postbud taget i at smide breve ud

Hyggehjørnet d.  02. august. 2008, skrevet af Anonym20219355916
Vist: 1553 gange.

Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 10:28:45
Svar/Indlæg:
6181/270
http://www.dr.dk/Nyheder/Indla...

Måske er det en forklaring på hvorfor posten aldrig kommer ud.
Sikken en tumpe.
Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
02-08-2008 10:34:21
Svar/Indlæg:
940/111
:'-( Det ville forklare hvorfor jeg kun får 30% af min post.


Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 10:39:52
Svar/Indlæg:
2357/72
#1 Hvordan ved du, at du kun modtager 30% af din post? Du må jo have kendskab til de sidste 70% i så fald! 😛

#0 Jeg er rimeligt sikker på han vidste hvad der ville ske...men derfor er det jo ikke pænt gjort alligevel.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 10:40:34
Svar/Indlæg:
6181/270
Syns også at jeg er begyndt at få mine breve alt for sent.
Jeg kan let konkludere at postvæsenet ikke er hvad det har været.


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
02-08-2008 10:42:22
Svar/Indlæg:
940/111
#2 De 70% er så rykkere på alle de regninger jeg skulle have haft første gang. ><

Koster en del at skulle betale ekstra for stort set alle ens månedlige udgifter. fx mobil og internet.


Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 10:47:09
Svar/Indlæg:
2357/72
#4 Har du hørt om PBS?


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 10:50:07
Svar/Indlæg:
798/19
Nu har jeg stort set kun haft problemer med pakkeposten, hvor pakken aldrig kommer længere end til centralen 500 meter fra hvor jeg bor, og aldrig bliver forsøgt omdelt, men i stedet bliver sendt retur fra centralen dagen efter den er ankommet uden nogen forklaring.

Men fik da et opkald fra sygehuset her den anden dag, hvor damen sagde, hun forventede at se mig til indlægning, fordi jeg skulle have fjernet mandler den dag. Om jeg havde fået et brev? Nej.


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 10:51:51
Svar/Indlæg:
3577/353
jeg får stadig post en gang imellem nede hos min far selvom det er 7 måneder siden jeg er flyttet 😐


Har jeg osse lidt problemer med #6

selvom jeg bor i NYK F Centrum, det er ikke engang sikkert jeg får de sedler så jeg kan gå på posthuset selv så skal mand hen og skrive T&T ned


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:00:20
Svar/Indlæg:
8762/174
Man kan også lige så tydeligt se at standaren ved postdanmark er dalet meget.
For ca en uge siden da jeg var på arbejde blev vi ringet op af postdanmark da postbilen ikke var kommet for at hente vores post burer og paller. De havde åbenbart lige glemt at der forresten var et firma mere på ruten så de ville sende en mand fra århus 😐
Nu har det firma jeg arbejde ved vores på den rute i snart ja 10 år også går de sådan bare hen og glemmer at der forresten var nogle vi lige have glemt.
Jeg håber personligt på at der snart kommer et firma som virkelig vil tage kampen op med postdanmark så de kan få lidt konkurence.


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:05:47
Svar/Indlæg:
3577/353
hmm jamen de kunne os bare sææte standarten op når de ansætter i stedet for at ansætte alle


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:07:31
Svar/Indlæg:
4230/89
#5 jeg pruger også altid pbs til alle regninger...
og alle de papirer jeg normalt ville få, ligger på netbanken :yes:


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:10:17
Svar/Indlæg:
8762/174
#9

Problemet er at postdanmark ikke kan få ordenlige folk da lønnen er rimelig lav
Jeg var på rundvisnings i taulov pakkecenter for nogle måneder siden og han sagde direkte at de ikke kunne få bedre folk da både arbejds tiderne og lønnen var rimelig lav.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
02-08-2008 11:16:20
Svar/Indlæg:
3863/538
#11 you can say that again! Kender en som er tillidsmand på et stort posthus. Efter 21 år + tillæg, kan han præstere en løn på ca 23.000.....


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:18:53
Svar/Indlæg:
7263/260
#0

Det var dog sørgeligt at høre.

