Hader du Vista? se her...

Software d.  25. juli. 2008, skrevet af arsenio3d
Vist: 807 gange.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 09:25:11
Svar/Indlæg:
2823/238
http://gizmodo.com/5028903/win...

Det nye OS "Mojave" er bare såååe nice 😛
TheSheriff66

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2008 09:34:33
Svar/Indlæg:
236/39
Neeeeeeej Folket elsker da Vista.

VISTA FTW 🤡 🤡 ❤ 🙂 😛

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
25-07-2008 10:17:12
Svar/Indlæg:
2309/846
lol.....ja der er sgu for mange der bare hyler med uden nogensinde at sætte sig ind i hvad de snakker om. Lidt ligesom Dansk Folkeparti.....aaajjjj det sagde jeg ikke 😛

Xtream_metro

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 10:21:44
Svar/Indlæg:
252/18
nej det sage du ikke polarfar. men du mente det.. 😲

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 10:29:10
Svar/Indlæg:
7263/260
???

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 10:33:46
Svar/Indlæg:
798/19
#2 Jo du gjorde, og du har evigt ret :)

Det jeg morer mig mest over, er at de tossepander, der sidder og nægter at skifte fra XP i dag er de samme tossepander, der gik glip af Win2k og var 2 år bagefter med at få XP, fordi de ikke ville skifte deres win 98 ud før, og det bliver de samme tossepander, der ikke vil slippe Vista, når vi andre sidder med det næste Windows i rækken.

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 10:35:19
Svar/Indlæg:
438/15
Men er "Mojave" så Windows 7 ? 😐

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 10:38:14
Svar/Indlæg:
2600/84
Læs dog linket :P
Det er bare vista 😀

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 11:23:39
Svar/Indlæg:
789/17
Vi er jo nogle der har prøvet Windows 7 😛 Kan så sige at indtil videre er der ikke de store overraskelser i det, tror det bliver et okay styresystem 😉

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 11:36:38
Svar/Indlæg:
2620/327
#5 Jeg er en af de tossepander, der nægter at skifte 😛

Men det er nu ikke, fordi jeg hader Vista - jeg har prøvet det på andres computere, og det virker da fint. Men det gør XP også på min egen computer, og så gider jeg altså ikke betale 1000+ for at skifte det ud.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 11:51:46
Svar/Indlæg:
2600/84
Link
Og du skal nok regne med, at det stadie Windows 7 er på nu, er langt fra færdigt.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 11:56:51
Svar/Indlæg:
4089/252
Problemet med Windowx XP er, for Microsoft, at det er ved at være så fandens velkørende og stabilt.

Vista er stadig ret nyt, men også stabilt. Har brugt det på min arbejds PC hver eneste dag, siden det kom frem, uden format c eller BSOD.

Oftest skyldes nedbrud en fejl 40 (den hvor fejlen sidder 40 cm fra skærmen).

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:02:15
Svar/Indlæg:
2620/327
#11 Det tror jeg, du har fuldstændig ret i - XP er så velfungerende, at det er svært at overtale folk til at skifte til noget, der kun er en smule bedre, og så tjener de ingen penge 🙂

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:10:47
Svar/Indlæg:
2823/238
Da det lige kom ud, samlede jeg en computer og valgte Vista da det kunne jeg ligesågodt, da jeg jo alligevel skulle have et OS på den, og på den måde ville jeg så også have DX10 som var et af de helt store argumenter(hvis ikke det eneste for os nørder/gamere)
Dengang i de første 3-6 måneder synes jeg ærlig talt ikke det kørte særlig stabilt....
men efterhånden som der er kommet nye drivere ud og bedre support, samt SP1 så er det sgu et meget godt OS, jeg prøvede faktisk at installere XP på min nye Laptop, men synes ligesom at det var at skifte fra noget nyt og cool, til noget gammelt og kedeligt...

Jeg har sgu vænnet mig til Vista´s flotte udseende, og ikke mindst til søge feltet i start menuen...
Desuden så er det et stort plus at 64 bit versionen af vista er så velkørende og klippestabil som den er, har ikke haft et eneste problem med spil, programmer eller med support og drivere... Det er jo også på tide med al den ram man får idag i ens hardware, 1 ell. 2 GB i GFX, 64 MB i Lydkortet, 2-8 GB system RAM, Ram i alt næsten... Der er det godt med 64bit... og man kan ikke helt sige at XP 64 bit er en success historie....

