Overclocker
Tilføjet:
29-07-2008 01:44:17
Svar/Indlæg:
251/32
God aften alle sammen ;)
Jeg står og kunne godt tænke mig noget nyt HW (gamle kan ses i profilen) og det er her jeg har brug for jeres hjælp. Har ikke selv holdt øje med alt det nye der er kommet frem og er derfor lidt i tvivl om hvad der bedst kan betale sig at investere i.
Da det blot skal være en opgradering af den gamle spand ønskes kun bundbræt, cpu og ram, medmindre der kan argumenteres for andet selvfølgelig...
Pc'en skal primært bruges til surfing, programmering, grafik, film, musik... Har ikke brug for oc eller vild gaming, dog ønsker jeg den stabil og hurtig...
mit eget bud er noget i stil med:
CPU:
Core 2 Duo (Wolfdale) Model E8500 til lige omkring de 1200 kr.
MOBO:
Her er jeg faktisk lidt blank, den skal være stabilt og helst have mange sata porte. Prisen må ligge på omkring de 2000 kr. men overvejer om det er nødvendigt med disse dyre kort når man nu ikke oc'er... Har selv kigget på noget Gigabyte GA-X48T-DQ6 og noget Asus P5E/DELUXE
RAM:
Her er det igen lidt svært, de skal jo helst være hurtige og der skal være minimum 4 gb af dem. Prisen skal holdes på et fornuftigt niveau, ved ikke om ddr 2/ddr3 har den store betydning. Har selv noget Corsair i tankerne der er dog bare så meget at vælge imellem....
Så lige til et lidt anderledes spørgsmål som måske kan være lidt svært at svare på. Kan det overhovedet betale sig at opgradere fra mit nuværende system til dette (ydelsesmæssigt/pris = er det pengene værd)
Jeg håber at der er nogen der har lyst til at hjælpe mig lidt på vej, på forhånd tak.