Så glem dog Riis

Diverse d.  26. juli. 2008, skrevet af dkhugo
Vist: 741 gange.

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2008 20:20:23
Svar/Indlæg:
394/98
Hejsa

Jeg er en af dem som følger med i tour'en. Men jeg er snart ved at være træt af hører "Når riis, kan det her måle sig med den gang du vandt" !!!

Glem nu f**!"@#£¤$% Riis, Han snød og er ikke længere en del af tour-historien ! Han var på EPO, han har fået taget trøjen, og kan ikke tillade sig at kalde sig en vinder.
- Det kommer til at lyde som om det er Riis' skyld, med det er jo Tv2's medarbejdere som skal følge lidt med. og så holde deres mund med noget som "ikke er sket".

Under denne tour har Riis fået spørgsmålet som nævnt øverst jeg ved ikke hvor mange gang, og det er snart ved at gå mig på.

Så ville bare ikke hører om Jeg er det eneste menneske der har den samme holdning,

Hilsen Rasmus

P.S. Undskyld sproget :P
DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:23:15
Svar/Indlæg:
743/80
Hvad var det lige han snød med til "Tour dé doping" ?

Hvis alle snyder, snyder ingen. Kun dem der er dårlige til det 😉

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:25:27
Svar/Indlæg:
1028/33
Nej er du ikke. Har sådan set ikke set Tour De Epo Siden 97 . Og kan idag kun glæde mig over det. Nu venter vi så bare på at, om et par månedere " Carlos Sastre var dopede"......

LusKereN

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:27:56
Svar/Indlæg:
330/50
det hedder ikke "glem dog riis" det hedder glem nu "tour de france" det er jo blevet til den mest latterlige sport at kigge på... Man ved jeg at alle cykler rundt med en kanyle i røven, og det gælder bare om hvem der har det bedste i sprøjten.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:29:16
Svar/Indlæg:
4689/105
#0 "Han snød, han er ikke længere en del af tour-historien".

Hmm, ja det er flot! Mange på top-10'eren dengang han vandt har indrømmet de var dopet. Jeg er ligeglad, for jeg tvivler stærkt på at man kan lægge så højt i Tour'en uden at være dopet. Så vi kan jo begynde med at slette top-10 fra hvert år, og måske endda top-20.

Jeg er ligeglad med at de doper sig. Det er deres eget liv de smadre, og når alle gør det alligevel er det jo ligemeget.

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:33:16
Svar/Indlæg:
1028/33
når alle gør det alligevel er det jo ligemeget.

Tsk Tsk det er den holdning der har ført sporten til det den er idag!

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
26-07-2008 20:34:57
Svar/Indlæg:
394/98
Det er faktisk det jeg mener.

Alle er nok dopet, men synes journalisterne skal holde op med at nævne folk som har sagt "Jeg har taget doping", Og nævne dem som stadig holder det hemmeligt.

Tror alle er dopet, har lige skrevet årsopgave om det, så ved en del, og man kan seriøst få nogle ting som ikke kan spores. Men så længe de ikke har sagt de er dopet , "så er de det ikk" (Sig hvis I ikke forstår)

Rasmus

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:37:34
Svar/Indlæg:
6181/270
han har ikke fået taget trøjen alligevel.
så vidt jeg ved så tilkendte de ham igen den gule trøje

CF

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:38:11
Svar/Indlæg:
4689/105
#5 Jaa, men selvom alle mener det er noget skidt, vil der altid være folk der bruger det, og ikke bliver opdaget. Fordi de så bruger det, vil der også være mange andre der begynder på det, så uanset om ALLE tilskuere siger det er noget skidt, vil de jo stadig tage det.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:46:34
Svar/Indlæg:
4657/53
Riis er stadig vinder af turen i 1996 og i 96 var alle på epo .
Det er over 10år siden han vandt og det er forældet .at han så indrømmer at han er dopet er lige meget da det er over 10 år siden han vandt .

EPO gir måske 10-12% mere ,men hvis grundformen ikke er 100% så vinder man stadig ikke.
Det med og ligge på sofa og skyde sig med noget epo og så køre en tur de france den går ikke. 🤣

PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:50:47
Svar/Indlæg:
1084/4
Enig med #7. Mener det var fordi de ikke kunne finde nogen som ikke var dopet, og hvem skulle så ha vundet? 🤣

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 20:55:29
Svar/Indlæg:
3577/353
Så hudt jeg vidsker så står han stadig som vinder af den af touren

men sys det er tåbeligt af den tyske avis har skrevet at shrek og riis har forbildelse til ham fuentes hvis ikke de har nogle beviser....

og det er jo et rigtigt dejligt tidspunkt de valgte at skrive det på sådan nogle lorte tyskere

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 21:05:24
Svar/Indlæg:
798/19
Riis vandt jo touren på samme vilkår som alle de andre dengang. Du kan næppe finde nogen i top20 det år som ikke var på Epoen. Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke var stort at han vandt. Han blev jo hyldet i Paris ved den kæmpe folkefest, det er, når touren ender.

