Ja, nu regner jeg da med snart at få lidt vand på den gamle spand der, så kunne jeg egentlig godt tænke mig at få planslebet cpu´en, så der skabes bedre kontakt.
Det er ihvertfald penge ud af vinduet i forhold til at rende ned i byggemarkedet eller en malerforretning og give småpenge for sandpapir, der giver et rigtig godt resultat. Mener jeg gav 24 kr. for 3 ark til at lappe med.. korn 600,800 og 1200. De fleste har vel allerede en glasplade de kan bruge som underlag.
Det gav 15 grader på min E6600 i sin tid og et finish jeg var fint tilfreds med.
#14 det er vist den sikre måde at slå sin CPU ihjel på. IHS er sat fast med noget loddetin af en art, så det ødelægger med 99% sikkerhed kernen hvis du vipper det af.
#19 Det var også nemt nok at fjerne på AMD'erne. Så vidt jeg husker var der brugt kølepasta mellem IHS og kernen og noget epoxylim rundt i kanten til at holde det fast. Så hvis man løsnede kanten med et barberblad, så var der ikke noget der holdt IHS og kernen sammen.
Ifølge intel selv ( http://www.intel.com/technolog... ) bruger de indium eller en indiumlegering til at lodde IHS på C2D/C2Q med et smeltepunkt på 157 grader celcius.
Jeg har læst om folk på nettet, der har aflivet E6600, E6700, Q6600, E4300, E8400 osv. men jeg har aldrig læst om nogen, der har fået et godt resultat, andet end nogle rygter om at de tidlige E4300 brugte noget andet kølepasta, så IHS var nemt at tage af.
Fandt lige en meget sjov artikel på google. Her er det legit reviews der afliver en E6700, selvom de ser ud til at passe meget godt på. ( http://www.legitreviews.com/ar... )
#22 husk i øvrigt også det kan være en god idé også at lappe din køler. Min Thermalright U120 Extreme var f.eks. ikke ligefrem plan i bunden, så den havde rigtig godt af at få en omgang sandpapir.
#25 Tror heller ikke han vinder noget med det hoved, fordi der i forvejen er taget højde på skæve ISH'er. Kobber bunden på en EK er nemlig bøjet. Google selv for lidt mere information.
Jeg lappaede også køler i samme omgang... brugte samme papir som på cpu, men det er svært at køre sådan en stor køler i cirkler eller frem og tilbage på en glasplade