Tæt på døden

Hyggehjørnet d.  30. juli. 2008, skrevet af Collar
Vist: 1273 gange.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:31:20
Svar/Indlæg:
646/62
ja lidt af et off topic.. men ville lige dele min historie med jer herinde ..

http://www.vejleamtsfolkeblad....

Artiklen slutter mærkeligt og er meget dårligt skrevet men jeg tror at det kræver man har selve avisen før at få hele historien .. Men ja det er mig på billederne ..

Jeg sad og havde festet natten over hvor en nær veninde kom grædende over og sagde en flok somaliere havde forsøgt at voldtage hende i nabo blokken .. her ville nogen måske have ringet til politiet - ikke mig .. Jeg farede selvfølgelig over til dem med kun en ven og min grædende veninde i armene ..

Det endte med jeg fik med baseball bat og kniv .. såret i hovedet som beskrevet i artiklen dræbte mig næsten .. men udover det har jeg 6 sting i armen . 3 i venstre side af ryggen og 4 sting i højre ( begge ved skulderbladene ) .. De har simpelthen forsøgt at stikke mig så meget som muligt .. det var et held at jeg slap ud af lejligheden ..

Jeg har nu både hævntørstige venner og politiet som søger efter den flok somalier .. og hvem der først finder dem må tiden jo vise ..

personligt søger jeg hævn, selvom det nok ikke er løsningen .. men der bliver ikke meget løben rundt i mit tilfælde det næste stykke tid eftersom jeg konstant er svimmel efter hjernerystelsen ..
Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:34:25
Svar/Indlæg:
940/111
ikke mig .. Jeg farede selvfølgelig over til dem med kun en ven og min grædende veninde i armene .. Dumt? var det, det værd?

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:39:22
Svar/Indlæg:
8555/439
flyt da på landet.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:39:39
Svar/Indlæg:
646/62
1#

Det er svært at forstå for folk der ikke lever i det miljø .. Her kan politiet ikke altid hjælpe. Og når de endelig kan er det aldrig i tide ..

Tja det var en oplevelse jeg nok aldrig glemmer .. men jeg fortryder det satme ikke .. Artiklen skriver pigen som en "jeg bare kender" det er ikke helt tilfældet.. den pige betyder alt ..

Jeg beskytter min familie og mine venner. Hellere mig end dem - det min holdning.

Selvom episoden her rystede mig dybt ..

Queenbitch

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:40:33
Svar/Indlæg:
110/0
Tror nu heller ikke 112, var det første, som ville have, faldt mig ind, personligt var jeg, også smuttet derover, og "snakket" med dem.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:40:53
Svar/Indlæg:
646/62
2#

Præcis ..

Men nu ikke alle der ønsker at bo på landet .. og for nogen er boligblokkenne i de såkaldte ghettoer det eneste økonomien kan råde til ..

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:45:01
Svar/Indlæg:
646/62
4#

Jeg har nogen heftige venner og kunne sagtens have væltet der over bevæbnet med, ja ting og sager, men det var slet ikke i mine tanker .. jeg ville egentlig bare beskytte min veninde og se hvad fanden der skete .. jeg kom fuldstænding tomhåndet og havde regnet med en snak og en historie fra begge parter ..

De ville også "snakke" .. den ene somalier sagde at min veninde havde drukket for meget og det var noget hun havde "drømt" han tog mig om skulderen som var vi gode venner og bad mig slå mig ned i stuen så vi kunne snakke om det ..

jeg røg lige i fælden .. jeg nåede kun få skridt ind i stuen og de låste døren så min anden ven og min veninde stod på opgangen hvorefter jeg først fik et par stykker med battet .. forsvarede mig self så godt jeg nu kunne men røg i gulvet til sidst og her begyndte de så at stikke mig ..

Det burde kræft edeme straffes med døden .. de har jo ingen hæmninger ..

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:55:22
Svar/Indlæg:
940/111
😕 Sry men er du ikke naiv? du kan da ikke forvente en voldtægtsforbryder vil sætte sig ned og snakke om tingene.

Nu er politiet uddannet folk, som er i stand til at Prioritere om de skal hjælpe Fr. Olsen med at få naboen til at dæmpe sig, eller om de skal hjælpe en pige der er blevet udsat for voldtægt.

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 19:55:55
Svar/Indlæg:
639/66
Det er satme en fucked up historie og jeg håber de bliver fanget de røvhuller...

7# tror du selv på det? hvis det er tilfældet så tror jeg vist du lige skal snakke med et par folk om de skide pansere egentligt gider at dukke op når det kommer til stykket...

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:04:57
Svar/Indlæg:
646/62
8#

ja, præcis.

7#

Virkeligheden er som regelt noget anderledes. og det har ikke så meget at gøre med at politiet er uddannet til deres arbejde eller ej .. det har noget at gøre med at passe på dem man elsker .. og i mit tilfælde har jeg disse holdninger .. der er vi jo så forskellige ..

Og helt dum er jeg jo ikke.. jeg blev godt nok taget i fælden i den lejlighed .. og nej regnede ikke med vi sku sidde og snakke tingene helt ud .. Men nu var de 4 skinnies .. og havde min ven bare ikke blevet låst ude havde jeg nok ikke set sådan her ud ..

men kan også være pisse ligemeget .. hovedsagen er at jeg er i live .. og nej .. jeg fortryder satme ikke at jeg på et split sekund hjalp en ven i nød ..

Tit tænker man slet ikke så meget over tingene i sådanne sitiuationer ..

LusKereN

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:06:48
Svar/Indlæg:
330/50

Ja det er de sikkert trænet i.. Men nu ligger det sådan at politiet måske ikke er så vilde med at komme i Løget Høj. Da det er en ghetto som Collar selv siger..

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:09:18
Svar/Indlæg:
5600/32
Hvordan kom du ud igen?

RedHot

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:10:13
Svar/Indlæg:
796/99
omg godt det ikke gik være. nogle mensker er sku for syge i hovede må man sige :no:

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:10:16
Svar/Indlæg:
646/62
10#

Endnu engang ja.

Dog elsker politiet området .. Men ja de er der konstant .. og det fordi de kører patrulje .. ikke fordi der bliver ringet til dem om en pige der påstår hun er blevet voldtaget .. fordi sådanne ting ville de slet ikke tage alvorligt da der sker en del i kvarteret i forvejen .. b.la har rejseholdet haft brugt meget tid på at få ram på en stor narko kilde i netop det område .. men det jo en helt anden sag ..

