RMA direkte til ASUS

Grafikkort d.  22. juli. 2008, skrevet af Zorba
Vist: 434 gange.

Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
22-07-2008 12:38:47
Svar/Indlæg:
1142/59
Ja, jeg har lige talt med SHG og det grafikkort jeg købte i maj, det kan jeg altså ikke få så meget hjælp til hvad angår RMA.

Kortets problem ligger i, at det random får maskinen til at fryse eller giver det mærkeligste billede på skærmen. Det sker især i AutoCAD, hvilket jeg har postet noget om herinde tidligere.

Jeg har kørt diverse test mv. på hele systemet og temperaturerne på cpu og gfx overstiger ikke 55C (temperatur for kernerne). Jeg kan ikke se andre årsager end et forkert overclock fra asus (det drejer sig om 3870 TOP).

Jeg er nu kommet dertil, hvor jeg så vil prøve at få ASUS til at håndtere RMA. Desværre er deres side ikke ligefrem overskuelig når det kommer til dette, hvilket er grunden til jeg skriver her for at høre om andre har prøvet det. Jeg kan umiddelbart ikke finde Danmark på listen over mulige RMA lande, så jeg er lidt lost for at være ærlig.

Håber nogen af jer har nogle forslag.

PS: Har lagt tråden i denne kategori da jeg også er åben over for løsningsforslag til random crash
gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2008 17:24:14
Svar/Indlæg:
3065/208
prøv rma@asus.com :)


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2008 17:29:18
Svar/Indlæg:
1915/57
Eller ring til dem. Det gjorde jeg med en bærbar på et tidspunkt og så sender de dig et link på mail og så følger du bare det link og hvad du ellers bliver guidet til. Inden jeg så mig om så holdt UPS uden for min dør og hentede den bærbar. 7 arbejdsdage senerer var den tilbage efter en tur i holland og den har funket lige siden. 🙂


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2008 18:24:14
Svar/Indlæg:
8555/439
ups ,så det som et x2 😳


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
22-07-2008 19:40:21
Svar/Indlæg:
1142/59
Der er ingen af jer der har en anelse om, hvorfor systemet crasher? Computeren kører dual screen så måske det er ATI driveren der er skod? Jeg har prøvet med 8.4 og 8.5, men jeg overvejer da også at forsøge med 8.6. Det skal siges at 8.4 ikke er særlig god til dual screen.

Udover det, så tror jeg også jeg vil prøve at ringe til asus. Jeg troede bare ikke de havde et dansk telefonnummer 🙂


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2008 19:44:18
Svar/Indlæg:
1643/172
Prøv at lave rivatuner Fan software speed mod på dit GFX kort og smækker den op på 100%. Ud over dette vil jeg anbefale dig at tjekke om du har et ordenligt airflow i dit kabinet og vis ikke gå ud og købe et nyt kabinet med 3 til 4 blæser af 120mm.

Link til fan speed guide:
http://www.guru3d.com/article/...

Du skal starte med at sætte den til at køre 100% 24/7 og se om det hjælper. Vis ikke det hjælper så lige tjekke dit airflow i dit kabinet.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2008 21:28:20
Svar/Indlæg:
8555/439
har du set om der ligger gammel driver/mapper i stifinder ? som kan lave problemer.

har du rytte op på din HD ?


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2008 21:33:35
Svar/Indlæg:
3410/199
#1 --> Har du checket denne tråd? http://hwt.dk/forumthread.aspx...



Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
22-07-2008 22:43:18
Svar/Indlæg:
1142/59
Tjah det sker lidt random, men det sker især hvis man fyrer op for noget AutoCAD gejl. Har dog prøvet med alm ASUS 3870 (et ikke-TOP kort) og der er ingen problemer. Det er også testet med catalyst 8.4 og 8.5 med dual screen uden fejl. Derfor er det jeg lidt mistænker grafikkortet for at være overclocket forkert eller lignende. Der burde ikke være problemer med temps, det ses jo tydeligt når CPU/GPU (selve kernerne) ikke overstiger 55C ved kørsel af Prime95, 3dmark06 m.fl.

PS: Det skete på et helt frisk XP 32bit system, som lige var blevet installeret. Har også prøvet at geninstallere, men det hjælper ikke.


xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 18:09:18
Svar/Indlæg:
2587/91
Hvis det endelig skulle komme til RMA, kan du (gratis) oprette dig her:
http://member.asus.com/login.a...

(Du kan blive VIP member ved at registrere dit produkt med serienummer og alt)

Derfra er det en relativ smal sag at skrive direkte til Asus eSupport og høre dem ad. Hvis den skal ombyttes er det også dem du snakker med - lav blot en rimelig udførlig forklaring om hvad der er sket med din lokale reseller 🙂