Hvad sker der for Getmore

Diverse d.  30. juli. 2008, skrevet af korben
Vist: 694 gange.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 17:24:33
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg har en ven der lige har købt et sæt JAMO i300 fra Getmore..

http://www.getmore.dk/template...

Da han så åbner kassen kan han nemt se at det er et brugt sæt de har sent ham. Ikke nok med det er et brugt sæt så er der og en masse ridser.

Han har sent dem mails nu og de vil IKKE gøre noget ved det. ( se mails)

Må de godt sælge en brugt vare uden at skrive at den er brugt??

Jeg ville også være total sur hvis jeg købte et sæt speakers til næsten 3000kr og så får noget brugt..

Det er da 100% sidste gang jeg bruger Getmore..

MAIL'S****************************************

Hej GETMORE

Jeg har netop afhentet ordrer på posthuset.

Til min store skræk kan jeg se, at JAMO-SÆTTET i300 er BRUGT!

Hvad sker der?? Subben er flere steder skrammet og stoffet foran er beskidt. Det ser også ud til at
docking-stationen og højtalerledningerne ER brugt.

Jeg forventer, at I ringer mig op i dag - , så vi kan finde en løsning til alles tilfredshed.

Som dokumentation vedhæfter jeg 3 billeder.

Med venlig hilsen

******************** SVAR *************

Hej,

Hvis pågældende vare er fortrudt i forbindelse med et tidligere køb, og hvis dette forhold ikke har medført nogen væsentlig forringelse af varens udseende eller funktion, er varen ikke behæftet med en mangel i købelovens forstand.

Fortrydelsesret - som i dag er vidt udbredt ikke mindst, hvor der er tale om fjernsalg - er baseret på, at en vare, hvis den har været overgivet til køberen, tilbageleveres til sælgeren med henblik på at blive solgt på ny. Det kan derfor ikke anses for at ligge uden for, hvad der normalt må forventes, at en vare, som købes som ny, kortvarigt kan have været udleveret til en anden kunde.

Selvom der i princippet er tale brugt vare i denne sammenhæng, er der ifølge jurist Frederik Navne Boesgaard, fuldmægtig hos Forbrugerstyrelsen, ingen problemer i at videresælge de brugte varer uden at gøre kunderne opmærksomme på, at de har været benyttet af andre.

Hvis der ikke er nogen skader eller mangler ved varen, og alle evt. personlige data er slettet, har forhandlerne frit slag til at sælge den videre til fuld pris.

Dette bliver også bakket op af købeloven, der i paragraf 78 fastslår, at det kræver en væsentlig mangel på produktet for at kunne påkræve evt. prisnedsættelse eller erstatning.

Læs evt. også denne sagskendelse vedr. en lignende situation:

http://www.forbrug.dk/klage/kl...

Venlig hilsen / Best regards

Getmore A/S

************** MAIL 2**********

Hej igen...

Tak for hurtigt svar - omend det ligner et standard-svar...

Hvad skal jeg bruge det til? Det er meget muligt, at I kan videresælge en vare der "KORTVARIGT" har været udleveret til en anden kunde. Ok med mig, men jeg har fået en vare - der har ridser flere steder på subwooferen og fjernbetjeningen og så er stoffet beskidt - det er ikke hvad man kan forvente.

Glæder mig til at høre et bedre svar fra jer.

*************** Svar Getmore **************

Hej,

Det svar du har fået er det du skal forholde dig til.

Getmore A/S

********* Mail 3 *********

Hej igen..

OK - det gør jeg så: Jeg er ikke interesseret i en vare der er ridset, beskidt og brugt. Det er jeg i - i henhold til din mail * - berettiget til. Med andre ord: den skal byttes.

Hvad skal vi gøre ved det? - det kan I jo så lige forholde jer til.

*= Hvis der ikke er nogen skader eller mangler ved varen, og alle evt. personlige data er slettet, har forhandlerne frit slag til at sælge den videre til fuld pris.

Ser frem til at høre fra jer

Med venlig hilsen

*************** Svar Getmore ***********

Hej,

Vi kan ikke behandle dette som en reklamation med mindre der er tale om væsentlige fejl/mangler hvilket der ikke er i dit tilfælde.

Getmore A/S

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 17:28:32
Svar/Indlæg:
5600/32
http://www.forbrug.dk/fs/hvem/...
Det er for latterligt sådan noget. Selvfølgelig er de i deres fulde ret til at sælge det videre, hvis standen er til det, men det der kan de ikke byder kunderne..

flaxiecss

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2008 17:32:07
Svar/Indlæg:
5/0
Håbløst når det sker!!!
Men så vidt jeg ved har man vel 14 dages fortrydelsesret (ret mig hvis jeg tager fejl), så det er vel bare at fortryde og så koster det kun lidt porto.