#10

Gør jeg også :yes: !


aNker
 
Superbruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:19:59
Svar/Indlæg:
740/37
Glad for vi ikke har samme problemer her på Bornholm 🙂


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:21:49
Svar/Indlæg:
8762/174
#12

Der er forskel på taulov pakkecenter og et stort posthus skal du lige regne med 😉


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:34:21
Svar/Indlæg:
6181/270
forklaringen på den lave standart er nok den privatisering regeringen lavede med postdk, det er mit bud


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 11:38:21
Svar/Indlæg:
5224/222
#16 Det og det sørgelige faktum nævnt i #12


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 12:13:47
Svar/Indlæg:
1262/95
#16 Jeg tror nu nok nærmere det hænger sammen med at PostDK stort set ingen konkurrence får, derfor kan de spise folk af med abnormt lave lønninger, fordi de stadig har monopol på bla. postomdeling.

Det er lidt det samme DSB f.eks. "lider" under, der er ingen seriøs konkurrent til DSB derfor gør DSB nøjagtig hvad der passe dem, og de vil sgu nok ski** på at deres tog er forsinkede, folk har ikke andre alternativer når det kommer til tog.

Det er klart PostDK ikke kan finde folk hvis de ikke kan præsenterer en ordentlig løn og det er klart deres service niveau falder når de ikke kan skaffe folk, det er en ond spiral som PostDK er kommet ind i.

Jeg har dog hørt noget om at postomdeling skulle blive "frigjort" dvs. PostDK mister sin monopol på det område, når det sker kommer der, forhåbentlig, en øget konkurrence og så vil det vise sig om PostDK enten dør helt eller opper sig og kommer med nogle bedre tilbud end det de kan mønstre idag.


#19
List
 
Superbruger
Tilføjet:
02-08-2008 13:03:43
Svar/Indlæg:
282/14
#16

Hvis det er konkurrence du tror er problemet, så tager du fejl!

Vi har firmaer som GLS, TNT, UPS og så videre som jeg ikke kan huske.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
02-08-2008 13:27:17
Svar/Indlæg:
4033/364
#6
der er masser af konkurrenter , men de kæmper med de samme problemer som posten.. desuden er de kun på de markeder der er attraktivt

#18

postdk har kun monopol på 2 ting , breve under 50gram og at lave frimærker.. alt andet er der konkurrence på.. dengang man havde monopol på det hele, så overservicerede man folk, for pengene kom bare et andet steds fra . Nu er konkurrencen hård og derfor er der endnu flere opdelte produkter for at holde på de store kunder..

mener et citymail bud får ca. 18-19K , men nu er det altså også ufaglært arbejde og hvis der bliver pillet med portoen for at dække det reelt det koster, så er der balade.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 13:28:44
Svar/Indlæg:
10398/435
#19, ja til pakker.. ikke brevpost.

Jeg fatter ikke at man ikke anmelder ham! Man skal da skrive under på alt muligt før man bliver ansat hos postdk, så der følger noget ansvar med. Og den slags uforsvarlig omgang burde blive straffet.

#7, så kunne det være at DU skulle ændre din adresse..? De forwarder kun i 6 måneder (hvis du altså har indgivet en flyttenotits til postdk).


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
02-08-2008 14:22:21
Svar/Indlæg:
3863/538
#15 Arbejder de da ikke under samme overenskomst?


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 14:24:59
Svar/Indlæg:
8762/174
#22

Jo skulle jeg mene men dem som de har ved taulov pakkecenter er ufaglærte og udlændinge (mange af dem)
Så lønnen de for er ikke så høj det er mindste løn.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 14:31:41
Svar/Indlæg:
5600/32
#23, Nu er 23.000kr heller ikke meget efter 21 år..


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 14:53:25
Svar/Indlæg:
459/45
#7
Det er ikke post dk's problem at du stadigvæk får breve nede ved din far?
Som #21 siger, post dk forwarder dit post i 6 måneder, det er sku tid nok til at du kan nå at få fortalt dem du får post fra, at du er flyttet.

Jeg arbejder i post dk (har jeg nu gjort i snart 2 måneder), jeg kan fortælle jer at det hele forgår meget professionelt og når der ryger 500+ breve/blade/aviser gennem hænderne på en postmedarbejder, så kan der altså ske felj her og der..
Der er meget mere at holde styr på end man sådan lige går og tror..

#21
Man skriver skam under på en del papir!
Tavshedspligt, arbejdskontrakt (der beskriver netop hvordan post skal behandles) og indlærnings-papirene (hvor alt står som du skal have at vide, efter man så har lært det, skriver man under sammen med personene der har lært dig op og posthusets chef)

Lige en ting til jer alle sammen, en af de ting der forvirre ALLER mest (vil skyde 80% af gangene) er når postkassen er placeret et sted ude af syne, eller der står ikke navn og nummer på postkassen samt huset..
I aner ikk hvor pisse irriterende det er at stå der ved siden af en postkasse hvor der så ikk står nummer, navn eller begge dele..

