Nyt bundkort, cpu og ram

Bundkort / CPU d.  29. juli. 2008, skrevet af SGP
Vist: 348 gange.

SGP

Overclocker
Tilføjet:
29-07-2008 01:44:17
Svar/Indlæg:
251/32
God aften alle sammen ;)

Jeg står og kunne godt tænke mig noget nyt HW (gamle kan ses i profilen) og det er her jeg har brug for jeres hjælp. Har ikke selv holdt øje med alt det nye der er kommet frem og er derfor lidt i tvivl om hvad der bedst kan betale sig at investere i.

Da det blot skal være en opgradering af den gamle spand ønskes kun bundbræt, cpu og ram, medmindre der kan argumenteres for andet selvfølgelig...

Pc'en skal primært bruges til surfing, programmering, grafik, film, musik... Har ikke brug for oc eller vild gaming, dog ønsker jeg den stabil og hurtig...

mit eget bud er noget i stil med:

CPU:
Core 2 Duo (Wolfdale) Model E8500 til lige omkring de 1200 kr.

MOBO:
Her er jeg faktisk lidt blank, den skal være stabilt og helst have mange sata porte. Prisen må ligge på omkring de 2000 kr. men overvejer om det er nødvendigt med disse dyre kort når man nu ikke oc'er... Har selv kigget på noget Gigabyte GA-X48T-DQ6 og noget Asus P5E/DELUXE

RAM:
Her er det igen lidt svært, de skal jo helst være hurtige og der skal være minimum 4 gb af dem. Prisen skal holdes på et fornuftigt niveau, ved ikke om ddr 2/ddr3 har den store betydning. Har selv noget Corsair i tankerne der er dog bare så meget at vælge imellem....

Så lige til et lidt anderledes spørgsmål som måske kan være lidt svært at svare på. Kan det overhovedet betale sig at opgradere fra mit nuværende system til dette (ydelsesmæssigt/pris = er det pengene værd)

Jeg håber at der er nogen der har lyst til at hjælpe mig lidt på vej, på forhånd tak.
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-07-2008 07:15:40
Svar/Indlæg:
20170/383
Hvis du hverken skal OC det vilde, eller have en vild spillecomputer, så er der slet ingen grund til at tage et så dyrt bundkort. Du vil sagtens kunne nøjes med et billigt P43 fx http://edbpriser.dk/Products/L...

Du vil sikkert også sagtens kunne klare dig med et endnu billigere bundkort.

esAq

Superbruger
Tilføjet:
29-07-2008 13:50:15
Svar/Indlæg:
91/10
http://hwt.dk/literaturedetail...

Prøv evt at læse om dem :)

SGP

Overclocker
Tilføjet:
29-07-2008 15:27:45
Svar/Indlæg:
251/32
Har taget en kigger på linksene og må jo sige at rammene lyder jo meget godt...

Så vidt jeg har forstået, på den lynhurtige research jeg har lavet, er P45 det nye og goe?...

har nu fundet frem til et board med p45 nemlig Asus P5Q PRO er dette kort noget værd og er det meget stabilt?

mht. cpu er jeg i tvivl om det skal være en e8500 eller en q9450 som jo burde være hurtigere til mine behov da den jo har de ekstra kerner.

af ram har jeg fundet frem til Corsair TWIN2X4096-8500C5D, 2x2048mb der får jeg mine 4gb til en rimelig pris, og ifølge tallene "burde" de jo være hurtige da det er 1066 mhz.

er dette et nogenlunde fornuftigt setup, eller er der bedre alternativer, alt har interesse...