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:13:08
Svar/Indlæg:
646/62
11#

- Svaret er "Said" en af somalierne .. jeg ved ikke om han havde været med til at slå mig i gulvet i starten. Men da jeg lå i klemme mellem to sofa moduler og fik hakket den kniv i hovedet fik han sparket til den ene sofa og sofabordet og på en eller anden måde hjulpet mig op .. havde det ikke været for ham havde jeg aldrig sluppet ud levende ..

Så det kan jeg kun takke ham for .. eller kan jeg? .. svært at sige .. det hele gik så stærkt.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:16:55
Svar/Indlæg:
5600/32
#14, Da altid noget der var en anelse fornuft i en af dem.. 😐

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:20:09
Svar/Indlæg:
646/62
15#

Ja, rygterne går også på at han er en "forrædder" i de andre somalieres øjne nu .. men om der er hold i det ved jeg så ikke så meget om ..

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:20:09
Svar/Indlæg:
940/111
Selv om jeg nok havde tacklet situationen på en anden måde, kan jeg selvfølgelig godt forstår dine følelser.

Jeg er selvfølgelig også glad at du stadig er blandt os.

Lige et spørgsmål.

Stemmer du så DF næste gang?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:21:16
Svar/Indlæg:
20170/383

haha.. lige til højrebenet 😀

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:22:38
Svar/Indlæg:
646/62
17#

Det kan du satme tro jeg ikke gør .. eftersom mine bedste venner er arabere. 4 brødre som jeg ser som mit eget kød og blod ..

dog har jeg sommetider mit had til "perkerne" .. men kommer man tæt på dem og lukkes ind i deres familie er de ikke spor anderledes end os andre ..

Nogen af dem er langt væk.. andre er ikke .. sådan kan man sku sige om alle nationaliteter ..

Mht til denne historie med somalierne er det jo en heelt anden snak .. det fuldstændig utilgiveligt ..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:24:23
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er sgu altid noget 🙂

Desværre er der jo en tendens til at hvis folk er blevet skubbet til af en neger, så vil de straks stemme DF og sende alt det "sorte skidt" ud af DK... DF er sgu for den primitive del af befolkningen, i mine øjne 😕

Nic-hlas

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:25:35
Svar/Indlæg:
1243/162
Hvem bor i den lejlighed det hele skete i?

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:26:45
Svar/Indlæg:
646/62
20#

Ja kender alt til det fordi den holdning havde jeg selv engang.. men eftersom flere og flere af mine nærmeste er af andet end "dansk herkomst 😛 " har det ændret mit syn på livet en hel del ..

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:27:09
Svar/Indlæg:
646/62
21#

Jeg aner det ikke .. en somalier ..

Politiet arbejder fortsat på sagen .. jeg ved sku ikke så meget ..

teemuss

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2008 20:35:07
Svar/Indlæg:
314/36
sikke dog en værre en håber du kommer dig med tiden min egen holding om arabere holder jeg for mig selv for ikke at anstøde nogen.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:37:06
Svar/Indlæg:
20170/383

du stemmer garanteret DF.. 😕

cineman

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:38:45
Svar/Indlæg:
1297/50
#24 somalier er nu ikke araber men afrikaner så vidt jeg ved 😉

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:42:13
Svar/Indlæg:
4089/252
Kunne aldrig finde på at nærme mig en gruppe somaliere, for uden at skære alle over en kam, så har de ikke det der ligner respekt for liv.

Modigt af dig, men også lidt "dumt", hvor dumt skal ses lidt i bagklogskabens lys, havde du gjort det samme ædru, eller vidste du ikke der var flere end en i lejligheden?

Ville du gøre det samme igen, nu hvor du har førsthåndskendskab til hvordan de kommunikerer?

Jeg håber de blir snuppet, og at de ikke har 20 venner de lige sætter på sagen, hvis de får en straf. :/

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:43:47
Svar/Indlæg:
646/62
24#

Hold den bare for dig selv 🙂

25#

Hans valg.

Jeg stemmer ikke DF nogensinde ihvertfald.

Måske hvis de kun retttede sig mod "somalian khat junkies" .. ej det gas 😛

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:47:56
Svar/Indlæg:
646/62
27#

Jeg vidste ikke hvor mange de var .. og havde jeg vidst de var 20 havde jeg stadig handlet på samme måde .. er jeg desværre bange for .. der er vi jo så forskellige .. og det bliver nu ikke et problem med om de har venner på sagen .. dem der bor i vejle området hører nok til rygterne om at næsten ingen somalier kan få fred for tiden fordi der rigtig mange der søger efter de 3-4 stk som stak mig ned der ..

lige en tilføjelse så er det kun en af dem som forsøgte at voldtage min veninde.

og endnu en tilføjelse så har jeg mere end rigeligt af venner der lidt for heftige .. faktisk så mange at politiet selv er bange for det udvikler sig til en mindre krig i "løget" området ..

personligt ligger jeg hjemme og sunder mig .. men der vidst fart på uden for dørene .. og hva kan jeg sige til det .. tjaa .. det sku svært at sige ..

ja, jeg var beruset .. men havde handlet på samme måde ædru ..

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
30-07-2008 20:55:13
Svar/Indlæg:
5363/442
#25 Det er vel for så vidt lige meget om han stemmer på DF eller ej, så vidt jeg ved er det frit for hvem man vil stemme på.

Når det er sagt synes jeg at deres udlændingepolitik er helt i hegnet. Er da selv stødt på invandrere, som jeg ikke har syntes om. Men det samme har jeg oplevet med 100-generations danskere..

Har et par bekendskaber sydfra, og op til flere kolleger fra Afrika og mellemøsten, og det er virkelig nogen af det flinkeste mennekser jeg nogensinde har mødt.

Desværre findes der jo den slags som #0 er stødt på, og jeg er da glad for at du slap fra det med livet i behold, og uden varige mén. Hvordan jeg ville have reageret i den samme situation er svært at sige, men jeg ville nok (håber jeg da) have haft klarsyn nok til ikke at gå der over uden en god mængde backup (hvilket nok er et symptom på mine noget ringe fighting-skills).

Håber virkelig policen får fat i dem, med den straffelov og det fremmedfjendske regeringsgrundlag vi har her i landet bliver de jo nok sat på det første fly tilbage til hvor de nu kom fra (ligemeget hvor lang tid de har været her).

