probs i 64Bits Vista Ultimate

Software d.  23. juli. 2008, skrevet af West
Vist: 433 gange.

West
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 11:22:30
Svar/Indlæg:
146/34
Nu valgte jeg Ultimate pga. jeg har hørt det bare kører.. har ellers været meget skeptisk for at få det ind men sku jeg prøve med min nye comp.. Det endte i:
Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9450 / 2.66 GHz ( 1333 MHz ) - LGA775 Socket - L2 12 MB ( 2 x 6MB ) - Box
ASUS P5Q3 Deluxe/WiFi-AP @n - Bundkort - ATX - iP45 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID), eSATA - 2 x Gigabit Ethernet, 802.11b, 802.11g, 802.11n (udkast) - FireWire - High Definition Audio (8 kanaler)
Corsair XMS3 DHX - Hukommelse - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pin - DDR3 - 1333 MHz - CL9 - ikke bufferet

Og jeg synes ærligt talt mit Vista kører af RØVEN til! Hvis jeg ska køre et program kommer den og spørg om det okay og ska ha tilladelse, MEN min skærm går i sort og kommer så tilbage igen et sek efter men gør den konsekvent altid..
Og nu har jeg læst et par andre tråde om fx. FF skulle virke bedst på Vista hvilket jeg allerede bruger.. Meen.. Det tager en krig at starte det op og så det mega ustabilt i forhold til i XP.. pludselig kommer vista bar og siger den blev nødt til at lukke det for det holdt op med at fungere..
Og hvis jeg ska gemme filmklip etc. på min disk (fx. trailers osv.) så hvis du har flere igang simultant så der flere der pludselig siger de ikke kunne kopieres ind da filen ikke eksisterer 😲 Den skal sku da os oprettes forpulede lortevista..!
Og hvis du skal lukke lortet ned tager det OS lang tid.. Den står i 1 min før den begynder og lukke programmer osv. ned, og så står den 2-3 min og skriver lukker ned før den egentligt gør det og nogen gange genstarter den bare når jeg ville slukke..

der så mange fortalere for vista med det smart den allokerer resourcerne på forhånd og frigiver så.. jah det smart i princippet men tror ikke MS har fattet at få det til at fungere.. For synes VIRKELIGT det sløvt.. Det værre end min gamle spand med Pentuim D 2 GigHz på XP med 2GB ram..

Har læst fixes til vista.. Sys ikke der noget brugbart udover jeg ska prøve det med jeg får superbruger rettigheder

Og nu har jeg læst at asus sutter men jeg ikke helt med på hvorfor præcist at det sutter sådan så er der nogen der kan uddybe..?
West
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 11:26:58
Svar/Indlæg:
146/34
Jeg fik Vista Antivirus ind lige da jeg havde fået det og ved ikke om det er det der har fucket det hele op men skulle da arbejde ret hårdt med at få det ud og fjernet.. Og efter det har jeg fået en meddelelse om et modul ikke kunne startes når jeg starter vista..

Nogen der har hørt noget om det?


Cowboy
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 11:39:09
Svar/Indlæg:
98/4
Har jeg faktisk også fået, vidste bare ikke hvad det var men det er muligt det er det Vista Antivirus der gør det, det vil jeg lige arbejde lidt i, men ellers køre Vista Ultimate bare perfekt.


hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
23-07-2008 12:10:43
Svar/Indlæg:
525/25
sp1 har du den i.
vista køer best med 4gb ram.


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 12:12:53
Svar/Indlæg:
1028/33
Måske du skulle sætte dig lidt mere ind i det styresystem du køre med Mester! inden du lukker en masse galle ud som ikke er til at læse aligevel! 😉


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 12:13:34
Svar/Indlæg:
2576/125
#0 Kan værer det er det antivirus. Ellers vil jeg sige du skal have SP1 ind, og så ialt 4gb ram ellers er der ingen mening i at kører 64bit, da det i forvejen bruger ekstra ram.


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 12:18:13
Svar/Indlæg:
7263/260
#0

Du skal opdatere den fuldt ud for det første 🙂
Ja, Vista Ultimate 64bit køre bedst på 4GB min.