HUSK NU AT SÆTTE NAVN OG NUMMER PÅ!! XD


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 15:22:25
Svar/Indlæg:
6181/270
#25 kan du for i øvrigt forklare mig hvorfor at a brev som regl næsten altid er mere end 3-4 dage forsinket?


Cowboy
 
Overclocker
Tilføjet:
02-08-2008 15:27:56
Svar/Indlæg:
98/4
Er nu også ansat og tjenestemand og har også 23000 efter snart 24år og det er ikke kun at der ikke er navn på og postkassen er ude af syne, det er simplthen de folk de får, det er simplthen bunden af bunden hvad de får ind, det er sørgligt men sandt.


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 15:28:01
Svar/Indlæg:
459/45
Vi får om morgenen når vi sortere, noget vi kalder stampost, det er sorteret i forvejen, så det smider vi med det samme i tasken. Her kan der forkomme fejl!
Når vi så er ude på ruten og lige pludselig finder et brev, som skulle have været over i den anden side af byen, plejer vi tage dem med hjem, smider den i en hylde, og deler den ud dagen efter.

Der kan selfølgelig også forkomme fejl under vores egen sortering, det kan ske pga uanmeldte flytninger, forkert navn eller adresse på brevet osv osv..

Langt de fleste brev kommer ligegodt frem til tiden, det kan jeg garantere for 🙂


#29
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 15:41:24
Svar/Indlæg:
4018/217
Altså man får hvad man betaler for! En løn på 18000kr er ingen ting i danmark hvor alle skal have tøj, telefon, tv, strøm, internet, mad, hus, fritidsliv osv... (på djævleøen er det være i nu da en lejlighed koster 6-8000kr.)
Syntes at der er skammeligt at nogen her i landet kan få en så absurd lav løn.
Tænk også på medarbejderen i supermarkedet der får 15500-16500kr om måneden...

Det er sku da klart at folk ikke gider at ligge et ordentligt arbejde bag når de får en så latterlig løn

Heldigvis er jeg ikke en af de lavtlønnede mere...

Ps glemte lige at dem der tjener mindst oftest er de mest stressede


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 15:58:45
Svar/Indlæg:
6181/270
#28 Kan det ske flere end 5 gange træk?


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
02-08-2008 17:03:00
Svar/Indlæg:
940/111
#5 PBS?


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 18:00:54
Svar/Indlæg:
1262/95
#20 Fair nok. Så ser det i min verden ud til at PostDK kun er på vej i én retning, at blive afviklet. Hvis det service niveau fandtes i en hvilken som helst anden privat virksomhed, så var der rullet hoveder med det samme og konsolideringer, rationaliseringer og effektiviseringer var sat i gang for længst.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 18:11:10
Svar/Indlæg:
687/9
Haha.. Det var den første posttråd jeg har set på nettet, hvor der rent faktisk er fornuftige indlæg i.. thumbs up for det da :)

Hvor fanden skal man starte med alt det her...

Jeg har været ansat i det firma i sådan ca 10 år efterhånden, og jeg kan mere end nogen af jer se hvordan tingene har ændret sig til det værre..

Da jeg startede i tidernes morgen var der en anden moral blandt de ansatte... Dengang var det i sandhed "i regn og slud.....", nutildags er det mere "det vi ik når idag, snupper vi imorgen... Hvis vi da gider"

Nu tænker de fleste af jer jo nok, "fuck de svin er blevet dovne".. Ingenlunde.. Hvis noget er sket, er det at tempoet i omdelingen er skruet i vejret, og i ved allesammen at når ting skal gå stærkt, så sker der bare fejl.. Fejlprocenten nu kontra for 10 år siden er skræmmende..

En af de største grunde til postDKs forfald er absolut økonomi.. Efter de mistede deres kæmpe statstilskud (tror nok det var i størrelsesordenen 500 mill årligt), så skulle man ud og finde penge andre steder. At røre portoen i større omfang ville man aldrig få lov til, så ledelsens løsning var at skære ruter væk og derved lade os bude arbejde hårdere. Dette træk laver de så en gang årligt ca.. Seneste foregik hos os i den tidlige sommer, og en ny er varslet til januar/februar..