Held og lykke.

Flaxiecss

EDIT: Og velkommen til mig på dette forum 😉

besse

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 17:35:00
Svar/Indlæg:
1326/83
Jeg købte på et tidspunkt en Pentium Dual-Core 2,4GHZ hos Getmore. Da jeg fik den kunne jeg se at den var brugt før (Fedtede fingre på heatspreaderen)
Så skrev jeg til dem:
Sent: 19. juni 2008 13:51
To: Support_GM
Subject: Har modtaget åbnet cpu.

Hej jeg havde bestilt en Pentium Dual-core 2.4 GHZ.
Men da den kom var selve kassen med cpuen, åbnet og tapet sammen. Finger aftryk og rester af kølepasta på selve cpuen.
Det er jeg utrolig utilfreds med. Jeg havde bestilt en NY cpu, og får en brugt cpu.
Aligevel har jeg sat den i min computer, fordi jeg stoler på at det er en ordentlig vare jeg får.

Hvordan kan det være jeg får en brugt cpu når jeg havde bestilt en ny?

Hilsen
Benjamin

SVAR FRA GETMORE

Hvis pågældende vare er fortrudt i forbindelse med et tidligere køb, og hvis dette forhold ikke har medført nogen væsentlig forringelse af varens udseende eller funktion, er varen ikke behæftet med en mangel i købelovens forstand.

Fortrydelsesret - som i dag er vidt udbredt ikke mindst, hvor der er tale om fjernsalg - er baseret på, at en vare, hvis den har været overgivet til køberen, tilbageleveres til sælgeren med henblik på at blive solgt på ny. Det kan derfor ikke anses for at ligge uden for, hvad der normalt må forventes, at en vare, som købes som ny, kortvarigt kan have været udleveret til en anden kunde.

Selvom der i princippet er tale brugt vare i denne sammenhæng, er der ifølge jurist Frederik Navne Boesgaard, fuldmægtig hos Forbrugerstyrelsen, ingen problemer i at videresælge de brugte varer uden at gøre kunderne opmærksomme på, at de har været benyttet af andre.

Hvis der ikke er nogen skader eller mangler ved varen, og alle evt. personlige data er slettet, har forhandlerne frit slag til at sælge den videre til fuld pris.

Dette bliver også bakket op af købeloven, der i paragraf 78 fastslår, at det kræver en væsentlig mangel på produktet for at kunne påkræve evt. prisnedsættelse eller erstatning.

Læs evt. også denne sagskendelse vedr. en lignende situation:

http://www.forbrug.dk/klage/kl...

Getmore A/S

Kundeservice og Support
Customer Service and Support

Campin

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 17:36:09
Svar/Indlæg:
347/51
Hmm, Hyggeligt at læse lige bagefter man har postet her på sitet om at ska' have nyt HW, og så de priser jeg har sat er fra getmore, Dog må jeg så sige Tak for at poste det her ellers ville jeg nok også være løbet i fælden!

- Men det er dog trist nogle firmaer gør sådan nået! :'-(

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 17:37:02
Svar/Indlæg:
1198/35
Jep du fortryder bare købet, du har jo netop 14 dages returet som alle andre kunder også har.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 17:41:08
Svar/Indlæg:
1081/251

Han har købt det til hans firma og der er noget med at du ikke har samme ret som firma kunde. Tager jeg fejl?????

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 17:42:11
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg vil anbefale dig at ringe til dem. Sådan noget pis ville jeg ikke finde mig i. Man har 14 dages fortrydelsesret, og 2 års reklamation. Nu troede jeg lige Getmore var gået ud af børnehaven, og så viser det sig at de er røget tilbage til dagplejen 😕

De mails der kommer fra Getmore, giver absolut INGEN mening.
Men ring til dem, det er altid bedst 🙂 Hvis de så ikke makker ret der, så er der kun én vej, og det er forbrugerstyrelsen. Husk at gøre dem opmærksom på at du melder dem, da det sommetider får forhandlerne til at ændre mening 😉

Pøj pøj med det.

Getmore... FØJ! :no:

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 17:43:11
Svar/Indlæg:
2534/80
Har lige bestilt en masse fra getmore 🙂 og har gjort det mange gange før uden problemer. Men det er godt nok en dårlig måde du er blevet behandlet på, så tilbage med skidtet..

flaxiecss

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2008 17:55:23
Svar/Indlæg:
5/0
Hej igen.
Fandt lige det på forbrugerstyrelsens hjemmeside

"Hvis en forbruger for eksempel køber et par sko for 350 kroner inklusiv forsendelsesomkostninger på 50 kroner, så skal butikken betale alle 350 kroner tilbage, hvis forbrugeren fortryder - og ikke bare de 300 kroner, som skoene kostede.