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:19:31
Svar/Indlæg:
4089/252
XP er kanon til surf, arbejde der ikke kræver mange ram, kontor osv. MS har et problem når de skal ud og overbevise firmaer om at de skal bruge Vista., da der ikke er nogen god grund :P.
Vista er lige nu mest for os nørder og gamere.

Hvis XP kunne få DX10 og ikke havde den trælse begrænsning på ram siden, så ville jeg stadig kunne bruge det. Kan godt lide at det system bare køre derudaf, og ikke sluger smame mængde ressoucer som Vista jo gør.

Vista64 bit er klart at foretrække nu, det er der ingen tvivl om, og alle de der sære alternativer som Mojave, kan jeg kun grine ad. Det er fint de prøver, men de burde starte ud med et bestemt segment frem for at satse på hele bredden, for de har ikke en chance ellers.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:20:54
Svar/Indlæg:
3233/128

Nemlig dt søgefelt sparer så meget tid, jeg åbner aldrig programmerne mere på anden måde. At skulle flytte hånden og klikke med musen tager bare så lang tid i stedet.... 🙂

Mino

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2008 12:26:35
Svar/Indlæg:
278/73

Ja det ser skide godt ud og kører fint...men husk på at Vista spiser en hel del flere resourcer end XP gør....eksempelvis spiller jeg selv World of Warcraft, og hvis jeg gør det med vista spiser det helt op til 50 FPS i forhold til XP, so hvor godt det er til online games ved jeg nu ikke.

WoW på Vista: 40-50 FPS

WoW på XP: 90 - 100 FPS

tja 😕

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:28:50
Svar/Indlæg:
440/46
Jeg har det bare sådan, at ca. hver andet udgave af et OS, som MS laver er noget ged. Jeg gik direkte fra 98 til XP og sprang det der ME over. Jeg kan ikke udelukke, at jeg bliver nødt til at skifte til Vista, men efter at have prøvet det på nogle bærbare, er jeg IKKE imponeret. Jeg er ligeglad med, hvordan skrivebordet ser ud og alt det sikkerhedsp.s driver mig til vanvid. Så vil jeg skæppesk.de på, om det er hip eller ej.

#2 - Men hvad er alternativet? En ny regering, der består et sammenrend af økonomisk uansvarlige bøhtosser eller den nuværende med andre støttepartier??

Begge dele vil gøre meget ondt på min økonomi. Enten nu eller i længden. Der er jo en årsag til, at VKO ikke er til at vippe af pinden, og det er, at dybest set stemmer vi med pengepungen. Det kan godt være, at jeg ikke har sat mig ind i tingene, men jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med den nuværende høvlen af på statens gæld, selv om det koster lidt i velfærd her og nu, for det er nu engang bedre at have pengene, end at låne dem. Det har vi prøvet før, og det gik af H til. Jo større økonomisk frihed jeg har privat, jo mere frihed har jeg og min familie til træffe vores valg selv.

Jeg mener - enhedslisten!! Læs deres program og forstå konsekvenserne. De er ligeså langt ude til venstre, som Johnni Hansen er til højre. Specielt deres politik på landbrugsområdet viser, hvem de er. De vil kort sagt have hoveriet og fæstebønderne genindført. Bønderne kan få lov til at leje jorden. De må ikke selv bestemme, hvad de skal dyrke og når de alligevel ikke har andet at lave pga. vejr og årstid, så kan de jo passende pukle for staten med div. andre opgaver. Har man været rigtig artig, kan man få lov at overtage lejemålet fra ens far. Hyggeligt.
SF - de har sgu aldrig nogensinde kunne fremlægge en økonomisk politik, som holdt vand i virkelighedens verden. Ord, ord, ord og ingen reel ansvarlighed. Når man tager politisk udgang i ideologi i stedet for den virkelighed, som eksisterer omkring os, så skal det gå galt. Hvad det i øvrigt har gjort alle steder, man har forsøgt. Den eneste forskel på enhedslisten, SF og div. religiøse tosser er, hvorvidt paradiset skal være i livet eller efter døden.
Soc.dem ved ikke, hvilken fløj i partiet, som skal tegne partiets politik. Så deres politik går pt. bare ud på, at forkvinden vil være kalif i stedet for kaliffen. Så skal resten nok ordne sig. Det er ikke godt nok til mig.
NA er nogle politiske amatører med en meget sympatisk formand, som nok skulle være blevet i eller skiftet til et etableret parti.
De radikale er et miskmask af underlige holdninger. På det økonomiske område er de faktisk strammere end de nuværende regering - på andre områder ligger de i arm med SF.
Så er der de forkætrede fra DF. De er faktisk ikke andet end soc.dem med en stram udlændingepolitik. En slags moderne Centrumdemokrater. (Hvilket man tydeligt kan se ud fra deres handlinger i folketinget, og ikke ud fra, hvad de bliver beskyldt for).