Oveni i dette er postDK jo forpligtet til at servicere alle kunder lige, hvorimod de nye firmaer (citymail og lignende) kan vælge at koncentrere deres arbejdsområde til større byer.. Forrentningen i at omdele et brev i kbh kontra i Lemvig eller en anden lille lorteby på vestkysten er nu engang forskellig :)

At lønnen de seneste 10 år ikke er steget i takt med samfundets udvikling er den ene store grund til at man ikke kan få egnede folk. Den anden er at det er gået fra at være et relativt simpelt job, til et hårdt fysisk (og for nogen psykisk). Antallet af kg på cyklerne er steget fuldstændig vanvittigt over de sidste 4-5 år, pga faldende brevmængde og en tilgang i reklamer... En ting der ikke ligefrem gør noget som helst for at holde på de gode medarbejdere..

Min grundløn ligger pt på 16xxx om måneden. Oveni det kommer gudskelov en røvfuld tillæg der gør at jeg rent faktisk har mad på bordet.. Ingen nyansat (som i øvrigt nok får mindre end det), kan leve af det. Det skal man ikke være den store tryllekunstner for at se..

Og til de par stykker der har travlt med at øffe over de aldrig får deres breve og pakker.. Sørg for at gør jeres for at få dem. Synligt nummer på hus/postkasse og synligt FULDT! navn på alle i husstanden ved afleveringsstedet og ikke på et skilt 15 meter derfra ved jeres hoveddør.. Hvis Thue Hatafkorn Pikslag bestiller en pakke ved shg, får den leveret til T. Hatafkorn, men der står T. Pikslag på postkassen.. Så får stakkels lille Thue altså bare ingen pakke :)
Derudover vil jeg da opfordre jer der har styr på ovenstående, men stadig har problemer, til at ringe til jeres nærmeste omdelingscenter og ta en snak med dem... De kan altså kun løse et problem hvis de ved det er der...

Lang smøre, men håber da det kan løse lidt mysterier for nogen, og evt skabe lidt forståelse fra andre..

Vi bude er ikke ude på at gøre jeres hverdag værre. Det er desværre ikke os der bestemmer slagets gang :)


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 18:15:24
Svar/Indlæg:
687/9
#32

Det er rationaliseringer samt effektiviseringerne der skaber problemerne for jer (slutkunderne)... Det firma er skåret så langt ind til benet som det kan..

Når jeg lige gransker mit ovenstående indlæg, kan det læses somom jeg rent faktisk forsvarer det firma... For lige at slå den fast allerede nu, så er det ikke tilfældet.. Jeg forsvarer (eller forsøger) kun de bude der hver eneste dag skal lægge øre til utilfredse kunder, men som når de kommer hjem fra turen, sørme også lige skal ha med at de ikke gør det godt nok..


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 18:31:09
Svar/Indlæg:
7111/480
33# det er da sjovt at høre det fra modparten side jeg er ikke vidl med post dk men har kun prøvet ting i den lille ene d et ejg har prøvet har været min løn seld som får et computer skravet adr. auto madisk atr den bliv sent tilbage selv om jeg have fåget den i 1år samme adr. har prøvet at skulle få en pakke som, blev sent ratur med begrunelse årsag ukent selv for post dk var åsangen ukent da jeg ranget fik jeg bare af vide de ikke kune gøre noget da jeg sporte hvad grunen var kune hun ikke sige noget det er sku lidt tønt syns jeg men får da min post for det meste dog syns jeg godt man kune behanle tinge beder har fåget op til felre pakker hvor de nærmest var flået op 😕 men du skriver jo at i har fåget mere på cyklerne så kan være de er falet af 😐


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 18:50:03
Svar/Indlæg:
4230/89
#31 hvis du fks har et par forskellige telefonabadomenter du betaler om måneden...
samtidig er der internet, kabel tv, husleje, osv osv. altsammen noget du skal betale hver måned...

PBS sørger for at betale for dig :yes:
du skal blot melde det til pbs på din netbank, og så får du ikke længere selv regningerne, du kan se på netbanken at pengene bliver trukket, og hvis du alligevel vil have adgang til regningerne, ligger de tilbængelige for dig der 😉

som du nok kan høre, er jeg Meget stor fan af den idé.
man slipper for en masse papir der bare kommer til at ligge og rodde, og man får altid betalt til tiden 🙂


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 22:19:48
Svar/Indlæg:
687/9
#35 at dine pakker er bulede, har skrammer og/eller er flået i skyldes i 99% af tilfælde maskinel behandling af dem... Mange pakker bliver efterhånden maskinsorteret, og de maskiner er altså ikke altid lige flinke ved dem..