Cowboy
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 12:39:08
Svar/Indlæg:
98/4
har lige fjernet en fil der hedder PmnNdebb.dll med RegCleaner og så popper den ikke op mere når jeg starter maskinen op, hvis det kan hjælpe dig lidt.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 15:12:45
Svar/Indlæg:
3233/128
#0

Hvorfor bliver du så sur? Kunne det tænkes du skulle sætte dig ind i tingene for du brokker dig? Det kan saktens laves det hele og det er basics ting du brokker dig over så spis en tudekiks og læs brugsanvisningen 😉




West
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 15:54:33
Svar/Indlæg:
146/34
#8 + #4
Så der står i brugsforvirringen den SKAL få skærmen til og gå i sort og så blive normal igen hvis du vil åbne et program når den ber om tilladelse?

Jeg har antivirus progz. på efter den tur og de fandt intet.. Heller ikke spyware..

#3 nej jeg har ikke SP1 Endnu.. Den skal hentes og ligges på og så håber jeg det kan rette op på noget af det..

#7 mange tak.. Vil prøve og se om jeg kan finde noget lign..

Jeg kan til dels forstå den skal køre lidt langsommere med 2Gb men sys alligevel det vildt den kører SÅ langsomt for at starte op og ned.. For selvom den kan tage 64 bits instrukser istedet sku man da ikke mene kravene til ram blev fordoblet.. Ved godt den vil ta 2 instrukser istedet men sys alligevel det vildt hvis den ska op på min 4..

Mht. FF så ved jeg godt det ikke er MS produkt men der var da ikke problemer i XP og man burde mene at ethvert 32 bit prog. burde kunne fungere ens da det er instrukser uanset hvilket program de kommer fra.
Og specielt underligt når andre siger det kører meget bedre end IE7.. 😕 Sys jeg slet slet ikke..

Mht. ustabilt.. Selvom i siger den MIN. kræver 4giga ram burde det helst ikke blive ustabilt jo da det så blot bør ta længere tid at allokere resourcer fordi den hele tiden skal swappe pga. den ikke har plads nok.. Så kan ikke se hvis det skulle være derfor den er ustabil..

Mht. filerne.. Hvilket OS har en linie i brugsforvirringen der siger "du må KUN arbejde på 1 fil af gangen, ellers bliver jeg forvirret og går ned"? Den kan ikke engang oprette filerne jo..

#8 jeg ville meget gerne have råd til hvordan jeg får fixet nogen af de problemer istedet for det du har skrevet.. Det beskriver ikke meget hvad der hjælper..


#10
West
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 16:00:40
Svar/Indlæg:
146/34
Og til jer allesammen.. Jeg pissed fordi jeg havde store problemer med en af de første releases og tænkte nu får du Ultimate som bliver rost til skyerne af mange og så får du prøvet noget nyt og så kører det sikkert pissegodt med din nye voldmaskine i forhold til det gamle pis.. :no: Gjorde det bare ikke..
Og irritererer mig at vista ska være fyldt med den slags fejl og bugs som mange oplever.. Og irriterer mig endnu mere jeg får noget bedre udstyr, vælger den vista som alle anbefaler, kører FF som mange anbefaler og så er det SÅ meget dårligere oplevelse end XP ☹


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 16:03:03
Svar/Indlæg:
3233/128
#8

Jeg synes bare ikke det er fair at du rakker systemer ned uden at have styr på hvordan det virker. 😉

hvis du vil have hjælpe herinde så synes jeg du i det mindste kunne ulejlige dig med at udfylde din profil ikke? :no:


Vi er ret mange herinde som kører med det og ingen problemer har.

Har du disablet UAC til at starte med?


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 16:38:03
Svar/Indlæg:
4310/364
West. Nu vil jeg ikke blive vildt sur og sådan. Men du har altså ikke sat dig ind i systemet. Og det lyder, umiddelbart til at du har fået sat det system op, mere eller mindre retarderet. For at fjerne det med sort skærm skal du bare slå UAC fra. (User Account Control) Du kan bare søge efter det i hjælp funktionen i vista. Så viser den hvordan.

Og Så ville jeg råde dig til 4gb ram og så få geninstalleret lortet. Og så KUN smide de nyeste drivere ind fra din producents hjemmeside, samt installere AVG Free. Sådan har jeg gjort ved mig. Og det kører konge 🙂 Jeg har aldrig problemer med Vista.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 16:40:58
Svar/Indlæg:
2576/125
#12 Heller ikke her. Der var et idspunkt hvor den gik kold, konstant crashede, og bare generelt var langsom. Men guess what?! #¤%! Virus. Efter jeg fjernede den, så har det kørt som smurt. 🙂


