Hold da kæft denne tråd har udviklet sig siden jeg kørte afsted i formiddags 😛
Meget kort sagt #0: Et 8800gt bruger ikke meget mindre end et 4850, og måske slet ikke mindre, hvis det er en overclocket version. Det burde ikke være det der fik din psu til at gå i knæ ihvertfald. Om den så kan trække et nyt kort, bliver du nødt til at teste, for at få styr på. Men generelt bruger en pc altså ikke så meget strøm, som en del mennesker gerne vil ha det til at se ud som om.
Idiotiske fanboys, som fx dem du har talt med der hævder at ATI sutter, skal du skide højt og flot på. Hvis det var sandt, tror du så selv at firmaet havde overlevet? Nej vel? Noget andet, som du som ny bruger her på sitet sføli ikke ved, er at en stor del af dem der i begge dine tråde anbefaler dig at købe et 4850, for ikke ret lang tid siden, selv sværgede til Nvidia for en tid. Det gjorde de fordi de mente at man fik mest ydelse for kronerne hos Nvidia på det tidspunkt. Når bøtten så vender, i et givent prissegment, og du ser selvsamme mennesker skifte mærke når de anbefaler, skyldes det at de er kløgtigere end iq drænede fanboys, som kun kan messe en producents navn.
Det er langt bedre at spørge en orddentlig flok, som fx brugernee herinde. Et par venner hvis åndelige horisont ikke rækker videre end en almindelig skolelineal, kan du ikke bruge til en skid i den sammenhæng.
Når det er sagt: hvis du selv tilhører samme kategori, altså er en snævertsynet fanboy, så synes jeg at du skal købe et Nvidia kort. Så får du da fred i sjælen, og det kommer som sådan ikke os andre ved, om du vælger et dårligere kort til pengene, end du kunne ha fået. Fanboys er ikke værd at spilde tid på alligevel.
Jeg håber du har fået fundet ud af hvad du vil, og vil så lige ønske dig held og lykke med købet.
Til en anden gang håber jeg du har lært, at man ikke opretter flere tråde om samme emne herinde. Ingen af os gider se på det, og svarene bliver derefter.