-> #0
For at være helt ærlig, så forstår jeg ikke et klap af hvad du skriver?! 😐
Siger du, at sælgeren/teknikeren sagde til manden, at hans Windows XP (på den computer de selv lige har solgt til ham) ikke virkede, men at de gerne ville sælge ham en ny Windows (- til selvsamme maskine)?
Nu ved jeg jo ikke, om det er præcist dét der er foregået hér. Men ud fra det du skriver, så lyder det ikke til, at du har fanget hele samtalen.
Jeg ville mene den går begge veje. Jeg har sgu også tit oplevet, at der kommer tosser ind som Lumske og dig, der stiller en masse "svære" spørgsmål. Når de så går ud af forretningen, kan man høre den ene sige til den anden: "Hold da op en klovn. Han ved sgu da ikke en skid om computere". Der er såmænd ikke så meget andet at gøre, end at ryste på hovedet af den slags fjolser. Når man egentligt ikke gjorde andet, end at sige dem imod og forklare dem. At der findes alternativer til Intel-CPU'er. Eksempelvis AMD.
Det er da sjovt at "drille" folk i Merlin, Fona og Expert. Har gjort/gør det selv. Men der er en forskel på at gøre det fordi man ved noget om det, eller bare for at spille smart. Går du ind i en forretning, og en sælger bruger tid på at yde en service. Så er det bare røvet. Hvis sælgeren til gengæld ikke ved en skid om computere, jamen, så ved du jo, at det ikke er der du skal handle. Sværere er den såmænd ikke.
Det kan godt ske, at du hørte rigtigt, men forstod det forkert. Omvendt, så kan det være, at du hørte det rigtigt, men jeg forstod det forkert. Eller i sidste ende (hvilket nok også er det jeg hælder mest til), så kunne det jo være, at du ikke kender hele forløbet og derfor kun fik et brudstykke 😉