Samligning af danske internetudbydere

Diverse d.  28. juli. 2008, skrevet af ~ashes~
Vist: 280 gange.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 11:11:00
Svar/Indlæg:
828/108
Hej,

Det er mig lidt en jungle med alle de internetudbydere, prismæssigt ligger de alle lige op ad hinanden og har ikke de store forskelle i produkter og service.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra folk herinde, hvorfor man personligt har valgt den udbyder man har, om man er tilfreds eller agter at skifte til noget mere interessant, smartere eller billigere.

Personligt bruger jeg Cybercity og har været nogenlunde tilfreds i snart 6 år.

Jeg synes dog der idag er kommet en del nye og spændende udbydere, eks. Fullrate.

Desuden læste jeg en udtalelse fra TDC Bredbånd Norden, som det hedder, at der snart ville udbydes 50Mbit fra deres side. - Kan det virkelig lade sig gøre? - Eller menes der at man vil udskifte kobberet?

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 11:23:47
Svar/Indlæg:
7111/480
jeg har tele 2 fordi de have et godt tilbud den gang jeg skulle vælge vis jeg i dag skulle vælge tog jeg fullrate da jeg kune spare lidt penge men grunen til jeg ikke skifter er jeg skule være bunet i noget tid og gider jeg ikke da jeg er blivet lovet jeg for fibernet inden årert udgangs så gleder mig til 10/10 😀

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 11:26:19
Svar/Indlæg:
2676/147

Det kan sagtens lade sig gøre fra TDC's side af. De køre med noget der hedder VPN forbindelse(mener jeg det hedder ), som kræver noget andet udstyr på centralenerne og ved brugeren end det der er idag.

Dog tror jeg der kommer til at gå noget tid før det faktisk sker. Du skal bo 500 meter fra din central før de kan levere de 50/2 som de udbyder, og hastigheden falder drastisk ved længere vej til centralen.

Kobberet kan visse steder, alt efter alderen på kobberet, køre 100/100 mbit 😉

Jeg har fullrate idag, skiftede fra CC, og jeg her bestemt ikke fortrudt det :no:

Der er bedre og mere kompetent service efter min mening :yes: ❤

-Tahiti

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
28-07-2008 13:29:40
Svar/Indlæg:
828/108

Ok, jeg bor præcis 109 kabelmeter fra centralen her i Fredericia centrum og jeg har altid en god forbindelse. Som f.eks. nu kan jeg hente nyheder fra usenet med 1,9 Mb/s (har en 20/2), - det er ganske fint i en gammel lejlighed som denne.

Kan du forklare mig hvordan servicen er bedre og mere kompetent end ved f.eks. CC?
- Det er rart at vide hvad forskellene/lighederne er før man roder sig ud i at skifte udbyder. Det er jo immervæk ikke noget der fixes på én dag :)