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 20:59:57
Svar/Indlæg:
1889/115
Det var da godt nok en spændende tråd! 😲

Godt du stadig er i live... OMG, bliver helt bange 😐 😳
Kan GODT forstå din vrede, men ville ikke have handlet på samme måde. Synes desværrer ikke jeg har tillid til "dem" mere efterhånden, selvom de er flinke nok nogen af dem ihvertfald.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 21:00:05
Svar/Indlæg:
646/62
30#

De kan du så have ret i .. Enig mht til udlændinge politikken ..

og mht til de somaliere i min sag så, hvis de bliver dømt, vil de højest sansynligt blive sendt ud af landet eller ihvertfald afsone et par gode år .. forsøg på manddrab giver godt .. forsøg på voldtægt oveni til den person gør det ikke just bedre ..

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 21:03:17
Svar/Indlæg:
646/62
31#

Ja. Vi er jo alle meget forskellige ..

Ja jeg glad for jeg stadig er i live 🙂

Tillid til andre religioner er der mange som har det svært med .. Historier som denne er jo med til at ødelægge det for alle dem som der intet er ivejen med ..

Personligt, som sagt, så er jeg langt fra racist .

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 21:04:46
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg er nok mere forudindtaget, og pesimistisk. Jeg tager det som en selvfølge at den slags har en skrue løs. Bryder mig ikke om at generalisere, men synes det er svært at lade være. Jeg har selv aner i udlandet, så jeg har det lidt skidt med at skulle være fordømmende, forudindtaget og national, men det kigger frem igen og igen... Det er sgu ærgeligt.

Det værste der kan ske, er jo netop en lille krig. Det går fra at en pige træffer en skidt beslutning om at feste alene med en flok somaliere... noget jeg til hver en tid ville fraråde min datter, og til at flere og flere indvoldveres. Nu mere folk indvoldveres, nu mere skal de gå og se sig over skulderen og udvikler angst (selvom de fleste næppe vil indrømme det). Hvem ved, i sidste ende kan det komme til at koste nogle af dine kammerater en fængselstraf for vold, eller i værste fald det der er værre, hvis der en dag ikke er en der lige hjælper ham der får tæsk væk, og makkeren dør. Enten skal politiet få den opklaret hurtigst muligt. Pigen har vel også meldt voldtægten til politiet? Eller skal det bare glemmes. Nogle gange her i live må man æde lorten, eller går alt i hårknude. Du virker somom du lægger en ære i at forsvare og hjælpe dine venner. Dette er grund nr 1 til at du skal bede dem lade være med at tage sagen i egen hånd. I dette tilfælde er det bedste forsvar, ikke et angreb.

Kan se et er vejle... men damn, det lyder som odense eller århus.

Nå nu nok herfra jydelandet :P

EDIT: Det skal liges siges at jeg ikke har tiltro til ordensmagten og at jeg fuldt ud forstår at du handlede sådan. Det er også svært at sætte sig ind i, for du gir udtryk for at denne pige betyder noget, så derfor spiller følelser en kæmpe rolle.

teemuss

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2008 21:08:13
Svar/Indlæg:
314/36
ja jeg stemte DF sidste gang og har såmænd osse stemt SF næste gang vil jeg prøve enhedslisten tom 81 det er simelthen det dummeste jeg længe har hørt jeg stemte DF og så er jeg fandme en rasist og skulle nakkes ligesom alle andre racister.
det er en kendsgerining uanset om man vil se sandheden i øjenene eller ej. at der er utrolig mange problemer med spicielt unge indvandere i danmark se tv læs nyheder f.e.k.s er en 16 årig pige igen blevet voldtaget af tja anden etnisk herkomst end dansk, jamen så er alle indvandere vel sådan, NEJ jeg kender flere piger og drenge fra b.l.a tyrkiet som er i arbejde og vel integreret i det danske samfund og som ikke kunne drømme om at gøre sådan noget. hvis man opfører sig ordentlig i det her land er jeg squ ligeglad om de er fra det ene eller det andet land.
ps:det med enhedslisten var en joke går ikke ind for anarki.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 21:11:31
Svar/Indlæg:
646/62
34#

Godt formuleret og jeg kan da kun give dig ret. Men at fører debatten til realitet er som regelt ikke lige så nemt.

Du har i høj grad ret mht til "en mindre krig" og det er præcis sådanne tilfælde som starter de krige vi nu har. Vi har altid haft dem og vi slipper nok ikke for dem.

Jeg har sagt til alle mine venner at jeg ikke ønsker de blander sig da både mig og pigen der blev forsøgt voldtaget har anmeldt sagen. Men den dag hvor blodet sprøjtede fra mit hovede var det nogen lidt andre ord der kom ud af min mund .. Det syn har mine venner svært ved at fortrænge og det fører derfor desværre nok til at de vil blive ved med at lede efter de skyldige til de finder dem eller til politiet får dem spærret inde først ..

Skal jeg være helt ærlig, når vi ser på det hele i et større perspektiv, så håber jeg da at politiet får ordnet det hele ..

Men problemet med disse krige er jo netop at vi ikke ser tingene i et større perspektiv ..

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 21:12:10
Svar/Indlæg:
4089/252
Stemte også en gang DF, for mange år siden. Fik næsten fårlig samvittighed :P

Som #35 også antyder, så er folk der har en god moral, vil/kan integreres og er villige til at arbejde hård... ofte op ad bakke i forhold til skolekammerater og kolleger, hjerteligt velkomne. Dem skal vi have flere af. Det er for seje.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 21:37:22
Svar/Indlæg:
646/62
Jeg har netop lige fået avisen og der er en kæææmpe tekst som faktisk forklarer hele historien og min dertilførende forklaring til punkt og prikke..

Jeg ved ikke om vores print scan copi kan få den ind .. men ja .. ærgeligt artiklen på hjemmesiden er så kortsigende .. fordi artiklen her i avisen er virkelig god.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 21:49:22
Svar/Indlæg:
20170/383

Altså det med DF, ja det er så min firkantede mening, også sagt lidt i spøg, for ved godt verden ikke helt hænger sådan sammen. Men jeg bryder mig ikke DF fordi de er et parti der kamuflerer deres racisistiske indvandrerpolitik med diverse goder til gamle mennesker osv der gerne vil stemme på dem.

jeg siger ikke du er racist og skal nakkes som alle andre racister. Men som du skriver der, så må jeg da antage at du er racist.

