Problemet med headset er at dit lydkort spiller en utrolig vigtig rolle for performance...i et headset har du ikke specielt designet forstærker og delfilter i enhederne, så derfor vil de kun spille så godt som dit lydkort tillader det....og der er skam stor forskel på et lydkort til 4000,- og et random noname onboard lydkort 😛
Mit gæt er at empire fokuserer langt mere på deres 2.1 og 5.1 end på headsets....her har den nemlig mulighed for selv at bestemme hvilken hardware der skal afvikle lyden.
Som beskrevet i testen, kan man godt få højttalerne til at forvrænge....selvfølgelig kan man det, men prismæssigt får man utrolig meget for pengene..synes jeg i hvertfald, men som sagt er det altid en god ide at teste dem selv, da man ofte har meget forskellige meninger om lyd. Som Johnny skrev er der nogle der favouriserer "Brute force", hvor andre lægger mere vægt på præcision og klarhed. Skal højttalerne kun bruges til techno, så køb endelig et sæt med en 18" bas enhed, der kan buldre taget af huset, men personligt vil jeg gerne have et anlæg der klarer sig godt all around...min anbefaling er at afprøve disse højttalere på den måde jeg gjorde. På den måde får du testet næsten alle aspekter af dem. Hvis I er i besidelse af Independence day, så smid den på.....sæt derefter noget Airbase på.....bassen kan skam både buldre og hamre, alt efter hvad der kræves....
Står I i den situation at bassen bare ikke er tilstrækkelig, så overvej at bruge 3-400 kr ekstra, og køb storebror til dette anlæg som hedder PS 2120D, her er bassen noget større, men jeg har ikke testet dem, så kan derfor ikke sige om I får for 400 kr mere lyd i dem, men ifølge specifikationerne, burde de kunne sparke endnu hårdere...
Anyway...lyd er individuelt....det eneste jeg kan prøve er at guide jer lidt når I skal vælge nyt udstyr. Hvis noget er godt, skriver jeg det er godt, og hvis noget er billigt bras, får I også det at vide. Den bedste test vil dog altid være at høre højttalerne selv 😀
Er der nogen der vælger at teste dem selv, må I da endelig gerne skrive hvad I oplevede med dem.... 🙂