Xbox(gammel) fejlkode.

Diverse d.  31. juli. 2008, skrevet af kimschurmann
Vist: 299 gange.

kimschurmann

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2008 20:08:23
Svar/Indlæg:
3/2
Hejsa,

Har en gammel moddet xbox med eXeCuter - efter at have skilt den ad for at støvsuge den og rense den lidt (larm) virker den pludselig ikke længere. Det virker til at den har glemt hvilken bios den skal starte op da jeg har dual boot.

Fejlkoden er 06.

Har læst mig frem til at det kan fikses med et hotswap fra en org xbox disk?

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak!

P.S. Den er i Århus, hvis der er nogen der kan fikse den gives der gerne en mindre dusør :)

Mvh. Kim
voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 20:46:53
Svar/Indlæg:
440/46
Jeg har en original XBOX stående, som jeg har fået af en kammerat. Den skulle efter sigende have været brugt 3 gange - i det hele. Jeg troede, at jeg kunne få nogle spil til knægten, men der var stort set kun voksenspil til den på markedet, så jeg har heller ikke brugt den. Den kan afhentes gratis på midtsjælland.

kimschurmann

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2008 20:53:11
Svar/Indlæg:
3/2
Eftersom jeg bor i Århus bliver det lidt svært - er der mulighed for betale sig fra at du pakker den ned og sender den ... vil gerne give lidt for ulejligheden... :)

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
31-07-2008 21:00:17
Svar/Indlæg:
5258/240
1. regl: aldrig støvsug elektronik,

det er et kæmpe magnetfelt den skaber samt en masse statisk elektrisitet, det har fin elektronik det ikke godt af,

men krydser finger for at du får den fixet

kimschurmann

Overclocker
Tilføjet:
31-07-2008 21:14:10
Svar/Indlæg:
3/2
unnamet... tak for tippet, det har jeg faktisk aldrig tænkt over, men du har jo ret.

gør det aldrig igen :) det virker dog som om at hardwaren virker, men at den blot har fået nulstillet BIOS - hvilket ikke er godt på en moddet xbox.

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
31-07-2008 22:04:54
Svar/Indlæg:
440/46
#2 send mig en PM med din adresse, så finder jeg ud af, hvad det koster at shippe den over.

Kempf

Superbruger
Tilføjet:
01-08-2008 02:40:39
Svar/Indlæg:
29/3
Hej Kim.

Du skal lige være opmærksom på, at det ikke er sikkert du "bare" kan flytte din chip. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du selv har monteret den, men afhængig af Xbox Version, er der lidt forskellige ting man skal tage hensyn til.
1.0 er loddehullerne fyldt med tin f.eks, og i 1.6 og 1.6b, er der 5 ekstra punkter, som chippen skal forbindes til.

Du siger det er en Xecuter chip, har du set chippen fysisk ? For man anvender Xecuter bios på mange chips f.eks. Aladdin XT, som er en meget gængs billig chip, men den bliver også brugt til de dyrere SmartXX.