hvilket digital kamera skal jeg dog vælge?

Diverse d.  31. juli. 2008, skrevet af zørn
Vist: 298 gange.

zørn

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 09:12:00
Svar/Indlæg:
86/45
Hejsa, står i den situation at mit gamle ixus 60 er afgået ved en vandig død - og skal derfor have mig et nyt point & shoot digitalkamera. Prislejet er i 12-1600 kroners klassen og de tre kandidater jeg selv har fundet er
ixus 70
ixus 80 is
nikon coolpix s550
Hvad vil i anbefale? andre muligheder er også velkomne!
Kameraet skal bruges all-round, men en af de ting jeg var mest træt af ved mit gamle ixus 60 var at billederne alt for ofte blev grynede og uskarpe når jeg tog billeder indenfor - så det må det nye kamera gerne være bedre til...
glæder mig til jeres feedback!
Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 09:32:10
Svar/Indlæg:
638/62
Hmm...Da jeg skulle købe kamera fra 5 mdr siden faldt valget på et Olympus mju830, med 8 mpixel og mange fede funktioner som all-wheather, face detection, 5 x optisk zoom (digital zoom er til grin)... dertil småting som mikrofon når du optager video samt belyste knapper osv. Det har jeg været meget glad for, så kan kun anbefalde olympus (men hold dig væk fra de små FE modeller) De er også billige.

Ellers er Nikon jo kendt som kvali, hvorimod jeg ville holde mig fra fujifilm, da jeg har dårlig erfaring med dem.

God jagt, og sig til hvis du vil købe et brugt, da jeg overvejer at sælge mit nu hvor jeg ikke rejser rundt mere. 🙂

Et sidste alternetiv synes jeg burde være Panasonics vinder af Eisa prisen til 1700:

http://www.edbpriser.dk/Produc...

zørn

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 09:35:31
Svar/Indlæg:
86/45
HVad skulle sådan et gammelt bulet olympus koste da?

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 09:41:08
Svar/Indlæg:
638/62
Hmm... det står til 2398 på edbpriser, og ville ikke kalde det gamle og bulet hehe, det er i god stand, minus et stykket på 1 x 1 cm hvor det lag top plast er skallet af ned til metallet. Så omkring de 1300pp... evt. kom med et bud 🙂

Link:

http://www.edbpriser.dk/Produc...