#14
West
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 16:41:33
Svar/Indlæg:
146/34
#11 går udfra den var til "9 istedet :P
Jeg har aldrig haft probs. med et OS før nu.. Det har altid været plain simple og ligetil at kunne regne sig udfra.. Selv da jeg skiftede til XP var det blot en mindre tilvænningsperiode men der var da ikke de problemer i samme størrelse som nu..
Og skal jeg vide hvordan det virker for jeg kan sige om det meningen min skærm skal blive sort når den spørg om adgang/tilladelse til noget? Jeg tvivler på MS har tænkt
"det kunne være en ny feature i Vista 😎 Pop'N Black kalder vi det.. 😀"

I know I know, MEN du kan vel heller ikke heelt brokke dig når jeg har skrevet oplysningerne omkring systemet i tråden.. Hvis man ikke er herinde synderligt ofte så virker det lidt plat at skulle udfylde profilen for at kunne få hjælp for "det dur ikke at skrive det samme i tråden hvor du ber om hjælp for.. Så kan man læse det med det samme istedet for at skulle ind i profilen og læse det.. 😉 "
Sorry hvis jeg virker en kende negativ i tonen men sys nu ikke dit argument med at sku udfylde min profil holder vand.. For det gør jo ikke nogen forskel om det står i min profil eller i tråden omhandlende mit problem.. Kan se hvis jeg var en aktiv bruger herinde det så havde relevans for andre at se mit set men når det ikke er tilfældet er jeg uenig med dig..

Jaa det jeg klar over og netop derfor jeg ville køre det for at UNDGÅ problemer men når der kommer den slags alligevel og det basic ting der går galt så kan det virkeligt irritere mig.. Forståeligt hvis meget avancerede funktioner ikke fungerede optimalt men at gemme flere filer simultant er essentielt i et OS og at det så fucker sådan er sku da for ringe.. Sådan noget bør ikke ku ske uanset hvornår din deadline er..!
Men jeg kommer også herind i håbet om nogen kunne hjælpe jo.. Jeg har læst nogle af trådene om 64bits vista men intet har hjulpet af hvad jeg har kunne finde..

UAC? Jeg tror ikke helt jeg er med..


#15
West
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 16:43:50
Svar/Indlæg:
146/34
#12 jeg skal ikke kunne sige om jeg har fået det sat retarderet op.. Jeg har installeret skidtet og normalt så plejer de fleste OS'er og være nogenlunde tålelige i std. men hvis det er standart i Ultimate vista så ER det sku da skod..! Sorry mit ordbrug men da til grin hvis du skal sætte op den IKKE skal gi sort skærm fra std.. Who the fuck wants that?


#16
West
 
Overclocker
Tilføjet:
23-07-2008 16:46:59
Svar/Indlæg:
146/34
Men jeg vil da overveje at geninstallere skidtet, styre UAC, og IGEN smide de nyeste driver fra producenten i.. Alt er hentet online så vidt muligt og tvivler på jeg får nyere end det..
Jeg kører AVG Free og 2 andre virusprogs. og 2 spyware also.. Selv før dem kørte det slow så ikke derfor.. Men så må jeg os lige ta og få 2 Giga mere i så hvis det skidt er så krævende.. 😀
Så håber jeg det bliver bedre og i ikke behøver få endnu en tåreperser herfra 🤣


#17
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 17:41:05
Svar/Indlæg:
931/181
geninstaller, opdater ALT og så som der bliver sagt, læs om tingene, hvis du kører vista med 2gb så skal du tweake den, den kører trodsalt bedst med 4 gb...

og så lad være med at kører alle de virusprogrammer, det er bevist at du får mindre beskyttelse hvis du kører bare 2 virusprogrammer, og du kører 5 = sloooow :D


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 18:25:27
Svar/Indlæg:
3233/128
#16

User Account Control skal disables

Nu har vi vidst fået slået fast at det er dig som lige skal sætte dig ind i at bruge vista og ikke at vista sucks, som du siger. 🤡

Reinstaller vista

Brug kun avg 8.0 Free

Hent driverne på dine tings hjemmesider

Installer forresten UDEN internettet sat til og gå ind i Update og sig den gerne må fortælle dig om nye drivere men at du selv skal bestemme om de skal installeres. Så undgår du at der bliver installeret drivere som er "Forældede"

Når du så er træt af at vista ustandseligt roder på dine hdds så kan vi også forklare dette for dig 😛
Meld tilbage når dette er gjort så hjælper vi dig videre.... 🙂


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2008 18:34:27
Svar/Indlæg:
4310/364
#18 som sendt fra himlen ❤