Så jeg er forholdsvis tilfreds med den nuværende konstellation af regering plus støtteparti, men det må jo skyldes, at jeg ikke har sat mig ind i tingene

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:31:34
Svar/Indlæg:
4089/252
#15 Det søgefelt kan du også få i XP. Det ligger på MS hjemmeside og er gratis. Det er faktisk bedre til XP, da det kan indeksere netværksdrev også. Det er en af de store mangler under Vista når man er vandt til at arbejde med det.

#16 Ja det kræver lidt flre ressourcer. Jeg tror dog at det i dit tilfælde er en driverting. Syne forskellen er lidt voldsom

lerbech

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:47:26
Svar/Indlæg:
186/28
hver andet os fra ms kan ikke være noget ged, der er nogle flops ind imellem mest af alt windows ME. Windows XP er jo egentlig ikke efterfølgeren til ME det er faktisk en udvidet udgave af Windows 2000 som høre til NT familien det ses også på versions nummeret som er 2002, NT familien er jo kendetegnet ved at være ret stabil i forholdt til 9X/me udgaverne af windows.

Nu har jeg så ikke slev leget med Vista på min pc men det er nok mest fordi at så powerfuld er den heller ikke og den bringer ikke noget med sig som jeg ikke kan undvære, Windows 7 kommer dog nok ind på maskinen for til den tid er der nok en HW opgradering på vej

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:50:27
Svar/Indlæg:
4089/252
Gik selv fra 95, til 98, til 2000, til Xp og sidder nu med Vista. ME var noget bæ, seriøst.... manden der satte det OSi produktion burde skydes... Som de siger i Soutpark "Fucking windows 98... ruined everything!"

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 12:56:21
Svar/Indlæg:
440/46

Nu skal jeg jo lige grave i min hukommelse, men såvidt jeg husker har det været sådan her for mig, siden jeg skiftede fra PCDOS 7.0

WIN 95 - ged
WIN 95 - 2. udgave var ok.
WIN 98 - ged
WIN 98 - 2. udgave var ok.
WIN ME - ged
WIN XP - Hos mig spillede det fra dag et.
VISTA - ged, (har hørt at det er bedre nu, og at 64 bit skulle være bedre, men har ingen personlige erfaringer).
WIN 7 - burde jf. ovennævnte liste blive god.

Jeg har ikke medtaget NT familien, da den jo strengt taget ikke er til private brugere.

Men det er kort sagt, hvad jeg synes ud fra de erfaringer, jeg selv har gjort mig.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 13:05:26
Svar/Indlæg:
4089/252
XP er bygget på NT stort set identisk til den i windows 2000. Windows 2000 var faktisk kanon, også til spil... Dog blev det overflødigt til andet end serverbrug, da XP kom.

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 13:19:45
Svar/Indlæg:
908/160
vista - springer jeg over hvis jeg kan.

har haft
WIN 95 , WIN 98 , WIN 98SE , W2K , XP
og begynder at teste server 2008 af om lidt.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 13:34:37
Svar/Indlæg:
1186/81
er helt vilde med folk der sidder med Direct X 10 kort, og skriger at de ABSOLUT ikke vil have vista.. 🤣

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 13:41:01
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg elsker vista lige så meget som jeg elsker øller ❤

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 13:58:08
Svar/Indlæg:
3332/33
#24 hvorfor ? altså nu er dx10 ligesom implementeret i de nye kort hvad enten vi vil det eller ej. jeg køber sku da et gfx pga. hvor godt det yder. ikke pga. noget opreklameret dx10.