Jeg er lidt træt af danskernes forargelse når man snakker Riis. De fleste kan lynhurtigt påtage sig en utrolig høj moral, som de ikke én dag i deres liv selv lever op til.

#11.... Shrek? Er det ikke ham den store grønne med Mike Meyers indeni?

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 21:17:07
Svar/Indlæg:
3577/353
Frank sleck Nok stavet Fuckert 🤣

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 22:16:32
Svar/Indlæg:
2576/125
Han vandt i 96', om han er var dopet eller ej er ligegyldigt, faktum er at han vandt.

Når vi så skal til at snakke morel og etik, så er det vi får problemer. Det er deres liv og alle er dopet, men hvis man skal til at dope sig for, at vinde så er det at det bliver de hold som har flest penge til doping, der vinder. Det er jo ikke fair, når det er en clean sport *host host*, hvor alle kæmper under ligevilkår, og der så er nogle som har penge, hvilket gør de får en fordel ved at købe mest doping.

Skal siges jeg aldrig følger med i "Tour de France", da jeg synes det er kedeligt, og næsten alle sammen snyder.

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2008 22:51:43
Svar/Indlæg:
798/19
#13 tænkte nok du mente Fränk. Ham og Andy er jo det sygeste par brødre i touren siden Hamilton og hans ufødte tvilling 😉 Jeg var sku helt færdig da Henrik Juul fyrede den af.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 00:47:49
Svar/Indlæg:
8555/439
dopet 😀
hvorfor ser i så ikke Moter sport eller sejl sport ? for i alle andre grene bruger de dopping,selv fodbold spiller bruger det 😉 men dem vil de fleste ikke kaste sig over? er der for mange penge i det :yes: 🤡

damp

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 06:54:26
Svar/Indlæg:
1040/106
ja det er lidt underligt, man ikke hører at de burde nedlægge f.eks OL, for her er der også masser af epo og lign. ting.
synes det er til grin, at nogen bare sviner tour'en til pga doping.

det er da kun fedt at de finder de rådne æbler og får dem fjernet, der burde bare være en højere straf, det gør at bliver de taget, så er deres karriere slut. evt udelukke dem fra alle de store løb verden over.
må da håbe de ville afskrække dem lidt.
men de er så op imod nogle læger, der hele tiden finder nye metoder.
så det bliver en lang kamp, men igen hvis bare straffen var så hård, at den enkelte rytter kan se, at bliver man snuppet så er det hele slut.
nul tolerance...

#0 og nu har de faktisk givet Riis sin sejr tilbage, pga. der var gået så lang tid.!
stort det alle dengang havde jo taget et eller andet..
så jeg ser det bare som at Riis, tja.. han var den bedste blandt de dopede og vandt.

håber at tour'en overlever og diverser sponsorer, har ca samme holdning.
for uden dem, så det slut.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 10:13:41
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg tror i bund og grund også at der er ligeså store problemer med doping i andre sportsgrene men nu hører cykelsporten til en af de mest tjekkede sportsgrene og derfor er der oftere folk som falder i der.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 10:21:25
Svar/Indlæg:
6293/359
Ja de snyder sgu da over det hele... også i Speedway og Formel 1 - går den, så går den. I motorsport doper de jo bare "motoren" 🤡

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 10:36:59
Svar/Indlæg:
3577/353
ja og så dog for i Formel 1 bliver de jo testet og vejet altså Bilerne...

det gør de forøvrigt os i Rally der må de ikke køre for stærkt

damp

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 12:17:39
Svar/Indlæg:
1040/106
ja ved godt at cykelsporten er af de mest udsatte for tjek..
også en af det mest krævende.

men har intet tilovers for de personer der bare slynger ud,
at de nu ikke vil se det mere eller brokker sig over dit og dat.
pga. doping.. da de jo bare prøver at få sporten stoffri og det jo skidt at pga. alle de ryttere der bliver taget, så skal skal flertallet bøde for det, i form af annullerede sponsoraftaler og seertal..

phg

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 12:57:39
Svar/Indlæg:
1399/43
#21 Nemlig HØRT!!! :yes: :yes:
Men folk har jo en mani med at de skal snakke med om noget de ikke har en skid forstand på.