En helt anden ting.. Tror ikke vi skal forsøge at diskutere alt for meget politik, det går bare rigtigt galt 😕 🙂

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:23:09
Svar/Indlæg:
646/62
39#

Tror ikke den post var et svar til

" #36 "

- siden hvornår kom jeg ind i jeres racist df diskussion? 😛

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:44:24
Svar/Indlæg:
7263/260

For fanden da, hvad sker der for de ***** ***** **** :@!!!11

Jeg har det på samme måde som dig, jeg har også mange gode venner som er Arabere, serbere osv. Ja, de er faktisk som os andre, skide flinke osv.

Jeg syntes helt ærligt, du skal tage ud med gutterne og lede efter dem.

Krigen er startet....

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:45:49
Svar/Indlæg:
2958/84
Øh, hvor blev tøsen af i det her, var det måske ikke hinde der blev voldtaget? 😲

Gav din heltedåd bid hos hinde ? 😳

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:46:36
Svar/Indlæg:
646/62
41#

Rolig rolig 🙂 Den er allerede igang ..

Havde nok været bedre hvis man fandt en måde at stoppe den på .. ellers kan vi jo blive ved sådan her .. men ja de 4 somalier der har godt nok kun fortjent det værste ..

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:51:26
Svar/Indlæg:
7263/260

Jeg har et vildt temperament, har gået til psykolog med det i flere år.
Jeg ville opsøge de mænd i hoved og røv, og ja, du kender selv resten af historien 🙂 !

"Man skal ikke starte noget, man ikke kan afslutte".

Sådan er det, de har startet kraftigt, nu er det din tur til at rykke dig!.

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:52:06
Svar/Indlæg:
1889/115

De skal huske motorsav/kædejern/damptrummel/køkkenkniv/hakkejern og en masse kister....

Ej... Det gas 🤡 🤡

Sry... Kunne ikke lade være med at skrive det. Sry sry 🙂
Det må virkelig være en mærkelig sitiuation du er i? 😲

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:55:01
Svar/Indlæg:
7263/260

De skal bare huske deres guns.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:57:03
Svar/Indlæg:
646/62
Takket været en person på en anden hjemmeside får i her den fulde artikkel fra avisen:

Vejle: Jannik var millimeter fra døden
19-årige Jannik Rasmussen blev lørdag morgen overfaldet af fire fyre i en lejlighed på Løget Høj. Lægerne siger, at han var få millimeter fra at dø

Af Birgitta Andersen

Lørdag morgen var en morgen som så mange andre for 19-årige Jannik Rasmussen , men i løbet af minutter blev hyggestunden med vennerne forvandlet til et sandt helvede af blod og vold.

Jannik Rasmussen fortæller, at han ved halvnitiden sad sammen med et par venner og deres kærester i en lejlighed på Løget Høj. Gruppen af unge havde festet i lejligheden natten igennem, og nu sad fyrene og spillede FIFA-fodboldspil på deres Playstation. Men freden varede ikke ved.

-Pludselig banker det så på døren. Det er hende her pigen, som jeg kender lidt i forvejen. Hun siger, at hun er blevet voldtaget af en somalisk fyr i en lejlighed i boligblokken overfor. Hun græder, og vil have os til at følge med over til lejligheden, forklarer Jannik om begivenhederne lørdag morgen.

Bevæbnet velkomst

Jannik kender en af de fire fyre, som pigen har været sammen med i lejligheden, og han beslutter sig for at gå med pigen for at tale med kammeraten om voldtægtsanklagen.

-Jeg ville bare finde ud af, hvad der var sket. Men jeg skulle aldrig have været gået derover, forklarer Jannik om den skæbnesvangre beslutning.

Da Jannik Rasmussen banker på ind til lejligheden, og døren bliver åbnet, bliver han modtaget af fire somaliske fyre. Jannik holder om skuldrene på den hulkende pige, og spørger, hvem det er, hun mener, der har voldtaget hende. Men de fire fyre reagerer ikke positivt på anklagen om voldtægt.

-Den ene af dem står allerede med en kniv nede langs siden, det er helt klart, at de er parate til et eller andet. Der bliver sådan lidt skubberi imellem os, og jeg spørger, om han ikke lige vil lægge kniven. En af de andre - en høj fyr, siger til ham, at han skal lægge kniven, så vi kan snakke i ro og fred, fortæller Jannik Rasmussen .

-Han lægger så kniven fra sig, og siger til mig, at jeg skal komme ind og sætte mig i stuen, så vi kan snakke. Han tager mig kammeratligt på skulderen og fører mig ind i stuen. Men jeg skulle aldrig have været gået med derind, for det var en fælde, forklarer Jannik hovedrystende.

Fælden klapper

Da Jannik Rasmussen er på vej til at sætte sig ned i stuen, klapper fælden. Som et lyn fra en klar himmel rammer et baseballbat af aluminium ham i venstre side af kroppen - angrebet er sat ind.

De fire fyre slår Jannik med baseballbattet flere gange i hovedet og på kroppen, og så kommer en stor brødkniv til syne. Stålet blinker, da den høje fyr, der før var så ivrig efter at snakke, hugger ud efter Jannik Rasmussen .

Jannik falder ned på gulvet imellem to sofaer, og kan ikke komme væk. For at værge for sig holder han skrækslagent sine arme op foran sig.

-Jeg gik i panik. Jeg bad dem om at smide kniven. Men da de ikke gjorde det, så råbte jeg til dem, at hvis de endelig skulle gøre mig noget, om de så ikke ville skære mig i benene i stedet for i hovedet, husker Jannik.

Ifølge Jannik Rasmussens venner, hørte de Jannik råbe fra lejligheden, der lå lige over for den boligblok, hvor de opholdt sig. De forsøgte derfor at løbe over for at hjælpe Jannik, men også de bliver angrebet af somalierne.

-De var styrtet over til lejligheden for at hjælpe mig. Men så kom en af somalierne altså ud med en kniv og jagtede efter dem, og så flygtede de tilbage til deres lejlighed, forklarer Jannik Rasmussen .

Dødsstødet

Inde ved sofaen har den høje, somaliske fyr helt lagt lysten til at snakke på hylden. Han tager et godt greb om brødkniven og hugger til mod Janniks Rasmussens hoved - et hug så kraftigt, at det er dræbende, hvis det rammer. Men i den aller sorteste stund kommer Janniks redning fra en uventet kant.

-I det sekund han stikker ud, er der en af de andre somaliere, som skubber ham væk, og derfor glider kniven på mit kranie i stedet for at gå igennem det, forklarer Jannik Rasmussen , der fik en otte centimeter lang og to-tre centimeter dyb flænge i hovedbunden.