jeg synes bare ikke det er værd at skifte til vista. at man selv skal til at fin-indstille det så man ikke får stress af diverse pop up meddelser er da noget fis.
At det kræver flere resourcer kunne man vel kun forvente, men synes ikke det er det værd i forhold til HVOR meget mere det kræver, dog er det ved at være i forbedring da vores nye hw får nemmere og nemmere ved at klare vista.
Men jeg er glad og tilfreds med xp, så kan ikke se nogen grund til at skifte til vista. er det udseendet man kan lide ? så få vista inspirat. men synes nu de har hugget mange ideer fra sådan noget som mac. i princippet gør det ikke noget, men alligevel er det lidt langt ude.

som jeg ser det blev vista skabt for at se fint ud i folks øjne og få dem til at købe det. det blev ikke skabt for at være revolutionerende i forhold til tidligere operativ systemer.

men det er bare min mening, respektere fuldt ud dem der har vista 😛

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 14:13:29
Svar/Indlæg:
438/15
#17 Men så længe vi har en VK-regering med nogle ministre som fx Helge Sander som er direkte debil på sit "område" og ikke er interesseret i at få investeret i teknologien, ud over hvis der er bare damer eller medaljer - Så længe - mine herrer og damer - vil den teknologiske udvikling stå stille i Danmark.
Få dog lidt styr på tingene så folk ikke bliver snydt af fx grådige selskaber som TDC, der er på vej til konkurs på grund af nogle letsindige manøvre fra ledelsen.

Gør dog internet og telefon-markedet frit istedet for at der er et oldnordisk system der gør at et firma kan sidde på det hele. Det er næsten lige som pavestyret i rom og den spanske inkvisition - Føj. ☹

Velfærd starter ved 100Mbit/s husk det, næste gang I stemmer.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
25-07-2008 14:25:09
Svar/Indlæg:
15982/637
Geshh altså...gedemarked til regering.

Så længe man er rask er man velset i den danske regering.. men bliver man syg selv efter lang tid på arbejdsmarkedet ja så er der sku ingen hjælp at få nogen steder.... hurra for et velfærdssystem. Bliv endelig ikke syg i dagens Danmark, for du er bare en belastning, og var bedre tjent men en kugle for panden, men du skal selv betale for kuglen !

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 14:27:00
Svar/Indlæg:
4089/252
suk :P

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 14:30:49
Svar/Indlæg:
438/15
#28 Er det ikke sådan i Kina, med folk der bliver henrettet?

De pårørende kan først få udleveret liget, når regningen er betalt :no:

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
25-07-2008 14:39:54
Svar/Indlæg:
15982/637
#30: Si, sådan har det været - ved ikke om det stadig gælder.

Nåh men tråden blev vist rimeligt afsporet.

Jeg er pr. princip ikke med på de første udgaver af nogen windows versioner. Jeg venter pr. princip ½-1år inden jeg skifter da så flere børnesygdomme med det nye OS er kureret og samtidig er der komme div. patches driver updates etc så det køre. Hvorfor side og rive sig i håret ved release når man ca ½år efter bare kan køre det meste ind som normalt.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 14:41:50
Svar/Indlæg:
2823/238
Det er fordi at dem der stemmer på regeringen, nok ikke har været i en dårlig situation hvor de har haft behov for hjælp, forældre med gode penge, god uddannelse, godt arbejde, godt helbred bil hus osv. Det er sgu så nemt at sige få et arbejde, tag dig sammen, eller nasserøv...
Bliver de syge så betaler de bare for at få behandling med det samme på et privat hospital... så hvis de kan hvorfor skulle alle andre ikke også kunne...

Danmark er ved at blive amerikaniseret, og opdelt i to, dem der kan og dem der ikke kan. A og B, dem der er noget værd og dem der bare er en belastning...
sørgeligt siger jeg bare...

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 14:43:34
Svar/Indlæg:
440/46
# 27 og 28.

Ja ja. Sin mening skal man selvfølgelig give udtryk for. Men jeg kigger kun på helheden. Jeg kunne ikke drømme om at lade min personlige holdning til en politiker give sig udtryk i stemmeboksen - og jeg er ret ligeglad med, hvor kompetent Helge Sander er. Men hvis man kigger på, hvilke lande, hvor IT er mest implementeret i samfundsstrukturen, så ligger vi i top. Uanset hvor klog man synes manden er - eller ej.

At alt skal være gratis er selvfølgelig et synspunkt. Jeg gider bare ikke betale gennem skattebilletten.

