Internet slår fra hvert 15min

Software d.  02. august. 2008, skrevet af Mathis77
Vist: 388 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 00:35:42
Svar/Indlæg:
6293/359
ja mit net går ned hvert kvarter ca.

jeg har prøvet en ipconfig /release + /renew og så kører det lige godt i lidt tid før det dør igen

ku tyde på jeg ikk får IPen renewet automatisk eller?

jeg havde lignende problem på min bærbar for et par uger siden - det viste sig at der ikk var noget at gøre og vi måtte lægge windows ind igen - har kørt upåklageligt siden

meen jeg ville være frygteligt ked af at skulle ominstallere vista 64 med SP1 og alle updates og programmer osv... men ok mit InDesign virker heller ikk mere og melder reg-dll fejl - hjælper ikk at geninstallere programmet eller noget

så mit bud er at det ville hjælpe at lægge windows ind igen, som jeg gjorde med den bærbar -

men ku være der var nogle som havde lidt tips, inden jeg kaster mig over timers arbejde med at få lagt alt ind igen 😕
Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 01:36:02
Svar/Indlæg:
6293/359
jeg er ved at smide 150gb over på en usb-harddisk til backup - så jeg er ved at gøre klar til en gang format

der var engang hvor jeg formaterede hver uge - mest fordi jeg havde problemer - nu har det bare kørt så godt og så længe - ja siden marts vel

hvad med jer? hvor tit formaterer I? 🙂

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2008 04:12:24
Svar/Indlæg:
924/212
jeg tror aldrig jeg har formateret...i værfald ikke med vilje 😀

mit system havde engang været psysiks sygt og døde HELT uden grund lol....
og alt var..GONE...lol

men jeg tror aldrig jeg har formateret...nogen sinde...og sidste mit system døde var måske for 7 år siden heh

men her for en måned eller 2 genins jeg mit W-XP for FØRTSE GANG 😛

men nu vil jeg bare svare på hvad du siger og såge...ca aldrig lol

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 04:56:17
Svar/Indlæg:
6293/359
den gør det stadigvæk - ufatteligt - det samme skete også med den bærbar efter install, men så virkede det pludseligt...

det er godt nok træls

ringer til tdc imorgen - det er efter jeg har skiftet til dem at det ikk funker som det skal

der var også en tekniker som skulle rette nogle fejl på hovedinstallationen - så jeg kan køre med fuld 20mbit og ikk 11-12 som nu -

men ellers: det at jeg skal manuelt renewe IPer - det holder da ikk 😕

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 06:36:19
Svar/Indlæg:
2576/125
#3 Hvis du har en router, hvilket jeg antager, så tjek dens indstillinger. Noget "connect automaticly" eller noget i den dur. 🙂

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2008 06:43:37
Svar/Indlæg:
14079/622
Umiddelbart vil jeg sige, at det lyder som om, at din linje har svært ved at bære den forbindelse du har. Om det er tilfældet, kan TDC svare dig på - og evt prøve, at sætte en lavere testhastighed og prøve, om det afhjælper problemet. :yes:

Ellers kan det selvf. være router eller modem. Har du TDC's alm. Siemens Speedstream modem, og derudover en router, prøv da at tilslutte modemmet direkte til computeren, udenom routeren...

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 08:35:40
Svar/Indlæg:
1915/57
Ja jeg har lige stået ii renovering til op over begge ører og var nød til at flytte mit grej og så kører trådløs.Det kunne min router sgu ikke klarer hvis jeg downloadede for fuld speed(15/15) så kunne jeg se at lige så langsomt så steg min ping mere og mere og tilsidst røg forbindelsen.Så måtte jeg slukke og tænde routeren og så virkede det igen. Jeg løste mit ved at begrænse doenload hastigheden til 1,1 mB/s så kunne den lige klare det. Nu er jeg heldighvis tilbage og kører ikke trådløs så kan den godt trække det. 🙂

Nå ja og jeg formaterer hvis der er noget galt jeg ikke kan løse,ellers kører det bare.Har kørt uden problemer siden jeg lavede en installation med integreret SP1 og ligegyldigt hvad jeg gør kan jeg ikke sløve systemet ned.Jeg fatter det sgu ikke.XP holdt sig sgu aldrig i så god form så længe hos mig,sådan som jeg roder med det hele tiden. 😛

OdysseDK

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2008 08:47:43
Svar/Indlæg:
1313/83
Mathis, jeg har samme problem som dig, men mit viser sig bare hvis man hurtigt klikker videre til næste side eller 2 gange tilbage f.eks...
Så dør Explorer.... Det er F****** irreterende !

Men jeg har prøvet forskellige ting, men intet har virket, så det må sku være en bug med TDC...

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 09:33:08
Svar/Indlæg:
6293/359
hej godmorgen guys

takker for alle svarene - ja det må være tdc - det var jo ikk tilfældet med cybercity, som jo kørte med deres router/modem... hos tdc er det blot et modem... så faktisk er jeg uden HW-firewall lige pt... skod ...men bruger windows firewall med bitdefender, så håber det går - har ikk været problemer indtil nu

men ja det ku tyde på at jeg kører for stærkt til hvad den kan trække - tdc siger også at der er en fejl på installationen som en tekniker vil rette i denne uge - er dog ikk sket endnu, for så sku jeg ha modtaget en sms om det 😳

mtum

Overclocker
Tilføjet:
02-08-2008 12:55:01
Svar/Indlæg:
280/13
Jeg har også haft problemer med min tdc-linje i den sidste måneds tid... Til at starte med skete det måske 2 gange dagligt, og nu sker det nærmest hvert kvarter.
Jeg lod mig først spise af med, at der måtte være noget galt med routeren iflg. tdc, så jeg købte en ny. Det løste dog ikke noget, så efter lidt yderligere tovtrækkeri fik jeg TDC til at sende en tekniker ud.
Han skiftede mit kabelmodem, og påstod at man var ved at skifte div. dele for at klargøre til endnu hurtigere hastigheder, og at der derfor var nogle højere frekvenser i signalet nu, som ældre modemmer ikke kunne afkode. Dette har dog heller ikke hjulpet, så nu må jeg ha´ snakket med dem endnu engang.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 13:06:44
Svar/Indlæg:
6293/359
#9 okay vildt nok

ham teknikeren som skulle lave min hovedinstallation - noget med kabler uden på bygningen - har ikke været der endnu - og deres support 80808047 dutter bare optaget uden noget omstilling 😕 edit: fordi jeg ringede fra mobil - har dem i røret nu på fastnet.............