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 14:28:08
Svar/Indlæg:
3577/353
Fodbold Rulez
Tour De France Rulez
Golf Rulez
Kvinde Tennis Rulez

Og en masse andet 🤡

tror jeg er ved at få solstik

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2008 15:19:47
Svar/Indlæg:
394/98
Men ligemeget om riis fik trøjen igen, så snød han, og synes ikke man skal nøvne folk der snyder.

Armstrong var jo også dopet, bare på lovligvis, da mange af de ting han skulle tage for at overvinde kræft, har en dopinglignende virkning. Men da han er sig og han skal have det, så man han jo godt.

Jeg synes faktisk bare at Den som snyder skal glemmes, om så de har drukket før løbet, eller brugt EPO.

Men håber virkelig at Cykling bliver "fri" en dag (sker aldrig)

Men doping er sygt udbredt, selv i snooker bruges doping :(

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:26:41
Svar/Indlæg:
6293/359
EPO er faktisk kræftmedicin - ja manden er lovligt undskyldt

tænk sig at man skal være så syg og døden nær for at blive den mest vindende i verdens hårdeste sports-disciplin (fuck det lød oldnordisk, sorry guys 😳 !!)

jeg så engang et program på Discovery - at man havde udvindet et stof fra hajer, som havde levet i 400 millioner i samme vand uden at blive syge - i vand er der millioner flere bakterier end i luft - så hvorfor bliver menneskerne så så syge som vi gør?? - programmet endte med at man så lavede et forsøg med 90 mennesker med det "haj-ekstrakt". Og så endte programmet midt i det hele - det er 10 år siden - ku fint passe med at det faktisk var EPO de opfandt der?

Så Armstrong er en omvandrende Hammerhaj - take that! 😲

#23 tror også jeg har solstik 😛

phg

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:33:57
Svar/Indlæg:
1399/43
Men doping er sygt udbredt, selv i snooker bruges doping :(

og det er så noget du har noget bevis, for eller er det igen snak hvor røven går op og ned(læs folk der udtaler sig om noget de ikke har noget klart bevis for men kun gætter har røv i begge ender.)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 15:37:03
Svar/Indlæg:
6624/113
Doping er da lige så udbredt idag som for år siden - cykel"sporten" har solgt ud og det er kraftedme tamt at se på. 😎

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 16:29:54
Svar/Indlæg:
798/19
#25 epo er et hormon, der naturligt produceres af mennesker. Men fin historie ellers :)

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
27-07-2008 19:25:39
Svar/Indlæg:
394/98
#26, Eller også så ved man ldit om det, har skrevet årsopgave om Doping, Har snakket med ADD, osv. Så Måske jeg ved lidt :P

#28, Ja, Fandt lige en del af opgaven frem :
I 1980'erne hørtes tale om et nyt "vidundermiddel", som kunne gøre alt det, bloddoping kunne og mere til. Det "nye" stof var et stof som normalt produceres i nyren, som regulerede de røde blodlegemer i blodet. Det nye "vidundermiddel" fik navnet EPO, hvilket er en forkortelse af erythropoietin. Erythropoietin er en værdifuld medicin, som bliver anvendt på patienter, som mangler røde blodlegemer. Men hvis EPO tages af personer med et normalt indhold af røde blodlegemer, bliver blodet tykt, hvilket kan øge chancen for blodpropper og hjerteanfald. Grunden til at et øget indhold af røde blodlegemer i blodet er godt er at de røde blodlegemer transportere ilten ud til musklen. EPO øger udøverens præstationsevne med 12- 15 %.

Det er tager fra min opgave, og jeg ved godt jeg kun gik i 9. men sådan er det altså.

phg

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 21:55:42
Svar/Indlæg:
1399/43
ohhh du ved noget om doping,det vil sige du har fuld bevis for at doping bliver brugt i alle sportsgrene ,vel og mærke af alle der deltager,det jeg og Dampbarn siger er at det er mildest talt TRÆLS og se på indlæg fra folk der udtaler sig om noget de ikke enten ved noget om eller har et klart bevis for

og det gælder også #27's åbenbart bedrevidene indlæg 😴

teko

Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2008 22:16:30
Svar/Indlæg:
873/19
MIn holdning er at cykling er en stor sprøjtefest.. Forskellen på dem og narkomanerne inde ved hovedbanen er lønen og det faktum at dem inde ved hovedbanen tar noget der gør dem ude af stand til holde balancen på en cykel 🤡

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 08:52:24
Svar/Indlæg:
6293/359
#28 takker - men ja god historie - ikk noget jeg finder på dog 😉 no shit - man lavede et ekstrakt fra hajer og gav til meget syge mennesker - og så endte udsendelsen der... den var fra 1999 - nogen som lige kan finde den på google? 🙂

tjek:
http://www.cancer.dk/Cancer/Ny...

kræftens bekæmpelse anbefaler dog ikk brug af EPO mod kræft - men i udlandet er de vilde med det.