Det er af afgørende betydning for den fortsatte vækst i internethandlen, at forbrugerne har tillid til at handle på internettet. Der er derfor et behov for at sikre, at forbrugerne får de rettigheder, som de har krav på. At der oplyses korrekt om muligheden for at fortryde en internetaftale er helt afgørende i denne forbindelse.

Sideløbende med kampagnen er der mulighed for at orientere Forbrugerombudsmanden om hjemmesider, der ikke overholder reglerne om fortrydelsesret ved at skrive til adressen: fortryd@fs.dk"

http://www.forbrug.dk/nyheder/...

Så det koster ikke engang portoen.

Så er den potte ude

Flaxiecss

korben

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 18:26:57
Svar/Indlæg:
1081/251
hmm har søgt på Getmore på www og jeg kan se at der er mange som har haft et problem med dem..

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 18:58:43
Svar/Indlæg:
5224/222
Troede de var færdige med det pis, men det ser ikke sådan ud 😕

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:07:37
Svar/Indlæg:
2676/147
Fatter ikke folk ikke snart for en hjerne, og dropper den Getmore pis.

Det er sq da ikke en nyhed længere.

Lad dem nu DØ i fred med underskud og hvad der hellers der tilhøre.

Føler sq med din ven #0 - Send pisset retur som en fortrydelse, som de andre skriver.

-Tahiti

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:09:05
Svar/Indlæg:
1317/46
#0, det Getmore skriver er noget vrøvl, selvfølgligt må de sælge en vare som tidligere brugt, men under forudsætning af at den er som ny, du skal jo ikke betale lige så meget for en vare som andre, hvis den du får er af en ringere beskaffenhed.

Udover det der er forslået med forbrugerklagenævnet og ombudsmanden, så kunne det være en idé at sende en mail til e-mærket(med dine billeder), det er ikke lang tid siden Getmore har været ved at miste e-mærket.

Så muligheder er der nok af!

AW

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:17:37
Svar/Indlæg:
289/24
Send lortet retur.. længere er den ikke. Og så drop Getmore, det gør jeg i hvert fald fra nu af..

korben

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:47:17
Svar/Indlæg:
1081/251
Igen. Den er købt som firma køb. Og jeg er ikke sikker på at et firma har samme retur ret som du har som privat person. Har man det???? anyone???

For ja som privat har du 14dages fuld returret.. Men har et firma også det????

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 21:35:41
Svar/Indlæg:
2676/147
Snak da med forbrugerklagenævnet, og hør hvad de siger :yes:

-Tahiti

korben

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 11:51:48
Svar/Indlæg:
1081/251
SÅ har han talt med Getmore idag på tlf. og de vil IKKE gøre noget ved det. Det er bare hans problem...

SÅ jeg kan da kun komme frem til en ting. GETuse'ed R.I.P

Han er så bare ikke en typer der giver op. Så han går vidre nu..

Jeg skal nok komme med updates..

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 12:05:17
Svar/Indlæg:
2145/218
14 dages returret mere eller mindre er det ikke værd at sige.

mtum

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2008 12:10:01
Svar/Indlæg:
280/13
Ja, Getmore er sandsynligvis godt selv klar over, at de selv aldrig skulle have godtaget varen som en fortrydelse, og nu hænger de selv på lortet, med mindre de kan tørre den af på din ven. De kunne dårligt være bekendt at sælge varen som "demo-model" imo.
Det virker som om de forsøger at forvirre kunden med alle de paragraffer der, for det fremgår jo helt tydeligt, at varen aldrig skulle være taget retur, inden den igen blev solgt, da den jo ikke var i "væsentligt samme stand".

Synd at folk ikke følger lidt mere med på disse fora, inden de handler. For så var der nok slet ikke noget, der hed Getmore idag, eller også var servicen nødt til at være en anden.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 12:11:32
Svar/Indlæg:
7263/260

Typisk Getmore, handler aldrig hos dem.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 12:14:20
Svar/Indlæg:
1186/81
Har getmore egentlig ikke været igennem "skruen" fra forbrugerstyrelsen og den slags 1 gang før ?..

men skulle jo tro de blev klogere.. men ser desværre ikke sådan ud... 😕

Millum

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 12:22:11
Svar/Indlæg:
345/45
hnmm har aldrig oplevet noget skidt fra getmore,jeg er måske bare heldig

WAR1OCK

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2008 12:48:20
Svar/Indlæg:
538/47
ikke får at heppe på GETMORE men det ser ud som om de får meget god omtale...
http://www.trustpilot.dk/revie... 😐

korben

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 21:44:52
Svar/Indlæg:
1081/251
#18 NEJ!!! han har købt det til hans firma og så gælder den private købelov ikke.

