Hvis den kan sidde der, så skal der nok gi noget da. Der er et meget, meget større overflade-areal på den Thermalright, så der skal bare en lille smule airflow til, før temperaturen vil falde drastisk.
#10 Du skal have mobo ud, og så sidder den pril fast med to små plastik dimser. De skulle være ligetil. Den sidder også på mit board, har dog ikke fået taget mig sammen til det endnu :P
#0 en vigtig detalje - for at få stock-chipset køleren af så skal du ha gang i de store muskler og hårtørrer for at løsne kølepastaen som nærmest er svejset fast
jeg har prøvet det med mit maximus og det resulterede i at det ikke ville starte op med den nye NB og SB køler - jeg satte så stock-køler på igen men det var dødt
det er MEGET risikabelt at gøre dette - også selv om du gør det rigtigt som jeg gjorde - der er noget indbygget i motherboardet som gør at hvis der er forkert tryk på chippen så vil den ikk starte - og det har der nok været i mit tilfælde - jeg fik så aldrig gang i det igen og sendte til RMA og fik et Rampage plus 300kr i stedet for - nice bytte egentlig 😀
bare et hint - det er sjovt at rode med - men kun sjovt hvis man får et nyt bundkort fra RMA 😳
#19 Jeg skiftede køle pasta på mit XFX 780i og der er hele køle anordningen skruet fast, så det var bare af med de 10-12 skruer og så var det det!!! Det faldt så lige med 10 grader på NB og SB 😀
Længe leve Arctic Silver 🤣 (I forhold til det tyggegummi der sidder der fra stock)