Derudover kommer pakker ud til omdelingscentrene i store bure, hvor de atter engang ryger gennem et maskineri der tipper burenes indhold ned på et rullebånd... Hvis din pakke ligger øverst i sådan et bur kommer den jo først ned på båndet.. Hvis den næste pakke er fyldt med jern-beslag og vejer 120kg..... Så kan du næsten selv gætte hvordan din pakke ser ud når den tunge lander ovenpå..

Og ja, forsigtig pakker får selvfølgelig ikke den behandling.. De bliver sorteret manuelt med håndkraft.. Ligeledes gør store uhåndterlige pakker, såsom 42" plasma skærme og lignende størrelse kasser :)


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 22:30:25
Svar/Indlæg:
7111/480
37# ja ok men syns nu monopol er noget lort har det lidt på den måde jeg betaler for at få min ting med post ikke for at de bliver smadret eller kommer for sent eller ligne har det ldit som vis ejg gik idn i en butik og manden solgte mig en ting der ikek virket orndlig eller med dit exsempel du går jo hiller ikke ind i fona og køber et tv så siger fona manden ja det korster exstre vis du vil være siker på det tv du køber virker 100% ved godt det er de maskiner men alige vil inden ange steder er maqn glad vis man får noget der virker det er en sedfølig hed syns så vidt jeg har læst længere oppe at folk er galde når posten bliver levert uden fjal det skule helt være en sedøflig ting


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 22:39:54
Svar/Indlæg:
2440/66
Well said nAlen. En skam ledelsen i post dk ikke læser dine indlæg. 🙂 Men de er sgu nok ligeglade anyway.


OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 23:52:27
Svar/Indlæg:
1262/95
#34 Et eller andet er pil-råddent i den biks, hvis der er kørt rationaliserings runder mm. og det ikke har haft den store positive effekt så er der nogen der ikke har gjort deres arbejde godt nok eller også har PostDK ikke været til at redde til at starte med.

Det bedste PostDK formentlig kan gøre er vel at få tilliden tilbage fra os kunder således vi lægger nogle flere knaster i kassen hos PostDK.

Kunne de i øvrigt ikke også snart fjerne den der åndsvage spam-snailmail ting der kommer en 2-3 gange om ugen, du ved det der stykke foldede papir med annoncer på. Det burde vel give lidt luft i taskerne.


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 00:11:39
Svar/Indlæg:
1636/115
Det jo bare mennesker. De ikke supermennesker. Dem der er ansat hos post danmark er ikke bedre end nogen andre. Nogen siger ligefrem de er dårligere mennesker. Men de afspejler altså meget godt den brede befolkning af danmark. Og der er altså dårlige mennesker alle steder. Hos alle offentlige instutitioner såsom politiet og skat feks. Nede i netto og bilka. Politikere... Ja herinde er der faktisk også en del. 😀
Så hvorfor kommer det bag på nogen?

Folk elsker at hade post danmark :yes:



#42
teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 00:32:18
Svar/Indlæg:
873/19
Ka godt forstå ham.. De har lige fået længere ruter ud fra at der i alle opgange skal være postkasse anlæg, hvilket der på ingen måde er endnu, og dertil har de fået flere reklamer med.. Postbud er nok det sidste jeg gad være.. Måske pakkepost er ok, men ikke reklame/brev omdeler ihvertfald! 😐


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 00:37:28
Svar/Indlæg:
687/9
#40 HAHA Det der såkaldte "foldede papir" er faktisk et genialt eksempel på deres form for effektivisering..

Det blev indført for et års tid siden i forbindelse med maskinelt pakkede reklamer. Før i tiden lagde vi jo selv de reklamer sammen vi skulle bruge, og reglerne sagde at man ikke måtte lægge sættene ind i en af reklamerne.. (Noget med at det favoriserede den de endte indeni eller noget pjat i den stil)..

Da de så begyndte maskinsammenlægningen skulle de bruge noget at lægge dem inden i, og der blev det hjernelamme stykke papir opfundet.. Både så de kunne påføre adresser på dem og lægge dem i afleveringsorden, og så de lige kunne tilluske sig lidt ekstra reklameindtægter..

Sådan et stykke papir skulle jo være billigt (for der bliver satme brugt mange af dem på landsplan), og billigt papir er noget tyndt lort.. Kort sagt er de umulige at arbejde med (selvfølgelig min personlige mening osv). De går i stykker bare de ser et elastik eller en dråbe vand.

