Installering af Hr-05 ifx/Sli

Overclocking d.  01. august. 2008, skrevet af Daktivate
Vist: 211 gange.

Daktivate
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2008 05:17:42
Svar/Indlæg:
29/2
Jeg fik forleden anskaffet mig en Thermalright Hr-05 ifx, og en Thermalright Hr-05 SLI til henholdsvis min NB og min SB, da der på mit P5n-e SLi var en lidt dårlig stock NB køler og slet ingen SB køler.

Men da jeg skulle installere dem gik det op for mig at det altså ikke bare var sådan lige til, først og fremmest måtte jeg skille hele computeren ad og tage bundkortet ud for at klippe, JA klippe de pushpins der sad i den gamle NB køler over fra bagsiden. det skette med en bidtang, og jeg har aldrig i mit liv været så bange for min computer ikke ville starte igen da jeg var færdig!

Og så skulle jeg ellers sætte kølerne på med henholdsvis pushpins på SB, hvilket var nogenlunde til at gøre. Og sådan nogle åndsvage skruer med skrulåg til på NB køleren. og igen var jeg simpelthen så bange for at have smadret det hele!

men det gik, og min computer virker stadig! dejligt - nu er spørgsmålet, min SB køler er vredet skråt for at have plads til sata-kablerne: se billede:






1: Tror i stadig det er OK? den virker på ingen måde varm ved berøring, men nu bliver SB jo heller ikke så varm som NB - og normalt har der slet ikke været køling på!

2: skal der en blæser på NB køleren? den er ikke for varm at røre ved bare ved passiv køling, og jeg har en 25 cm sidefan til at blæse lige ned på den?

- - har også postet denne post på Tweak.dk, så undskyld til dem der læser begge forums - -
hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2008 07:10:47
Svar/Indlæg:
7263/260
#0

Behøvede du ligefrem at klippe de pushpins af, de kan da trykkes ud med fingerne.
Hvor kølige er de nu?.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
01-08-2008 09:19:06
Svar/Indlæg:
2600/84
Det er helt fint den er roteret. Som du selv siger behøver SB alligevel næsten ikke noget køling.


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-08-2008 09:27:52
Svar/Indlæg:
3577/353
DAMN så har du ikke plads tiol mere i det kabinet


Daktivate
 
Overclocker
Tilføjet:
01-08-2008 13:25:18
Svar/Indlæg:
29/2
Der kan virkelig ikke være mere nej - der er godt fyldt op! men der burde heller ikke væer brug for mere nu :P Det skulle måske lige være en ekstra harddisk - men det kan jeg nok godt få presset ind!

Jeg var nødt til at klippe dem af, kunne ikke presse dem sammen ligemeget hvad jeg prøvede!

men tak for svarende!


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 20:58:03
Svar/Indlæg:
798/19
#4 Det er nu muligt at presse dem sammen, hvis du har en ordentlig tang (Jeg ved hvad jeg taler om 😛 )

Ser ud til det er gået som det skal det hele, så er det bare at læne sig tilbage og nyde arbejdet :)