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 08:56:47
Svar/Indlæg:
2576/125
#30 Og hvad er dit belæg for, at sige at der ikke er mange sportsgrene, hvor doping er ubredt?? 😴 😎

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 09:17:09
Svar/Indlæg:
6293/359
Ja i touren for 100 år siden var folk på heroin, cognac og ampfetamin.
det er vel også en seriøs gang doping 😛

phg

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 14:07:32
Svar/Indlæg:
1399/43
det har jeg ikke noget belæg for jeg søger bare på at få et bevis på åbenbart nogle folk bedrevidenhed om doping i specielt cykling, fordi der bliver knaldet nogle halvhjerner der ikke kan finde ud af det behøver alle rytterne jo ikke være dopet,det jeg kan blive tosset over er at se indlæg som #31,det svarer til at jeg har set han i byen plørestiv,og at jeg så danner mig et indtryk af at manden er dranker,der er nogle her der åbenbart danner deres meninger ud fra hvad de ser i tv.

dkhugo

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2008 16:42:05
Svar/Indlæg:
394/98
Jeg siger bare at Doping er udbredt til andre sportgrene end cykling.

Og det er Ikke kun Pro. sportsmennesker, men også helt almindelige sportglade dansker som bruger doping.
Sidste år, blev der taget flere motionister end pro. sportfolk for brug af doping.

Men Jeg ved da godt at det ikke er alle som bruger doping, men ved bare at det er mere udbredt (det vil sige sportsgren'smæssigt) end man lige tror.

Som jeg har nævnt før, så er der også blever taget pro. snooker'spiller, i brug af doping. Som oftes tale om beroligende midler, så sportmanden, kan holde mere stille på sin træpind.

Men Synes ikke vi skal diskotere det "Phg".

teko

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 18:14:19
Svar/Indlæg:
873/19
#35 hvis din holdning er at fulde mennesker er drankere skal du da have lov til at ha den holdning.. Vi er jo os et fordrukkent folkefærd 🤡

season88

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 18:35:55
Svar/Indlæg:
1221/95
Jeg forstår bare ikke hvorfor doping ikke er lovligt i sådanne sportsgrene...

Lad os kalde det noget andet, lad os kalde det "præstationsfremmende midler" som de gør hos ADD, WADA osv.
Er det bare mig, eller er ganske almindelig træning også et præstationsfremmende middel? Hvis en cykelrytter træner et halv år, og bruger doping for resten, hvorefter han så vinder over en rytter der har trænet hver dag i et år, hvem er så den kloge af de to?

Og jeg kan så heller ikke se hvordan en cykelrytter kan få karentæne for at tage stoffer som f.eks. Heroin og amfetamin. Har cykelrytter nu ikke lov til at leve et liv udenfor verdenens landeveje? Hvis en cykelrydder drikker mere end en øl om ugen, så kan det ødelægge hans form. Hvilken effekt har de to ovennævnte stoffer så ikke for ham? ADD, UCI, ASO, WADA og alle de andre røvhuller der ikke kan holde derés urinbære for dem selv, burde da kunne se i øjenene at hver gang de kommer med et nyt påfund for at stoppe doping "syndere", så er alverdens sportsudøvere et skridt foran dem. Det handler bare om at have det nyeste farmaceutiske produkt, og så er man godt kørende/sejlende/løbende/cyklende/stødende/kastende/springede.!

cineman

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 19:24:05
Svar/Indlæg:
1297/50
"Så glem dog Riis" lidt svært at glemme riis når man kan se den i forums oversigten hele tiden, stop med at skrive i tråden så skal jeg nok glemme ham 😛 .
Ej pjat, manden laver jo gode resultater. Og var da sikkert også en god idrætsmand, så fred være med ham 😉

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 20:55:06
Svar/Indlæg:
440/46
Kan sgu godt forstå manden. Jeg mener - alle de andre snød, og der stod han med viljen, talentet og evnerne til at vinde Touren. Han havde bare ikke en chance på ærlig vis, fordi resten af bondetoget var fulde af fup.

Det tog han konsekvensen af - og da han vandt var det en af de største danske idrætspræstationer gennem tiderne - fordi han var den bedste på de samme vilkår, som alle de andre.

At han så var nødt til at gøre det, hvis han ville vinde, er en sørgelig historie for cykelsporten. Det er slet ikke nogen hemmelighed, at alle de gamle Tour vindere var dopet i en eller anden grad. Der er bare ingen af dem, som har stået offentligt frem med det. Det var derfor, at Tourselskabet ved eftertanke gav Riis hans placering tilbage efter et stykke tid.