Hele ideen med at påtrykke adresser på dem vil ledelsen mene sparer mig tid ude på ruten, hvilket bevirker at jeg skulle kunne nå flere husstande på den samme tid.. Faktum er dog (eller var, for efterhånden er det blevet bedre) at de registre maskinerne fik adresserækkefølgen fra var håbløst forældet og der derved kom en 60-70 stykker let fordelt over hele turen som bare skulle smides i skralderen når man kom ind.. Dagligt irritationsmoment for mig, tøranal til miljøet pga en satans masse spildt papir, og tidsmæssigt langt mere krævende idet jeg har en ekstra korrekt adresse at tjekke ved hver enkelt husstand..

Hvad der skulle ha været så glimrende, gik hen og blev en hæmsko.. Og det rammer egentligt meget godt hovedet på sømmet med deres såkaldte effektiviseringer.

Nogen gange kunne man godt ønske sig, at os der rent faktisk skal arbejde med lortet i hverdagen fik en smule indflydelse, fremfor en eller anden hat der sidder på et kontor i kbh, og tror han har opfundet den dybe tallerken atter engang..

Tilliden tilbage fra kunderne, bliver nok en sej kamp... Efter min mening har de efterhånden skudt sig selv i foden så mange gange, at det bliver svært at hive hjem.. Jeg kunne bare godt ønske at folk på diverse forums, og i det virkelige liv, begyndte at skyde lidt efter ledelsen, fremfor budene.. Vi gør kun hvad vi får besked på :)

#38

Der er noget du har misforstået lidt, for vi har ikke monopol på pakkeomdeling.. Du er frit stillet til at sende dine pakker med hvem end du ønsker. Dog vil jeg her indskyde, at tingene hos de andre firmaer, (mig bekendt) ikke bliver behandlet en kæft bedre end hos os :)

#41

Spot on... Det er efterhånden blevet en lille tradition at hade "os"... Præcis som man også bliver flasket op med at hade Sussi & leo, hockeyhår og 80er musik.. Eller, det burde man ihvertfald blive :)

Men du har ret i hvad du skriver.. Vi er jo blot mennesker.. Presser man mennesker på den tid de har til at udføre et arbejde, så vil der blive begået flere fejl, det kan ikke være anderledes..

Man kunne så få den ide at firmaet er villig til at acceptere den relativt høje fejlprocent, mod at få flere kroner i kassen... Men det kan man da ikke tro om en så serviceminded virksomhed kan man ? :D



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 01:02:11
Svar/Indlæg:
1262/95
#43 Jeg er slet ikke efter budende overhovedet ikke, de er vel sagtens sidste led i kæden og der er vel mange led i kæden før dem som kunne"fucke" tingene op. Personligt har jeg aldrig selv oplevet at miste breve eller pakker hos PostDK, jeg har dog i arbejds øjemed et par gangen prøvet at efterlyse pakker hos PostDK, den process var absolut ikke en success.

For nylig efterlyste jeg en pakke.Jeg fik at vide pakken var leveret hos kunden og fik en kopi af en underskrift på en person som slet ikke arbejder hos kunden. 2 Dage senere dukkede pakken op, mærkeligt nok, selvom PostDK holdte på at den var leveret og kunne give mig dokumentation i form af en underskrift.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 13:32:40
Svar/Indlæg:
687/9
#44 Er skam heller ikke efter dig personligt, det var mere generelt til alle danskere :)

Lige i dit tilfælde er der nu nok tale om en menneskelig fejl. Hvordan den er opstået vil jeg ikke gøre mig klog på, men vil tro den har været afleveret forkert, kommet retur og så videre over til jer..

Hvis der eksempelvis er flere pakker til et firma en dag og der er modtagerkvittering på. Så scanner man dem allesammen og modtageren kvitterer så for hele bunken. Hvis jeres fejlagtigt har været med iblandt, er underskriften kommet på den måde..

Det sker stort set kun ved erhvervspakker, det er ihvertfald sjældent at private modtager et større antal pakker af gangen, hvor en sådan fejl kan opstå :)



#46
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 14:24:25
Svar/Indlæg:
4018/217
Fortsættelse på #29
Jeg glemte helt at nævne at de laveste jobs i danmark som postbud, butiksassistent, kassedame, lagermedarbejder osv. er de jobs man hurtigst bliver slidt ned af at udføre og hvor der bliver gjort mindst for medarbejderne.

Vi har alle hørt om hvor hårdt firmaerne arbejder for at gøre jobbet bedre, mere skånsomt, og fleksibelt men det er forbeholdt for dem med mellemindtægter og opefter og det er noget de hårdtarbejdende lavtlønnede ansatte må kigge langt efter. For de har ikke oplevet andet end deres årlige 2-3% lønstigning som faktisk er mindre end inflationen hvilket betyder at de i sidste ende får en nedsat løn når man tænker på den købekraft der ligger bag deres løn og deres dårligere og dårligere arbejdstider.

