Flækket netværkskabler ?

Litteratur d.  24. juli. 2008, skrevet af bodyman
Vist: 432 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2008 13:16:19
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Jeg har aldrig oplevet noget ligende!

For cirka 1 mdr siden skiftede jeg samtlige netværkskabler ud med cat 6 kabler da jeg køre 1Gbit netværk.

Det kørte bare perfekt, og køre skam stadig perfekt...

Men da jeg i dag var ved at støvsuge, fik jeg øje på noget meget underligt, alle de blå kabler er flækket som en overkogt rød pølse...

Billede: http://peecee.dk/upload/view/1...

Har i oplevet noget ligende ?? det er ik de billigste kabler man kan finde på markede, tror de kostede 35 kr for 2 meter engro priser.

Og de sidder heller ikke stramt eller noget, og heller ikke bøjet...
MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2008 13:35:36
Svar/Indlæg:
2576/125
Hmm, det har jeg sgu ikke oplevet på nogle af mine 45 kabler, og de er ellers blevet udsat for en del. Kan være det bare er noget dårligt plastik de har brugt, ellers må de have været varme og så flækkede. Tror dog det er det første.

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2008 13:41:56
Svar/Indlæg:
2845/91
Nej har aldrig set det før, men nu arbejder jeg heller ikke vildt meget med kabler. Bliver de varme under brug??
De er bukkede på billedet, er det blot for at få en ordentlig vinkel for kameraet?

Det skal også lige nævnes at cat5 sagtens kan klare gigabit:
"IEEE 802.3ab, ratified in 1999, defines gigabit Ethernet transmission over unshielded twisted pair (UTP) category 5, 5e, or 6 cabling and became known as 1000BASE-T. With the ratification of 802.3ab, gigabit Ethernet became a desktop technology as organizations could utilize their existing copper cabling infrastructure."

http://en.wikipedia.org/wiki/G...

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2008 13:46:44
Svar/Indlæg:
2333/391
Selas: Ja i teorien burde cat. 5 kabler godt kunne bruges, men dere er ingen garanti. Og det der skete var at jeg fra min nas server ik kunne overføre med mere end 20MB/s efter skiftet til cat. 6 kabler overføre jeg nu med 32MB/s.

Med bukket mener jeg så altså helt bukket sammen, som de er på billedet burde ingen betydning have, varme nej det bliver de bestemt ik...

Altså jeg har en rum temp på cirak 20 - 22 grader, disse kabler bruges også inde på mit arbejde, og nu vil jeg da lige tjekke dem igennem ogen, dog har jeg ikke lagt mærke til noget derinde...

Sært sært sært, har aldrig oplevet noget i den stil, og jeg roder nu rigtig meget med netværkskabler til hverdag...