Nu får Jannik chancen for at komme op fra sin låste position på gulvet mellem sofaerne. Han kravler ud, og flygter fra lejligheden. På vejen ud stikker hans angribere ham to gange i ryggen, men han bliver ved med at løbe.

-Jeg styrter over til mine venner. Jeg er jo smurt ind i blod, så de ringer efter en ambulance, forklarer Jannik Rasmussen .

På Vejle Sygehus forklarer lægerne, at Jannik efter al sandsynlighed havde været død, hvis ikke den unge somalier havde skubbet sin angribende landsmand væk, lige da hans kniv ramte Janniks hovedbund.

Den 19-årige mand slap fra overfaldet med seks sting på armen, en masse blå mærker og buler efter slag, to sår på ryggen, en alvorlig hjernerystelse og altså den store dybe flænge i hovedet. Han er nu udskrevet fra sygehuset, og restituerer sig hjemme hos os sin bekymrede mor.

-Min mor siger, at jeg har grædt og råbt. Jeg har vel været i chok, for jeg kan ikke huske noget - og slet ikke nætterne. Men om dagen har jeg været meget svimmel. Dagen efter kastede jeg op og kunne ikke bevæge mig ud, forklarer den 19-årige.

Krig på Løget Høj

Politiet søger nu efter Jannik Rasmussens overfaldsmænd. Indtil nu har de kun fundet to af dem - den ene af dem blev anholdt sent tirsdag aften, og skal afhøres om sagen i dag onsdag. Men alle fire somaliere er velkendt hos politiet, så det skulle ikke vare så længe, før de to sidste også er fanget. Jannik håber, at politiet finder dem snart.

-Jeg håber, at sagen bliver afsluttet på ordentlig vis. Jeg er ikke så bange for mig selv, men jeg er mere bange for, at nogle af mine venner kunne finde på at hævne sig. Nogle af dem er meget vrede over det her. Jeg har sagt, at de bare skal lade det være, men det tror jeg ikke, at de kan. Jeg kan kun sige, at jeg håber, at politiet finder dem først, for ellers bliver der krig på Løget, og så er der ingen der er sikre, forklarer Jannik Rasmussen .

Drabsforsøget har fået Jannik Rasmussen til at overveje sin situation endnu engang. Flere af hans venner er velkendte hos politiet, og Jannik har også en enkelt dom for røveri, som han netop har afsonet.

-Jeg har tænkt på at komme væk fra miljøet mange gange. Jeg har tænkt på at flytte helt fra byen. Men at skulle skifte alle sine venner ud, det er bare ikke lige sådan noget man gør, forklarer han.

-Men jeg håber på, at jeg kan komme ind ved militæret, hvis de vil have mig, siger Jannik Rasmussen , der mener, at militærtjenesten kan være det springbræt, der kan få ham væk fra det kriminelle miljø, som næsten kostede ham livet i lørdags.

Billedtekst: Jannik Rasmussen på 19 år fra Vejle var tæt på at miste livet, da fire somaliske mænd angreb ham med knive og baseballbat i en lejlighed på Løget Høj.

- Foto: Michael Svenningsen Mødet med overfaldsmændene gav Jannik Rasmussen en otte centimeter lang og to-tre centimeter dyb flænge i hovedbunden. At han har overlevet, er et mirakel, siger lægerne. Derfor betragter politiet overfaldet som et regulært drabsforsøg.

- Foto: Michael Svenningsen

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 22:59:45
Svar/Indlæg:
4230/89
det er da altid noget du stadig er her da :yes:

personligt var jeg aldrig selv gået uden en håndfuld kammerater med mig...
men det er måske bare os her der har det sådan, vi dækker hinanden, for i de millijøer vi lever i, kan du næsten være 100% sikker på at blive klappet ned, hvis du "bare vil snakke" 😕

men syntes nu der er en god tanke bag, at du hellere vil snakke dig ud af det...
jeg er også altid "ham den kedelige" der prøver lige at dæmpe folk lidt ned, inden nogen bliver slået ihjel... for jeg ved godt, når det kommer til stykket, er det os, og ikke politiet der skal rede trådede ud i de situationer her...

jeg har aldrig, og tror aldrig jeg nogensinde vil ringe 112 når sådan noget her sker,
for de hjælper altså bare ikke...
for selvom de måske ikke er os der har startet, så er hverken jeg, eller nogen af mine kammerater særlig glade for at have politiet rendende,
og når det kommer til stykket, så bliver de jo også bare lagt ned.... 😉

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 23:03:00
Svar/Indlæg:
7263/260

😐

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 23:04:18
Svar/Indlæg:
646/62

Jeg vil ikke kalde mig selv den afspappede som dæmper sitiuationen da jeg normalt ikke er bange for at slå fra mig. Blandt mine venner er jeg kendt som en der slås temmelig vildt - ikke at det er noget at prale af .. men som artiklen fortæller forsøgede jeg på ærlig vis at snakke tingene igennem ..

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 23:05:41
Svar/Indlæg:
1889/115
Det var da godt nok en go' artikel... Men:
Som et lyn fra en klar himmel rammer et baseballbat af aluminium ham i venstre side af kroppen

Der leges lidt for meget med sproget, hvis man spørger mig. 😕
En positiv sætning forvandles til et helvede. Lidt ondt da det næsten var gået galt.

Det med militæret tror jeg er en go' ide. Og som du selv siger: At skifte vennerne ud er svært. Det vil jeg gerne tro!

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 23:08:09
Svar/Indlæg:
4230/89
#50 man skal sq heller ikke være bange for at sætte folk på plads, hvis de ikke forstår budskabet første gang 😉 hehe.

men fks har jeg jo uddannelse, kæreste, og famile at tage mig af,
så jeg ved, sikkert lige så godt som dig, at det nytter sq ikke noget at blive buret inde nu..

og derfor ringer folk aldrig til politiet, hvis de kommer ud til en fest, hvor vi alle sammen er fuldkommet skraldet af på kiks og cola, og politiet pludselig kommer,
så bliver der først ballade, hvis ikke mens de er der, så ihvertfald når de kører igen...

for den der har ringet, er nok liige dødsdømt...

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 23:18:51
Svar/Indlæg:
646/62
51#

Enig. Der bliver leget lidt med sproget. Men synes hun rammer fuldstændig plet udover det. fordi det er sådan jeg oplevede sitiuationen og tror folk kan sætte sig ind i det på måden artiklen er skrevet på .. men ja .. lige den sætning der er nok vendt lidt forkert.

