#9 nu kan jeg desværre ikke finde en af mine gamle tråde hvor de fleste her på sitet havde spædet til og fortalt alt hvad der var at vide om vandkøling til før jeg selv gik igang. men det er virkelig ikke så svært at bestille de forskellige dele hjem selv istedet for et komplet sæt. fordi at samle det, det kommer du sku til alligevel. man skal bare undersøge tingene nøje inden man bestiller.
en god ide ville være at købe vandkølings dele hvor det var 1/4 gevind 🙂 så vandkølingshovedet, pumpen, radiatoren og reservoiret havde samme gevind og så købe nogen fittings med 1/4 gevind. fittigs er dem du skruer i input og output hullerne på fx vandkølingshovedet, så du for et lille rør der stikker ud hvor du kan klemme slangen ned over:) - nu passer de forskellgie dele og fittingsene så sammen, for så at være sikker på at det der forbinder det hele, altså slangerne passer med delene, så kunne du vælge at købe fittings der var på 12 milimeter. fittings har en diameter på det rør der stikker ud, denne størrelse afpasser du så med slange størrelsen. altså kan du fx købe en slange med indvendig diameter æå 11 eller 12milimeter, så passer den rigtig godt ned over, så det fuldstændig ligegyldigt hvor tyk slangen er, så længe den er 11 eller 12 milimeter indvendigt 🙂
og svære er det faktisk ikke, så skal du bare få hjælp til hvad for dele du har behov for, da der er STOR forskel på ydelsen af vandkølings dele 🙂
og så til sidst skal du bruge væske til det hele.
der skal du enten købe noget eller blande selv.
bland selv:
- demineraliseret vand
- rent kølervæske
- sulfo
blandingsforholdet er 1/5, så altså 1/5 af væsken skal være kølervæske 🙂 og så kan du proppe en eller to dråber sulfo i blandningen ELLER smøre sulfo ind vendigt i slangerne, med spisen af lille fingeren, så ryger de lettere på og det kommer også rundt i systemet 🙂
det var hvad jeg har gjort og lært af andre, jeg håber du kan bruge det og det ikke blev for kringlet 🙂