Intet net på bærbar

Diverse d.  25. juli. 2008, skrevet af Rhazmuz
Vist: 244 gange.

Rhazmuz

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 13:01:07
Svar/Indlæg:
39/20
Hejsa

Jeg har lige fået min Dell XPS m1330 bærbar, og er derfor igang med at installere/opdaterer med mere. Jeg har dog et rimelig stort problem.
Jeg kan ikke få den til at komme på nettet. Vi har herhjemme 2 computerer, familiens og så min egen stationærer, som normalt er på nettet, og de er forbundet via en switch til vores TDC modem.
Nette fungere fint nok på begge de stanionærer, men hvis jeg prøver og skifte net-kablet fra min stanionærer og så til min bærbare så kan den ikke få ordentlig forbindelse og viser bare ikonet i processlinjen med de 2 computerer og så en lille gul advarselstrekant. Den siger at den ikke kan identificerer netværket/eller at det bare er et lokalt netværk. det er altså som om den ikke kan komme længere end til switchen hvis man kan sige det sådan.
Jeg har så prøvet at tilslutte den direkte til modemmet, hvor jeg forinden har genstartet både bærbar og modem, men lige lidt hjælper det og jeg får samme besked om at den ikke kan identificerer netværket.
For at opsummere så er det altså lige meget om jeg genstarter bærbar/modem og om jeg har tilsluttet den på samme måde som de stationærer eller direkte i modemmet, den kan bare ikke få ordentlig forbindelse.

Nogen der har et godt råd?
Spagme

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 13:26:47
Svar/Indlæg:
792/52
Hmm.. Umiddelbart er det vel fordi de 2 stationære er oprettet hos tdc på deres MAC adresse. men derfor burde du stadig kunne forbinde så du kan komme til at skrive koden ind..

Rhazmuz

Superbruger
Tilføjet:
25-07-2008 13:46:24
Svar/Indlæg:
39/20
Er kommet frem til det nok er fordi de 2 standard Ip'er fra TDC er locked på vores to statinærer, og vi derfor enten skal have fat i en router eller flereIP'er..

Vil begge løsninger med omtrent lige stor sandsynlighed løse problemet?

Satai

Overclocker
Tilføjet:
25-07-2008 14:18:32
Svar/Indlæg:
700/28
En router med WIFI net ville klart være at foretrække ville jeg da sige der løser også problemet jeg kan anbefale Netgear og D-Link stabilt og billigt...,