Ja, jeg håber stærkt på militæret.

Dog bygger artiklen også en del på at forlade miljøet og skrotte de gamle venner. Måske så meget at nogen af mine nuværende venner endda vil føle sig lidt skuffede. Det er ikke helt sådan jeg har givet min forklaring .. men vi kender jo alle medierne .. og det er jo en god historie og ja .. journalisten har ret .. Det er ikke nemt at finde nye venner - men det kunne være det var nødvendigt at komme væk fra miljøet ..

52#

Enig .. know all about it ..

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 23:20:29
Svar/Indlæg:
7263/260

Jeg tror også Collar er igang med en uddannelse.

Så langt der tænker jeg bare ikke, der skal bare ske noget NU og det skal være lige nu!.

Hvis Jannick viste de sad og ventede på ham, så tror jeg heller ikke han havde gået derover selv?.

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
30-07-2008 23:21:34
Svar/Indlæg:
255/44
Det lyder til at du har været meget heldig 😲
Men det er da godt at du stadig er her :yes:

Collar

Superbruger
Tilføjet:
30-07-2008 23:26:57
Svar/Indlæg:
646/62
54#

Jeg på kontanthjælp. Arbejde som flyttemand .. men ja lige nu går det ikke helt så godt.. så et springbræt med en millitær karriere kunne måske være en god ide 🙂

55#

Ja, heldigvis 🙂

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2008 23:31:38
Svar/Indlæg:
7263/260

Okay, vidste jeg så ikke lige. Kunne være meget fedt 😉

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 00:01:12
Svar/Indlæg:
2127/11
Så er det at man som det civiliserede menneske man jo er, stille og roligt sætter sig over i et hjørne, og krydser fingre, arme, ben og tæer, for at de aber ikke har opnået dansk statsborgerskab. I så fald skulle de jo kunne hygge sig med at slutte opholdet her i landet af med x antal års fængsel, og en fin og endda betalt billet tilbage til nøden de er kommet fra.

Ville det i så fald være uciviliseret at håbe at de dernede oplever noget af det de har udsat #0 for, og at de får lov at lide en langsom død af fx sult?

Gu er det dumt, meget endda, at bevæge sig hen til sådan en flok gutter, og det er jo nok også noget de færreste af os ville gøre. Men for jer der er i miljøet, er det jo nok en anden sag. Men med deres handlinger viser de fuldstændig uden tvivl, at de intet har at gøre her i landet. De bør smides ud med affaldet, som det affald de er, imo. Med fradrag for ham du kendte #0, hvis han vitterlig reddede dig. Han fortjener fandme et klap på skulderen, eller tre. Har han gjort det du synes at have set, er jeg også ret sikker på at han har et problem med resten af psykopaterne. Modigt af ham, og fuld respekt for det.

Det er nemt at spekulere i hvor sjovt det kunne være, hvis andre end politiet fandt dem først. Men det er og bliver en skidt løsning. Ihvertfald hvis de kan smides hjem. Det ville sføli være det bedste, for alle os andre. Indtil da må man bare håbe at det rygtes hvad de har lavet, så de kan få sig et "underholdende" ophold i Hotel Gitterly 😉

Godt du overlevede #0. Fy for satan sådan en omgang havde rystet mig. Men jeg er altså heller ikke en del af "det hårde selskab", og ønsker heller ikke på nogen måde at være det.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 00:01:19
Svar/Indlæg:
2600/84
Fanme trist det der :(

Sidder til LAN, og en af mine venner læste på nordic-t, og viste mig linket tidligere.

Ærgeligt der er folk der bare er skruet helt forkert sammen oven i hovedet.

Get well soon :)

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 00:08:43
Svar/Indlæg:
2127/11
DOH!! #59 har ret. God bedring også herfra 😛

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 00:22:58
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg har ikke læst hele tråden kun lige de første og avisen .

Nu er jeg godt nok 20 år ældre og forståer måske ikke de unge.

Men jeg har lige et par så spørgsmål.

Hvad ville du ha snakket med de somaliere om ?
tror du de ville ha indrømmet noget. ?
og hvad vil du ha gjort hvis de havde ?
hvis du havde et bat med ville du så ha brugt det. ?
Hvis ja hvordan lyder 3 månder til 6-7år i gitterly det.

Nu var det så dig der fik de tæsk denne her gang og somaliere der skal ind og ruske tremmer. Det bliver jo nok et stykke tid de skal side der og glo, for 55kr om dagen.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 00:58:39
Svar/Indlæg:
2958/84
#61 og ja jeg ser sku heller ikke hvorfor denne tråd bliver så lang, "minne venner siger at jeg slås rat vildt" Så kan du lære det.... og nu ved du hvordan dem du har banket har haft det. eller er det glemt.

Den pige som blev voldtaget er jeg da mere bekrymret for end et togehoved der ikke tager sig af sin veninde først, men fare ud for at få tæsk :no:

Og så det med at skifte venner, det er sku da vel ikke så svært, jeg ville mene at jo større fjolse man løber rundt med, og kalder dem venner, jo lettere må det da bliv at skille sig af med dem, alle andre vil så i lyset af dem blive 10x bedre, hvis i forstår.

Dette bliver så min siste kommentar. til dette selvmords forsøg 😕

Collar

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 01:13:34
Svar/Indlæg:
646/62

Jeg har selv afsonet en dom så jeg ved godt det ikke er sjovt at sidde i varetægt. Men det er ikke den person jeg er mere..

Og det er egentlig nogen meget gode spørgsmål du stiller som jeg ogsåvil have meget svært ved at svarer dig på ..

Hvad vil jeg have snakket med de somaliere om?

- Det ved jeg vitterligt ikke. Som skrevet i avisen så kender jeg den ene somalier (personen som påstås at være den der forsøgte at voldtage min veninde) og ham kender jeg som en bette lort og kunne aldrig forestille mig ham som typen der kunne finde på den slags.
Derfor ville jeg lige hører historien fra hans side. Men mest af alt reagerede jeg bare i vildelse i det en veninde jeg holder af kom grædende og søgte min hjælp - og den fik hun. Desværre var omstædighederne ikke så heldige ..