Det er et handelskøb. Og de skriver på deres side " VED HANDELSKØB ER DER INGEN FORTRYDELSESRET FOR ERHVERVSDRIVENDE. "

http://www.getmore.dk/informat...

Så det er jo super smart af getmore. de kan bare sende alt hvad de har som er brugt til deres erhvers kunder for de har ikke samme mulighed som en privat kunde..

Men fint fint så vil de bruge handelskøbeloven. og det er ok. For den giver dem ikke lov til at sende en vare som har fejl eller mangler. Man kan bare ikke Fortrydelsesret.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 21:59:49
Svar/Indlæg:
4089/252
Lortebiks.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 22:09:13
Svar/Indlæg:
3485/76
jeg tror bare de fleste er heldige og det er derfor de stadig har et "godt rygte" 😐

jeg har været pisse heldig, har aldrig oplevet noget med dem overhovedet, men historierne herinde fra det er sku nok til jeg siger stop nu 😕 de fandme nogen svin :no:

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 23:38:23
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg troede faktisk at de var ved at have fået strammet op på tidligere tiders snot, pis og papir, men den her sag er fandme under lavmålet! Jeg er desuden også RET sikker på, at de ta'r fejl mht forbrugerlovgivningen på dette område. "i væsentligst samme stand" betyder ikke ridser. Din ven skal helt sikkert forfølge sagen, om ikke andet, så for at få æren af at give dem den fede fuckfinger, og fremtvinge at de må opføre sig ordentligt.

Og der ud over.. Getmore er igen tilbage på deres "ikke der, under nogle omstændigheder" placering hos mig. De var ellers nået op på en "jojo, det skal da nok prøves".. Skodfirma.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
01-08-2008 05:04:13
Svar/Indlæg:
14079/622
Hvor er det usselt, at de prøver at spise din ven af med et standard-svar, og derefter bare nægter at komme med flere kommenterer. :no:

Som #19 siger, er der givetvis sket dét, at Getmore ved en fejl har taget en vare retur fra en kunde, som ikke har returneret den i væsentlig samme stand som ny. Når det sker, har Getmore naturligvis ikke ret til, at sælge varen som ny.

Jeg tror din ven har en god sag hos forbrugerstyrelsen; det der skal Getmore ikke slippe afsted med. :yes:

flaxiecss

Overclocker
Tilføjet:
01-08-2008 07:27:20
Svar/Indlæg:
5/0
Har fundet lidt nyt fra et andet forum.

http://www.eksperten.dk/spm/83...

Hvor der bla. skrives: "Kommentar: john_stigers
29/07-2008 20:50:13 Kommentar: extend
28/07-2008 19:34:50
"PS:
Inde på http://www.trustpilot.dk/revie... står firmaet opført som en pålidelig forhandler, men denne sag (og mange andres sager også) sår stor tvivl om rigtigheden af dette..."

Næh det syntes jeg ikke det gør!

amd - ring til getmore og snak med Direktør Kaiser Raja.
Han kan hjælpe dig er jeg 100% sikker på.

Lad os bare sige at jeg kender manden, men arbejder ikke for Getmore eller søsterfirmaer til Getmore... "

Og senere indlæg: "Kommentar: john_stigers
29/07-2008 21:40:37 kaiser@getmore.dk - Direktøren. :yes:

Så er det bare om at skrive en mail.
Du kan sætte e-handelsmærket på som CC på din mail: forbruger@e-handelsfonden.dk "

men prøv at læse tråden. Den ender vist så lykkeligt som muligt.

Flaxiecss

korben

Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2008 12:46:03
Svar/Indlæg:
1081/251
Mange tak for link #29.

Han ringet til Juristen fra E-handelsfonden som godt kendte Getmore ( GetUsed )

regel i §43 i købeloven, der siger, at man kan få ophævet KØBET ved handelskøb.

§ 43. Ved køb af genstande, bestemte efter art, kan køberen, såfremt den leverede genstand lider af en mangel, hæve købet eller kræve omlevering eller fordre et forholdsmæssigt afslag i købesummen.
Stk. 2. Må manglen anses som uvæsentlig, kan købet dog ikke hæves eller omlevering fordres, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt eller har kendt manglen på et sådant tidspunkt, at han uden urimelig opofrelse havde kunnet skaffe mangelfri genstand.
Stk. 3. Sælgeren er, selv om han er uden skyld, pligtig at betale skadeserstatning dog således, at bestemmelserne i § 24 finder tilsvarende anvendelse.

GetMore skulle skiftte navn til GetUsed 🤡