Samsung 2232BW

Diverse d.  31. juli. 2008, skrevet af NickKokkedal
Vist: 420 gange.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 19:56:46
Svar/Indlæg:
2600/84
Hey guys

Jeg har lige købt mig ovennævnte skærm, og jeg synes det er enormt svært at indstille den ordentligt.

Man kan godt få det til at fungere nogenlunde hvis man bruger det der MagicTune shit der følger med til den, men det kræver det kører hele tiden nede i tray, for ellers går den tilbage til default indstillinger.

Er der nogen der kender en god måde at indstille skærme på via de almindelige controls man har på selve skærmen?
Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2008 20:23:09
Svar/Indlæg:
1158/321
Har den selv, og synes den er lækker hvis man bare bruger Magic Color, altså det der er i selve skærmen, og så sætter den til enten full eller intelligent.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 20:30:33
Svar/Indlæg:
2600/84
Synes det gør den alt alt for lys. Har kalibreret den med den calibrator i MagicTune, og det får den til at se ret godt ud.

Forresten havde jeg problemer med RTA funktionen i GRID. I det røg der kom fra hjulspind var der meget små røde, grønne og blå pletter i... meget svagt, men let at se hvis man kigger efter det.

ThomasT

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2008 21:01:47
Svar/Indlæg:
209/34
Er det kun mig der har haft problemer med den skærm?

I både min 19" og 22" skærm af den har der i den ene været en dårlig fod som vred sig løs, så den vippede en del fra side til side, derudover var der kontrastforskel i skærmen, fx nede i bunden var den mørkere end i midten osv?

Har jeg bare været uheldig med begge mine fladskærme fra Samsung?

Mine indstillinger gik også tilbage til default hver gang jeg genstartede.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 21:21:28
Svar/Indlæg:
2600/84
Det gør alle fladskærme da, det med at de er lysere i bunden og mørkere i toppen, hvis du bevæger dig op/ned?

Joch

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 22:28:54
Svar/Indlæg:
161/40
Jeg har også en 2232BW jeg købte for flere måneder siden. Jeg har bare kørt med standartindstillinger da jeg synes det kører rigtig godt, men det kan måske blive bedre? Er der nogen af jer der har en god guide til at kalibrere den slags?

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 23:47:11
Svar/Indlæg:
2600/84
Du kan installere det der magictune, og køre den kalibrationstest der er... det får det til at se ret godt ud.

Det du skal gøre er at kigge ikke direkte på firkanten i midten, men ved siden af, og så kig ude af fokus (bare fokuser 15cm foran skærmen istedet for på skærmen), der hvor den er sværest at se, har du den bedste indstilling. Gentag dette for alle steps og tryk Apply. Så gemmer du den en profil som den loader hver gang windows starter.

Problemet er så bare at du skal ha det program kørende hele tiden, og hvis du skal have mere end 1 profil (hvilket jeg dog ik ser nogen grund til) så fucker den helt vildt meget op når det kommer til at loade den når den starter windows. Jeg måtte reinstalle og fjerne alle regkeys og mapper for at få den til at loade den profil jeg savede efter reboot, fordi jeg havde ændret på et eller andet.

Joch

Superbruger
Tilføjet:
01-08-2008 16:36:30
Svar/Indlæg:
161/40
#6 Jeg mener faktisk jeg prøvede at installere det, men jeg mener jeg fik en fejlmeddelse om at det ikke virkede med mit 8800GTS (G80)...

Crelle

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2008 20:24:36
Svar/Indlæg:
91/59
Jeg ved godt det er en gammel tråd..

men har lige fået skærmen, og uanset hvad jeg gør, så kan jeg bare ikke få det magictune til at virke..

Bruger jeg det fra cd'en starter det ikke op..

henter jeg den fra deres site får jeg afvide at mit system ikke understøtter det "køre 9800 GTX - DVI" såå det burde det da.

nogen der har en logisk forklaring på det, eller er det mig der har gjort et eller andet forkert ?