Fik Midt-Data samme negative behandling som SHG da de med vilje lod deres selskab gå konkurs?
I det mindste prøvede de gl ejere af SHG at sælge firmaet; da det ikke lykkedes måtte SHG så gå konkurs.
Og så købte Thyregod det eneste der var noget værd: navnet SHG og deres database og website. Hvis jeg var ham ville jeg heller ikke have købt de dele af SHG der var mega-gæld i.
Måske det ikke gik så godt for SHG fordi de var nødt til at erstatte alt det hardware som går i stykker når folk vold-OC'er deres udstyr eller er for dumme til at kunne montere sagerne uden at ødelægge det... Jeg ved, at man siger, at 10% af alt der sælges bliver sendt retur med fejl på... det er bare sådan, at det kun er ca 5%, altså halvdelen, der reelt er fejl på... resten skyldes Fejl 40. Og når mange folks 939 boards pludselig dør og det ikke længere er muligt at ombytte disse fordi de jo ikke længere fremstilles, og der går over 30 dg med reklamation, så har man da derfor selvfølgelig fuldstændig ret til at få krediteret bundkortet, til oprindelige købspris, som jo ligger mange hundrede kr over sidste salgspris osv.... der kan kun blive en underskudsforretning sådan.
Jeg kan huske dengang SHG som ENESTE firma byttede folks knækkede AMD-CPU'er.
I det mindste er der stadig et SHG der sælger ordentlig og nyeste gamer/OC'er hardware. Hvis ikke Thyregod havde købt SHG-navnet og ført det videre ville vi have mistet en ret stor og specialiseret webbutik som skaffer/kan skaffe det meste fede hardware der er.
Jeg synes at der er dobbeltmoralsk at klandre et navn, der i årevis ydede rigtig god service, at de gik konkurs. Det er i hvert fald ikke den nye ejers skyld. Man kan mene hvad man vil om Falborg, men fakta er, at det ikke længere er ham der bestemmer over SHG. Det er nogle advokater der har bestemt at det nye SHG ikke må yde reklamation på det gamle SHGs varer. Det kan Tyregod, eller Falborg ikke ændre, hvor gerne de end ville, med mindre de også vil gå konkurs med både det nye SHG, Pro Shop og PRC-Data.
Jeg handler stadig ved SHG. Og det bliver jeg ved med. Også selv om de om 1 år ikke vil yde garanti på mit Maximus. Men jeg overclocker det også og jeg ved, at der er en risiko ved det. Det må jeg tage på mig selv. At jeg overclocker og løber en risiko derved skal jeg ikke holde imod SHG.
Hvad I andre synes jeres overclocker-samvittighed byder jer skal jeg ikke kunne sige. Men de gange jeg har haft noget der gik i stykker efter jeg har ejet det i mere end en måned, da har det altid været min egen fejl. Ting der går i stykker inden for en måned efter købet har været defekte fra starten.
Så når noget af dit overclockede grej går i stykker efter du har haft det i mere end en måned, så er du sgu nok selv skyld i det... og når du selv fucker tingene op, så mister du også retten til at brokke dig! 😲
Bare lige det jeg ville sige...