Oven i købet får de nyansatte den samme startløn som deres evt kollega der startede fik for tre år siden fik hvilket betyder at de har en endnu lavere løn på grund af inflationen. Og kollegaen der startede for tre år siden overvejer nok at stoppe fordi at kroppen ikke kan mere fordi at knæene, ryggen, armene ikke kan mere. For man holder ikke meget længere end to, tre år som fx en kassedame i et alm supermarked hvor man skal lave gentagende bevægelser og dreje ryggen for hver kunde der komme ind i butikken for at skrive fx frugten og de vare der ikke kan scannes ind i systemet på det lille tastatur der nærmest sidder bag dem og for at hente poser nede på gulvet på den anden side.

Jeg har heldigvis ikke været kassedame men kender et par stakler der har været det og som har fået et par livsvarende lidelser ud af det som genere dem men som ikke kan blive anerkendt som en arbejdsskade.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 14:51:00
Svar/Indlæg:
687/9
#46

Jeg ser tingene helt på samme måde som dig, bare indefra... Løn-delen af dit indlæg er ramt plet, (mere eller mindre ihvertfald), dog bliver vores fysiske arbejdsmiljø bare hårdere og hårdere..

Man bliver slidt ned af mit job, et job jeg helt selv har valgt at ta, og som jeg faktisk godt kan li.. Indenfor en meget kort tidsramme bliver jeg bare nødt til at gøre op med mig selv, om det er værd at se frem til en tilværelse som indvalidepensionist (indenfor en absolut overskuelig fremtid)..

Heldigvis har jeg så meget indflydelse på min dagligdag, at jeg mere eller mindre selv dikterer hvilke ture jeg vil gå.. Dvs jeg undgår dem med mange trapper, i bakket terræn og erstatter dem i høj grad med de mere administrative ture samt flade ture hvor der blot skal tilbagelægges lidt flere km dagligt...

Jeg har muligheden for dette, (i større eller mindre grad selvfølgelig) men resten af mine kolleger er jo ikke lige så heldige. Vi er en 5-6 relativt unge mænd der startede ca samtidig, og som stadig holder ved hos os. Flere af os er så småt begyndt at kigge efter alternative arbejdspladser, og her snakker vi altså 25-35 årige i glimrende fysisk form, med en masse rutine i alle aspekter af vores job. Om nogen burde vi kunne klare det...

Jeg kunne nok godt holde til det en 5 år mere, men så ville knæ og ryg så småt også begynde at brokke sig. Økonomisk set burde jeg ha stoppet for lang tid siden, men når man kan li hvad man laver, bliver den del oftest sat lidt i baggrunden. Sker der ikke noget drastisk lønmæssigt over det næste års tid er jeg nok så småt tvunget til at gå andre veje..


#48
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 15:36:12
Svar/Indlæg:
4018/217
#47 Tror også at et postbud holder længere end en kassedame for de laver ikke de gentagende bevægelser uden lige at lave noget andet ind imellem. Men fælles for de begge bliver de slidt ned meget hurtigere end resten af end resten af befolkningen med symptomer der ligner dem der var mest udbredte under industrialiseringen.

Det jeg prøvet at sige er at vi stadig i starten af der 21. århundrede har brug og smid ud kulturen med mennesker. For en arbejdsplads kan dette stadig lade sig gøre da der ikke er nogen stor konsekvens ved at have denne politik over for medarbejderne.
Det er trods alt pengene der tæller og hvis et firma kan tjene mere ved at ødelægge deres medarbejdere end ved at være ordentlige ved medarbejderne så gør de da bare det der er billigst.


#49
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 15:41:24
Svar/Indlæg:
4018/217
Kunne være så fedt hvis alle dem der havde et underbetalt hårdt arbejde med dårlige arbejdsforhold fx en tirsdag gik hjem kl et for at gå i strejke.
For så ville posten ikke komme ud, butikkerne ville være lukket, lagrene ville ligge døde hen hvilket betyder at ingen kan få deres vare og forsyninger. Det ville betyder at hele samfundet vil gå i stå og resten af befolkningen vil se vigtigheden af de lavtlønnedes arbejde som de fleste bare tager for givet.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 15:59:02
Svar/Indlæg:
687/9
#49

Ja det kunne satme være sejt.. Bare lige for at se hvormeget af Danmark der lukkede så..