Det med sundhedsvæsnet og det sociale sikkerhedsnet er det rene sludder. Ingen hjælp at hente - min bare. Man får sgu ikke mere andre steder i verden. Bare rejs og prøv - hvis I tør.

Det undrer mig altid, at dem der har allermest forstand på, hvordan landet skal styres. Det er dem, som ikke sidder med ansvaret.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 14:44:31
Svar/Indlæg:
4089/252
#28 Det kan man jo så selv være herre over ik. Tekgn en kritisk sygdoms forsikring.

Fik kræft tidligere på året, som dog er fjernet nu. Kostede mig lidt af mine mavemuskler, 3 uger i sengen. Til gengæld slap jeg for økomomiske problemer grundet den forsikring som koster 60kr om måneden. Selvom vi har det godt hjermme, så er økonomiske problemer ofte roden til alt ondt... Det er rart ikke også at skulle bekymre sig om hvordan ens datter for mad på borde osv samtidigt med sin sygdom

Hvis folk bliver syge, bliver de ikke overladt til sig selv herhjemme, og lægerne er yderst kompetente. I mange andre lande dør folk bare, mens deres børn tigger på gaden og fædre tvinges til at prostiturere deres døtre. Før vi har den slags tilstande herjemme, er de ringen grund til at brokke sig... At det sker alligevel minder mig for meget om et barn som ikke får hvad det peger på ved kassen i føtex. Forkælet, forvendt og fovirret ude af stand til at sørge for sig selv.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 14:59:09
Svar/Indlæg:
4089/252
Men ja... Tråden må da siges at være kørt af sporet. Sådan kommer man fra om Vista er godt, til om regeringen dur og videre til om sundhedvæsenet fungerer på kun 34 posts :P

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
25-07-2008 15:14:13
Svar/Indlæg:
15982/637
#33: Det med sundhedsvæsnet og det sociale sikkerhedsnet er det rene sludder. Ingen hjælp at hente - min bare. Man får sgu ikke mere andre steder i verden. Bare rejs og prøv - hvis I tør.

Sorry men det er den mest latterlige gang p** jeg længe har hørt !. Jeg har siden 1987 set det danske sundheds og sygehusvæsen i funktion inde 3/4 af mit liv har haft omdrejning punkt herom så jeg skal sku ikke belæres om at vi har det i og åh so godt i DK. Ja folk bliver ikke skudt, men der foregår en KÆMPE skævvridning som almindelige borgere INGEN ser fordi de ikke aner den er der. De sygdomme der ikke kan tjene penge på eller som ikke har nogen omtale værdi ja dem forskes der ikke engang i, i sekundær grad !.

Forklar hvori det retfærdige består i disse virkelige tilfælde:

59årig kvinde, lider af slidgigt. Får fuld førtidspension, rejser to gange om året, kina, tyrkiet mv. Har personlig hjælper 30timer om ugen inkl. rengøringshjælp.

58årig kvinde lider af Ehlos Danlos bindevævslidelse. Sidder i kørestol, ingen bevilling til personlig hjælper ej hellere hjemmepleje. Betaler af egen pension for privat personlig hjælper. Er erklæret indvalidepensionist. En ryg operation som muligvis kan forbedre sammenfald i ryggen må hun selv betale for - i Tyskland !.