Om jeg tror de ville have indrømmet noget har egentlig ikke den store betydning .. Jeg vidste på forhånd hun ikke var blevet voldtaget - men at de havde forsøgt. og derfor vil der altid være 2 vidt forskellige historier i sådan en sag .. jeg ville vel egentlig bare hører hans forklaring .. og ja måske var det os bare for at få afklaret med mig selv om de nu var de svin som de er .. Hvorfor? Ja .. Nogen spørgsmål kan ikke besvares.. Mest af alt var jeg bare klar med det samme til at hjælpe min veninde..

Hvis vi havde haft en fin alm snak og de havde sagt "hov, ja for faen hun sov og så tænkte jeg hvorfor ik lige kneppe hende engang " - hvilket de jo self ikke havde sagt .. men ja .. havde de indrømmet det direkte havde jeg selvfølgelig gået amok. jeg havde bedt vedkommende komme med uden for og så havde jeg nok slået ham så mange gange at han aldrig nogensinde rejste sig op igen. Bagefter ville jeg samle ham op fra jorden og få pigen han voldtog til at sparke ham det sted hun nu synes han fortjener at blive sparket endtil hun bliver træt af det .. Derefter ville vi måske ringe til politiet ..

Ej det lyder langt ude - det ved jeg godt .. og det ville nok heller ikke have foregået sådan .. men intet er sikkert .. en ting er sikkert og det er at jeg tog hen til den lejlighed velvidende om der var nogen svin som havde gjordt en jeg holder af fortræd .. og så var det jo at jeg kendte personen og lige ville have snakken først ..
Havde jeg ikke kendt nogen af personerne ved jeg ikke om havde ændrede noget på historien? Hvis jeg havde et bat med? havde jeg så brugt det`?

Det kan jeg ikke svarer på .. fordi jeg havde med glæde brugt det til at forsvarer mig selv. og var det 100% at han havde voldtaget min veninde ville jeg også smække ham en med glæde .. Alt sammen er nogen rodede spørgsmål som jeg ikke kan give dig et direkte svar på ..

Sådan er det "i miljøet" vi handler i sekundet ..

Men dit spørgsmål til om hvorvidt jeg ville sidde bag tremmer fordi jeg havde smasket en somalier ned som havde voldtaget min veninde så er svaret JA! .. hellere end gerne .. selvom , set i et større perspektiv, er jeg det klogere at jeg godt ved det ikke er løsningen at smadre gerningsmanden med endnu mere vold ..

Det retfærdigøre ikke noget som helst .. men jaa .. som du siger .. "os unge" .. følelserne kommer før så meget andet ..

alt i alt har jeg intet konkret svar til noget af det du spørg om .

Collar

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 01:14:16
Svar/Indlæg:
646/62
62#

Taget mig af min veninde først?

du aner ikke hva du snakker om, fjols ..

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 01:32:00
Svar/Indlæg:
2958/84
Du har ret, jeg var der ikke.
Og jo jeg ved hvad jeg taler om 😎

Collar

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 01:47:14
Svar/Indlæg:
646/62
65#

Du var der ikke nej ..

Fint nok .. lad os ik komme ind på nærmere diskussion om det emne .. jeg tænder af.

Tid til at sige godnat herfra ..

Godnat 😀

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 01:54:38
Svar/Indlæg:
3332/33
#62. lol. det var da en lad kommentar uden rygrad.

Collar, jeg har ikke noget kendskab til dig som person, men er sku glad for at du er i live. Sådan noget der fortjener man bare ikke. Det er fejt og utilgiveligt hvad de 4 unge fyre har gjort. Har ikke noget imod invandrer så længe de opfører sig ordentlig og intrgrerer sig, men lige dem der burde enten smides ud af landet eller hænges op i deres tekstikler til de falder af.

Så er det sagt 😎

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 01:58:48
Svar/Indlæg:
4657/53
#64 Det er fine svar du kommer med og de er også ca sådan som jeg ville ha forventet det/ en ide om de ville være.

Nu kunne jeg så komme med en masse pædagogisk junk som ikke er noget som helst værd alligevel 😀

Men jeg håber du har fået en lille lærestreg og tænker dig lidt mere om næste gang der sker noget, men det ved jeg da godt at du ikke gør 😀

ThomasT

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2008 03:25:01
Svar/Indlæg:
209/34
Sikke et mirakel at du er i live, og skønt at du vil dele dine oplevelser med alle os nørder!, men

62#

Hvad får dig til at tro at han ikke tænkte på veninden først og fremmest. Det er da nogle mærkelige ting at sige, når du ikke engang selv var til stede?

Jeg er godtnok, som de fleste andre, rystet over at læse om denne episode, men det var sku stadig sejt gjort af dig at rede din veninde! Respekt, dog håber jeg som 68# også at du måske bare passer lidt bedre på næste gang.

Fortsat held og lykke i fremtiden 🙂

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 03:47:25
Svar/Indlæg:
3485/76
#0 😐 hvor fucked. de svin skal da satme sendes tilbage hvor de engang kom fra :no:

men ja som nævnt, det sku rart med nogen venner. jeg har da også en kontakt i nabo byen, så hvis man for problemer så det bare at ringe til ham så skal han nok tage hele nabo byen med sig 😴 altid et rart kort at have i baghånden. dog så undgår jeg altid så vidt muligt slåskamp, med mindre jeg er æske lam og de truer nogen af dem jeg går sammen med, hehe lidt sjovt, fordi så snart det er mig de truer, så gider jeg ikke slås, så det mere med, nu vil jeg bare gerne hjem uden at få skrammer og blod på tøjet 😀

Collar

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 14:03:40
Svar/Indlæg:
646/62
68#

Tjoooh. Jeg ved det 🙂

69#

Tak 🙂

70#

Ja det en vild oplevelse .. og ja de fortjener skam en hård straf de khat junkies der ..

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 14:36:56
Svar/Indlæg:
990/50
Jeg tror nu alligevel godt, at vi kan blive enige om, man ikke 'redder' sin veninde ved at smadre den person, der har forsøgt at voldtage hende medmindre man dropper ind lige midt i situationen og afværger den. Hun _er_ jo allerede sluppet væk, og man bør derfor kontakte myndighederne. Jeg ser mange pege fingre ad 'miljøet' og flere kommentarer i stil med "måske burde man have gjort anderledes" - det lyder da for mig som om #0 er en ganske fornuftig og intelligent fyr med alle muligheder for at klare sig godt her i livet, hvis ikke han rendte rundt og slog på somaliere og/eller andet skidtfolk. Det kan godt være, at følelserne kommer først, men af og til bliver man altså nødt til at tage hjernehatten på, selvom det kan lyde lidt koldt.

