme maskine)?

Nu ved jeg jo ikke, om det er præcist dét der er foregået hér. Men ud fra det du skriver, så lyder det ikke til, at du har fanget hele samtalen.

Jeg ville mene den går begge veje. Jeg har sgu også tit oplevet, at der kommer tosser ind som Lumske og dig, der stiller en masse "svære" spørgsmål. Når de så går ud af forretningen, kan man høre den ene sige til den anden: "Hold da op en klovn. Han ved sgu da ikke en skid om computere". Der er såmænd ikke så meget andet at gøre, end at ryste på hovedet af den slags fjolser. Når man egentligt ikke gjorde andet, end at sige dem imod og forklare dem. At der findes alternativer til Intel-CPU'er. Eksempelvis AMD.

Det er da sjovt at "drille" folk i Merlin, Fona og Expert. Har gjort/gør det selv. Men der er en forskel på at gøre det fordi man ved noget om det, eller bare for at spille smart. Går du ind i en forretning, og en sælger bruger tid på at yde en service. Så er det bare røvet. Hvis sælgeren til gengæld ikke ved en skid om computere, jamen, så ved du jo, at det ikke er der du skal handle. Sværere er den såmænd ikke.

Det kan godt ske, at du hørte rigtigt, men forstod det forkert. Omvendt, så kan det være, at du hørte det rigtigt, men jeg forstod det forkert. Eller i sidste ende (hvilket nok også er det jeg hælder mest til), så kunne det jo være, at du ikke kender hele forløbet og derfor kun fik et brudstykke 😉

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 21:26:34
Svar/Indlæg:
8555/439
#12 😀 smør dig en sukker mad.
nej jeg fik det hele med i butiken.

manden havde for dagen inden købt en ny PC hos dem,men ville bruger sin egen org:XP, med af en dato,der mangler SP2.
jeg over hørte hele samtalen,men kunne ikke lade være med at grine,da der blev talt om (SP1).

Så kunne de godt havde fortale manden,hvordan han kunne løse problemet,men det var nok nemmer at sælge ham en ny XP,med SP2 😉

så er jeg sku ikke en 🤡 😉 og hvad har Lumske med det her,at gøre ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 21:34:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Nåja. Det fik vi jo så ikke med. Forstå mig ret, det var jo lidt svært at bedømme, om det var dig eller sælgeren der var klovnen, ud fra det du skrev 😛

Men mandens problem var blot, at han ville indstallere en gammel XP, uden Service-Pack eller hvordan?

Lumske? Det var fordi han skrev noget med at genere personalet i Expert 😀

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
21-07-2008 21:35:52
Svar/Indlæg:
15982/637
#12: Jeg forstår heller ikke meget af det.

Altså de solgte køber en PC, hvorpå han selv ville bruge en gammel winXP uden SP1 ? dvs at ikke alt kunne installeres korrekt.
De tilbyder ham i butikken så at købe winXP SP1 så det kan køre ? det ser jeg da intet problem i. SP2 pakken fylder noget mindre end SP1 så den kan hurtigt hentes fra nettet. Yderligere er det jo heller ikke sikkert, de har nogen WinXP Sp2 lincenser hjemme men "kun" SP1 ?.
Det er jo ikke sikkert at HW'en han købte er winXP "kompatibel" men kræver winXP SP1, så hvis han ikke kan komme på nettet på PC'en for at hente den nødvendige driver så er det jo lige vidt ?. Det er muligt de i forreten kunne gøre det for ham med det ville jo koste en service time, men det resultat at de i længden ville være billigere at købe fx. en oem licens med winXP SP1 på ?

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2008 21:58:37
Svar/Indlæg:
7111/480
15# jep er nok det har prøvet noget ligne da jeg skulle prøve xp på min pc så dude mit netværk ikke så jeg ikke kune gå på nette og driver cd til bunkortet var væk så mårte jeg lige vista ind igen 🤣