Tough call.

Diverse d.  28. juli. 2008, skrevet af Loec
Vist: 323 gange.

Loec

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 01:31:19
Svar/Indlæg:
32/11
Jeg leder forgæves efter en løsning på mit bærbar/stationær problem. Jeg skal starte på et studie, hvor jeg skal arbejde meget med computeren. Jeg skal derfor have anskaffet mig en bærbar. Jeg har en efterhånden gammel stationær stående. Jeg vil gerne skifte min stationære ud med en bærbar, som kunne bruges til både studie og som computer derhjemme. Jeg vil gerne kunne spille på den også de nye spil.
Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvad man skal købe, da jeg ikke vil ofre mere end 10-12K på en bærbar.
Jeg har kigget på følgende, Dell XPS M1710 med 7950GTX, Asus g1/g2 med evt. 8700M GT, alienwares laptops har jeg også kigget lidt på, men jeg ved ikke om de kan fås med dansk tastatur?
Det andet jeg har overvejet er at have to maskiner, en stationær til gaming og en bærbar til studie, men syntes det er lidt bøvlet.
Jeg håber der er nogen der kender situationen, og som har råd til hvad man skal vælge.

Håber at der er nogle der kan hjælpe.

Mvh Gustav
Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2008 01:33:43
Svar/Indlæg:
297/39
kan du ikke bare købe en billig bærbar til studiebrug og en billig stationær til gaming, man får trods alt efterhånden ret meget performance/penge til en stationær i forhold til en bærbar

Loec

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 01:34:54
Svar/Indlæg:
32/11
Forresten så har jeg været forbi zeptos hjemmeside et par gange, men har hørt at deres fejlprocent er ret høj på deres bærbare?

Loec

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 01:36:30
Svar/Indlæg:
32/11
Hmm jeg vil helst finde en bærbar, der passer til mine behov. Plus jeg foretrækker kvalitet frem for kvantitet.

Loec

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 01:38:18
Svar/Indlæg:
32/11
eller rettere sagt jeg vil hellere give lidt mere og så få noget ordentligt, som forhåbentlig ikke skal repareres hele tiden :)

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
28-07-2008 01:52:24
Svar/Indlæg:
255/44
Jeg har selv været ude og invistere i en billig bærbar, også har jeg min stationære til gaming, man får alligevel ikke så meget for pengene i en bærbar og de yder sjællendt ligeså godt som det man kan få for halv pris i en stationær (håber du kan følge mig 😉 )
Men hvis du absolut vil have en "gamer"-bærbar så ville jeg gå efter den Dell du selv nævner 🙂

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2008 02:09:28
Svar/Indlæg:
2127/11
Hmm, hvis det absolut skal være en bærbar der kan det hele, ville jeg nok også nuppe en Dell. De har et godt ry, både mht support og kvalitet.

Men, jeg ville holde fast i to maskiner. En gamer bærbar er tung at slæbe rundt på, og holder som regel strøm i virkelig kort tid. Ydelsesmæssigt er en bærbar i det prisleje du søger, heller ikke noget at skrive hjem om. Ikke ift hvad du kan få, hvis du selv stykker en stationær sammen ihvertfald.

Furthermore, og det er måske bare mig der er en kælling, men jeg får fnidder af at bruge den bærbare. Lige pt er min stationære ikke pakket ud (er flyttet), og jeg skifter ml at være irriteret over alt for tit at skulle ha fat i ladersstikket, eller at få søvnløse nætter over at lade den stå med laderen på, selvom batteriet er fuldt opladet. De kloge hoveder siger jo at det er ret usundt for batteriet, og på sigt levetiden på skidtet. Jeg ved ikke om det er sandt, men det generer mig.

In short: En lille fiks bærbar (gerne med laaang batteritid) til studiet, og så en stationær til spillene derhjemme. Det er ihvertfald min foretrukne version 🙂

Bosse

Superbruger
Tilføjet:
28-07-2008 07:35:33
Svar/Indlæg:
290/7
Hvis man skal slæbe sin bærbare med frem og tilbage hver dag, så bliver man hurtig træt af den hvis den er stor og klodset, så det skal man også lige tænkte på.

Loec

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 12:04:56
Svar/Indlæg:
32/11
Tak for jeres svar.. Jeg tænkte at det nok også ville være relevant at sige at jeg skal læse til it ingeniør(programmør, softwareengineer) i aarhus, så jeg skal bruge den bærbare til at trække programmer osv. så derfor skal den også være af en god kvalitet.
Jeg ved godt at det smarteste nok ville være at købe to computere (en bærbar og en stationær) men sagen er at vi sommetider er nogle kammerater der sætter os sammen og spiller lidt, så derfor er det enormt bøvlet hvis jeg har en stationær, plus jeg syntes det er irriterende med 2 computere.
Men hvis man kigger på grafikkort, er 7950GTX så ikke et gammelt kort, og ville det være smartere at vælge et 8700GT? eller et 9600GT?