52årig kvinde. Førtidspensionist. Lider i svær grad af bindevævslidelse Ehlos Danlos hvor alle leder i kroppen forstuver pga. manglende bruskplader - selv tungeben kan sætte sig fast. Yderligere lidelse i for af Osteoporose (knogle-skørhed). Maksimalt tilkendt 20timers personlighjælper af kommunen. Denne personlige hjælper fratages pr. 1/1-08 og der bliver ikke tilkendt nogen personlig hjælper. Kvinden har fået anmærkning i kørekort og må ikke køre bil. Kommune vil ikke give tilskud til handicap bil. Der bliver fundet et vag løsning således der bliver givet et tilskud på 10'000kr til en bil med automatgear. Det varer 1år g 3mdr inden sagen køres igennem.
I oktober 2005 mellemtiden uder indlæggelse på OUH bliver kvinden under en gastrotomi smittet med bakterien Clostridium Difficile. Kvinden bliver overordentlig syg af denne infektion og hele tarmfloraen ødelægges og tarmskyldninger fore tages. Indlæggelse på daglig skift i 6mdr. Kvinden taber ca 15kg i denne periode. Kvinden før efter egen research og kontakt med overlæge på Rigshospitalet da OUH ikke gør meget mere. Her få hun tildelt hjæp til rektal opsættelse af kunstige opdyrkede tarmflora bakterier. Ca 9mdr. behandling. I 2006 er kroppenstilstand meget forværret pga. sengeligning. Muskler er forsvindet og der er begyndende nervesmerter. Myelinskede omkring nerver er beskadiget, hvlket betyder konstante elektriske stød, yderligere forværret pga. Ehlos Danlos. Kan knap nok gå, og kropstilstanden ændres fra time til time således at planlægge en dag eller dagen efter er en umulghed.
Klage indgivet til OUH i 2007 med krav om anerkendelse af fejl fra OUH. Sagen kører stadig.
Er som sagt pr. 1/1-08 fratage ALT personlig hjælp efter kommunesammenlægningen. På trods af gentagne forsøg om at få hjælp til madlavning, indkøb, bad bare 4timer om ugen underkedes det. Ingen personlig hjælp tildelt.

Ja hr. ! det er sitiuationen aka dagens Danmark ! hvor fanden er det retfærdige i det henne. Så kom IKKE at sige vores sundhedssystem virker for alle, for det gør det satme ikke !.
Nej havde de lidt af f.eks Sklerose skulle de nok have fået hjælp, men næj fordi Ehlos Danlos er en underkendt bindevævs sygdom får de ingen hjælp selv om den er mindst ligeså indvaliderende !. Hvad ville du sige ti,l at du forstuvende din fingre bare ved at skulle åbne for en mælkekarton !.

Nej jeg sidder ikke og vil klandre andre der lider af en sygdom de kan få hjælp af som kræft mv, for de er også slemme sygdomme. Men vi har sgu mere end en hel håndfuld, der er lige så slemme og ydmygende i sig selv, men dem hører vi intet om fordi der ikke er noget prestige i at forske i disse sygdomme. Her er skævvridningen!.

Ja hr. og så det ikke skal være løgn så var vi i vores familie dem der skaffede hjælp til astmatikere i slutningen af 80'erne da vi igen ved OUH pressede dem for at få skaffet Bricanyl og Spirocort til landet selv om det ikke var godkendt af sundhedsmyndighederne. Min lillebror der led alvorligt af astma og falskestrubehoste var i 87-88 det ENESTE barn i Danmark, der på eksperimentielvis fik spirocort og bricanyl for at se om det hjalp. Det gjorde det og det var også en kamp om at få det igennem. Yderligere på opfordring af mine forældre dengang blev der ca 1-2år efter oprettet en Astma skole, og Bricanly of Spirocort var blevet behandlingsmidlet, hvilket det stadig er den dag i dag.

Siden 87 til 2008 har jeg levet med sygdom omkring mig, 7-9-13 har jeg ikke selv været livstruende ramt (har haft Astma), men mine nære har. Så derfor ved jeg godt hvordan tingene fungerer og hvad man skal forvente og ikke.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2008 15:26:45
Svar/Indlæg:
4089/252
Som du påpeger, er der mere fokus på de sygdomme som er mest udbredte. Dvs kræft, som nærmest er folkesygdom, er der naturligtvis sket meget indenfor. Jeg tror det vi har her, er bagsiden af medaljen ved demokrati. Ligesom flertallet bestemmer, så sørges der også bedst for flertallet. De sjældne sygdomme går lidt i glemmebogen, og der bliver ikke taget så store ryk der.

Angående dine cases, så forstår jeg godt du kommer med dem, da det er den mest åbenlyse måde at få sit synspunkt igennem. Alle vil give dig ret i at det ikke er retfærdig, og ligefrem diskriminerende.

Man er dog nød til at se det store billede. Det retfærdiggør ikke bommerter og forskelsbehandling, men det kan forklare det.

