#40 HAHA Det der såkaldte "foldede papir" er faktisk et genialt eksempel på deres form for effektivisering..
Det blev indført for et års tid siden i forbindelse med maskinelt pakkede reklamer. Før i tiden lagde vi jo selv de reklamer sammen vi skulle bruge, og reglerne sagde at man ikke måtte lægge sættene ind i en af reklamerne.. (Noget med at det favoriserede den de endte indeni eller noget pjat i den stil)..
Da de så begyndte maskinsammenlægningen skulle de bruge noget at lægge dem inden i, og der blev det hjernelamme stykke papir opfundet.. Både så de kunne påføre adresser på dem og lægge dem i afleveringsorden, og så de lige kunne tilluske sig lidt ekstra reklameindtægter..
Sådan et stykke papir skulle jo være billigt (for der bliver satme brugt mange af dem på landsplan), og billigt papir er noget tyndt lort.. Kort sagt er de umulige at arbejde med (selvfølgelig min personlige mening osv). De går i stykker bare de ser et elastik eller en dråbe vand.
Hele ideen med at påtrykke adresser på dem vil ledelsen mene sparer mig tid ude på ruten, hvilket bevirker at jeg skulle kunne nå flere husstande på den samme tid.. Faktum er dog (eller var, for efterhånden er det blevet bedre) at de registre maskinerne fik adresserækkefølgen fra var håbløst forældet og der derved kom en 60-70 stykker let fordelt over hele turen som bare skulle smides i skralderen når man kom ind.. Dagligt irritationsmoment for mig, tøranal til miljøet pga en satans masse spildt papir, og tidsmæssigt langt mere krævende idet jeg har en ekstra korrekt adresse at tjekke ved hver enkelt husstand..
Hvad der skulle ha været så glimrende, gik hen og blev en hæmsko.. Og det rammer egentligt meget godt hovedet på sømmet med deres såkaldte effektiviseringer.
Nogen gange kunne man godt ønske sig, at os der rent faktisk skal arbejde med lortet i hverdagen fik en smule indflydelse, fremfor en eller anden hat der sidder på et kontor i kbh, og tror han har opfundet den dybe tallerken atter engang..
Tilliden tilbage fra kunderne, bliver nok en sej kamp... Efter min mening har de efterhånden skudt sig selv i foden så mange gange, at det bliver svært at hive hjem.. Jeg kunne bare godt ønske at folk på diverse forums, og i det virkelige liv, begyndte at skyde lidt efter ledelsen, fremfor budene.. Vi gør kun hvad vi får besked på :)
Der er noget du har misforstået lidt, for vi har ikke monopol på pakkeomdeling.. Du er frit stillet til at sende dine pakker med hvem end du ønsker. Dog vil jeg her indskyde, at tingene hos de andre firmaer, (mig bekendt) ikke bliver behandlet en kæft bedre end hos os :)
Spot on... Det er efterhånden blevet en lille tradition at hade "os"... Præcis som man også bliver flasket op med at hade Sussi & leo, hockeyhår og 80er musik.. Eller, det burde man ihvertfald blive :)
Men du har ret i hvad du skriver.. Vi er jo blot mennesker.. Presser man mennesker på den tid de har til at udføre et arbejde, så vil der blive begået flere fejl, det kan ikke være anderledes..
Man kunne så få den ide at firmaet er villig til at acceptere den relativt høje fejlprocent, mod at få flere kroner i kassen... Men det kan man da ikke tro om en så serviceminded virksomhed kan man ? :D