Og jeg vil da lige slutte af med et film-citat, som jeg synes passer fint ind her: "Den svage er den, der ikke kan undgå konfrontationen."

Collar

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 15:29:03
Svar/Indlæg:
646/62
72#

Ja du har stadig ret - men at gøre de ord til en realitet er ikke lige til ..

- Ihvertfald for de fleste .

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 15:32:41
Svar/Indlæg:
5891/423
#0 En ting jeg er glad for er at du er i live... den anden ting er at du ikke er den person du har været. 🙂...og ja de somalier skal sku have 5års dom...en af de værste forbrydelser i min verden er voldtægt....så de skal sku have mange mange år.

#58... tal pænt... det er jo ikke alle os udlændinge der er sådan vel...jeg er fks. lige kommet ind på htx... så det er sku en ommer

#62 hvad er det for noget bulls*it du lukker ud. collar prøvede jo netop at finde ud af hvad der var sket osv. med veninden.

#0 ps... du er sku pisse uheldig. først dit luft kølings projekt nu dette 😕

Collar

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 15:38:48
Svar/Indlæg:
646/62
74#

Ja jeg synes også det hele går af helved til lige nu ..

Men jeg håber da på at få samlet penge sammen til en vild computer snart .. så kan det jo tage en del af min tid .. derudover vil jeg søge ind i militæret 🙂

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 15:45:52
Svar/Indlæg:
638/62

Der er mange utilpasset unge sådan generelt der kunne have godt af en tur derind... altså ikke hæftet på dig, men måske nogle af dem man møder i byen engang imellem...

JensK

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 18:06:19
Svar/Indlæg:
452/80
Man kunne godt skrive en længere bog om måden du reagere på, og om hvorvidt det er korrekt eller ej. Jeg vil tillade mig, med et glimt i øjet, at kalde dig for et dumdristigt fjols 😛 Jeg kan på ingen måde udtale mig om, hvordan det kvarter og miljø du lever i er, jeg kan kun stå som tilskuer og være den bedrevidende, som så mange andre her. Jeg mener dog stadigvæk, at tanke før handling havde sparet dig en del smerter 😐 Jeg mener, med alt logisk sans i forvaring, så tror jeg at man må tro at hvis de lige har voldtaget din veninde, så er de nok ikke ude på noget godt i hvert fald. Endvidere er de givetvis "bange" fordi de godt ved at det de har gjort er ulovligt, og de ved ligeså godt som alle os andre, at deres ophold i Danmark ikke er voldsomt sikkert i forvejen. Jeg prøver ikke at retfærdiggøre det der er sket, for det kan ikke undskyldes, men jeg tror de reagere på den måde fordi de netop er usikre og bange selv. (ja ja, nu skal jeg nok stoppe med mit freud pladder 😛)

Om ikke andet, så er jeg glad for at du overlevede, og jeg håber at i finder de gutter og giver dem deres livs røvfuld! (Lad nu være med at dræbe nogen 😛 Det skaber flere problemer end det løser ;) ). er din veninde blevet undersøgt? hvis hun er blevet voldtaget, så må i kunne finde noget dna?

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 18:08:45
Svar/Indlæg:
4089/252
#77 Somaliere har ikke DNA. Hvis man leder efter det, finder man kun nødder og bær.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 18:28:31
Svar/Indlæg:
3332/33
#78 n1 🤣 😀

Collar

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 20:17:53
Svar/Indlæg:
646/62
77#

Min veninde blev aldrig voldtaget. Men de forsøgte så det de bliver dømt for her er seksuelt overgreb.

Ja der altid nogen tilskuer som er bedrevidende men ja som det nok antyder i forvejen så jeg selv en del af miljøet og min tankegang fungere lidt anderledes end som sådan.

Men den diskussion er også ligemeget nu .. Håber bare der snart kommer noget godt ud af det nu .. Jeg ved 2 af har været i retten men at de fanme beskylder hinanden for at have stukket med kniv og ingen vil tage ansvaret. Politiet har svært ved at finde ud af hvad der virkelig er sket og i værste tilfælde kan det ende med at de er nød til at løslade dem igen ..

Nu må vi se .. Jeg skal personligt afhøres endnu engang om et par dage ..

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 20:54:52
Svar/Indlæg:
2958/84
#74 Det er det politiet er til for.

#80 Det at du er en del af miliøet, burte du da hvide bedre, end som så.D em jeg kender fra disse miliøer, piver sku ikke over at være blevet stykket ned med en kniv, de ordner det internt.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 21:35:08
Svar/Indlæg:
4089/252
SÅ har de fundet de`? det er da positivt :)

DKwesth

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 23:09:20
Svar/Indlæg:
147/16
Det er da synd for Collar, at han ikke fandt dem først. Han lyder jo som om han er en stor gangster. Lidt dum, men stor. 🤡 😀 Det gør vi sku´ ikke på Vesterbro. Vi har forstået hvilket sprog de aber snakker. Derfor er der ikke så meget pis med dem, der hvor jeg bor...

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 23:23:26
Svar/Indlæg:
2127/11
"#58... tal pænt... det er jo ikke alle os udlændinge der er sådan vel...jeg er fks. lige kommet ind på htx... så det er sku en ommer "

Hva døwlen mener du #74? Jeg taler kun grimt om de mennesker, uanset etnisk tilhørsforhold, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. I dette tilfælde tre eller fire somaliere, alt afhængig af hvor heldigt ham den i forvejen kendte står, når der er helt styr på sagen. I mange tilfælde kan man ikke slippe af med snotaberne vi har til at rende rundt og være til fare og ulempe for alle os andre, og derfor glæder jeg mig, når det en sjælden gang kan lade sig gøre.

Racist er jeg ikke, og det var ej heller det jeg forsøgte at udtrykke, med #58. Jeg er blot ude i at der tydeligvis er en gang skodører der, som vi måske er så heldige at kunne slippe af med. Så kan du og jeg, og alle andre ordentlige mennesker, føle os en smule mere sikre på gaden. Nu bor jeg godt nok på sjællandet, så det er kun i princippet. men alligevel.. 🤡

Collar

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 23:51:41
Svar/Indlæg:
646/62
81#

Hehe jeg ved udemærket hvordan vi ordner det i miljøet.. og det som sker mod os sker også mod dem x 10 .. men som diskussionen er vendt her er det jo ikke den rigtige løsning .. og det er blot det som diskuteres .. jeg piver satme ikke ..