En verden kan ikke være perfekt... for at der skal være lyspunkter må der også være mørke tider. For at der kan være solkinshistorier, må der også være det modsatte... desværre.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
25-07-2008 15:32:39
Svar/Indlæg:
15982/637
#37: Det har du ret i, men altså når de syge er alt for svage til selv at råbe op, så vil jeg mene det er vores pligt som borger og medmenneske at hjælpe dem med at blive hørt og hjulpet.
Jeg har mange gange siddet som bisidder ved min mor, og jeg kan ikke begribe så kolde og ondskabsfulde nogle af de mennesker der sidder i kommunen er - det er jo dem der sidder og triller med terningerne og bestemmer et menneskes tilværelse. Jeg ved det er forskelligt fra kommune til kommune, og heldigvis sidder der nogle empatiske mennersker nogle steder, men andre, der fatter jeg ikke hvordan de kunne blive lukket ind så følelseskolde de er.

Nu vil jeg ikke sidde og lyde som en der vil have medlidenhed og at det er åh så synd...
nej jeg vil bare sige, at der altså ikke er evige græsmærker her i landet.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 06:49:49
Svar/Indlæg:
4089/252
Nu er det sjældent de mest drevne og begavede folk som sidder på kommunen. Hvor tit er man blevet mød med et smil når man har haft noget man skulle på kommunen? og hvor tit har man mødt et drevent og oprigtigt interesseret menneske dernede?

Hvis de ikke kan sætte sig ind i siruationen, er det for nemt bare at afvise ud fra en standard procedure. Det kunne ligeså gdot være en komputer :)

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 06:50:48
Svar/Indlæg:
4089/252
dobbelpost...

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2008 08:21:11
Svar/Indlæg:
440/46

Man kan ikke tage et par enkelte tragiske historier ud af helheden og bruge det som årsag til at skyde skylden på regeringen for alle ulykkerne. Beklager, men sådan er det. Man kan dog kigge på årsagerne. I de tilfælde du nævner, skal man nok kigge på det kommunale selvstyre, som årsagen til forskelsbehandlingen, for så vidt angår tildeling af social pension og andre goder. Selve behandlingen har kun med sundhedsvæsenet at gøre, og regeringen skal sgu have den ros, at de forsøger at sparke liv i et gumpetungt system med behandlingsgarantierne. Dette link siger i en nøddeskal, hvad der er galt i sundhedssystemet.

http://usablog.blogs.berlingsk...

Min familie dør af kræft i hobetal. Men med en enkelt undtagelse er der blevet givet os en fremragende behandling. Min mor døde dog i 1996 af ovariecancer. På det tidspunkt lå Danmark i den absolutte bund i Europa, hvad angik behandlingen af denne kræftform. På niveau med Grækenland. Årsagen - konservatisme i vores sundhedsvæsen. Vi skal gudhjælpemig selv opfinde den dybe tallerken hver gang, og en eller anden idiot skal skal være professor på det, før en ny behandling bliver godkendt herhjemme.

Hvad angår det kommunale væsen, så måtte de slippe et stykke over 300.000,- sidst jeg måtte slås med dem efter, at de havde røvrendt min far for manglende sygedagpenge og pension. Jeg var skidesur, men jeg gav ikke lovgiverne hverken ansvaret eller skylden. Det var den lokale administration, som sked reglerne et stykke, og det kan man ikke give andre skylden for. Sådan er der så meget. Det som pisser mig lidt af er, når folk slynger en ulidelig forsimpling ud i luften for at score point, når tingene nu engang ikke er så enkelt skruet sammen - og her tænker jeg på # 2

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 09:20:34
Svar/Indlæg:
1028/33
hehe Omdøb lige tråden til HAder du den Danske Regering :)

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
26-07-2008 11:49:21
Svar/Indlæg:
15982/637
#41: Nej men problemet er at der der så sidder fast i det, virkelig sidder så meget i klemme at det ikke burde være lovligt. Det kan godt være det ikke er 50% af befolkningen, men måske 5%, men det er også 5% for meget imo.

Mht regering, så har vi mange gange haft fat i velfærdsministieriet og div. andre for at få oplyst regler på div. tiltag kommunen har lavet. Ofte har vi fået at vide at det måtte det ikke gøre, men om der blev gjort noget imod det - aldrig.

Mht til kritikken af sundhedsvæsenet, da er jeg helt enig. Det er er så dybt gennemsyret af konservatisme at det er næsten umuligt af få nogle andre tiltag igennem. Det oplevede vi ihvertfald dengang i 87-88 hvor vi skulle have spirocort og bricanyl til landet bare på test basis.

Ang. kommunerne. Det vil jeg slet ikke ind på. I al fald har intet fungeret i vores storkommune efter sammenlægningen med 3-4 andre.