Her til august, skal jeg have mig en Phenom 9850BE. Den skal erstatte min X2. Vil den kunne køre i mit system udne problemer, og vil jeg få en overall bedre ydelse?
Troede allerede du var bestemt på at skulle have en 😉 Men ja. Alt andet end din nuværende vil da være en forbedring. Men Quadcore til spil? Ikke lige min kop the 🙂
4# quad core er til e-penisen og så til video encodning jeg kan pasonlig ikke undvære det men video encoder også meget men der fenes nolge spil der bruger det mener bioshock brugte det 🙂 men det skal nok komme
Sagde de også for halvanden år siden. Men faktum er at Quadcore ikke er til en skid med mindre, man som dig, bruger den til redigering og encoding og dets lige. Til ren gaming er en dualcore at foretrække.
#0: Det kan du ikke. Dit bundkort understøtter max 95watt CPU'er. Men jeg ville nu også tage en X4 9750 og en 95watt model. 125watt 9750 og 9850 bliver sku udnødigt varme og OC potentialet er stadig ikke noget at juble over.
#6: Ja det har ihvertfald ikke ændret sig siden februar.
Edit: Inden på Asus support forum er der nogen der snakker om at bunkortet ikke supporter en 9850BE officelt, men at de bare har smækket den på alligvel og køre vist godt nok for dem. http://vip.asus.com/forum/view...
Vis det er at det ikke virker. Så clocker du den bare ned til 9750 speed ind til du får købt dig et nyt bunkort. Som f.eks et bygget på det kommende AMD 790GX chipset som skulle komme her i starten af aug mdr.
Overvejer selv at skifte over til et AMD system bygget på 790GX når det en gang kommer. Da jeg alligvel ikke spiller så meget, men vil stadig gerne havde muligheden for at spille små spil som f.eks. Warcraft 3 osv. Men spørgsmålet er vel om jeg kan bytte min Intel Q6600 CPU til en AMD Quard core til den tid hmmm 😕
#10: Hvor mange cores er der lige på henholdsvis X2 og X4 ? og del det så lige op i wattage usage.
Jeg har set at nogen har brugt de CPU'er på bundkort der ikke officielt understøtter dem, men jeg kan også fortælle om flere afbrændte bundkort der efter nogen tid ikke har kunne klare mosten fordi div. kondensatorer ikke kunne klare presset. Og ved at OC futter det bare hurtigere af. Inde på AMD's forum er der snart et par stykker der har skiftet bundkort pga af det.