Desværre er det lidt for utopisk at nogen kunne udføre det relativt store organisatoriske arbejde der ville ligge bag...

Sidst vi prøvede at strejke holdt det næsten en hel formiddag.. Så blev det gjort bekendt overfor de gamle i firmaet at vi kunne risikere at blive kaldt en om søndagen for at komme til bunds i hvad der lå over.. Så gad de ik strejke mere :D

Er fandme det mest sølle jeg nogensinde har været med til :D


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 15:59:14
Svar/Indlæg:
687/9
-dobbeltpost-


#52
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 16:09:59
Svar/Indlæg:
4018/217
#50 Tror også at det vil blive umuligt at organisere og holde det hemmeligt. For hvis firmaerne finder ud af det ville de kunne nå at ødelægge det ved at troe medarbejderne om fyring hviket vil få mange til at hoppe fra fordi det gerne er unge mennesker der har disse jobs som ikke kender deres rettigheder og er lette at skræmme. Hvis ikke alle er med så kommer det til at gå ud over dem der går i strejke. Men hvis alle er med så kan de ikke fyre nogen da det er umuligt finde så mange nye medarbejdere.


Cowboy
 
Overclocker
Tilføjet:
03-08-2008 18:41:05
Svar/Indlæg:
98/4
Man kan siger der er sket EN god ting fra den 01.01-08 og det er vi har fået noget der hedder " fyraftens garanti " det vil sige ar efter vi har været der i den tid vil skal F.eks 7.24 min eller 7.54min ( med 20 min pause ) så har vi ret til at gå hjem og lade resten af posten ligge og det sker RET tit at al posten ikke kommer ud, det sker faktisk hver dag mere eller mindre, men en god ret for medarbejderne så de ikke mere skal være der 10-11 timer som det har været tit og flere gange om ugen, så vi er heller ikke forvent med at kunne gå hjem til tiden, men det kan vi fra nu af.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 19:28:41
Svar/Indlæg:
687/9
#53 Personligt synes jeg nu der er delte meninger om hvorvidt den regel er en god ting...

For de langsomme og arbejdssky, ja en glimrende løsning absolut... For os der arbejder effektivt og hurtigt... Ikke så fornuftigt..

Har fuld forståelse for at nogen er langsommere end mig, og at de selvfølgelig ikke burde gå ude til langt ud på eftermiddagen.. Hvad jeg på ingen måde har forståelse for er, at hver gang jeg har rykket igennem og kommer ind før min sluttid, skal konfronteres med en masse post der står, og en leder der render rundt efter mig i de næste 20 minutter for at høre om jeg ik nok vil ta en times tid ekstra af det..

Psykisk kan jeg sagtens håndtere deres evige plagen, men jeg har kolleger der dagligt føler sig "tvunget" til at køre ud med lortet, minimum til deres sluttid.. Samtidig ser jeg andre kolleger tage den såkaldte "sluttidsgaranti" selvom alle dernede ved de udemærket godt kan nå det de burde..

Den regel er håbløs.. Samtidig med den er en meget stor økonomisk falliterklæring.. Kan selvfølgelig kun snakke om situation i det hus jeg kender til, men der havde det været langt mere rentabelt hvis de havde undladt at skære et par ture væk ved sidste omlægning, og så havde droppet den sluttidsgaranti..

Økonomisk set havde vi brugt langt færre mandskabstimer på den måde, og alt var komemt ud til tiden.. Endnu et eksempel på at ledelsen sidder med lukkede øre hver gang en medarbejder fortæller dem hvordan tingene burde gøres :)

Dog vil jeg sige... Jeg glæder mig til at se hvad fanden de gør til vinter... En gennemsnits vinter laver man typisk 30-40 minutters overarbejde hver eneste dag pga vejret... Denne vinter er turene sådan ca 1 time og 15-30 minutter længere i snit, så det går galt.. I gamle dage åd man personligt de der 30-40 minutter under devicen "tag de gode dage med de dårlige dage".. Det tør jeg godt love ingen gider gøre nu med indførelsen af denne sluttidsgaranti. Ikke engang jeg selv :)


Cowboy
 
Overclocker
Tilføjet:
03-08-2008 20:10:41
Svar/Indlæg:
98/4
Lidt underlig melding du har der må jeg sige, godt du ikke er tillidsmand og skulle kæmpe for medarbejderne. Kan se når der er lang 1½ time på en tur uden videre , ja så siger det sig selv man ikke kan nå det, men hvis du løber som op og ned ja så er du med til at ødelægge arbejdspladsen, men det må du om, andre skal bare gå i et passende tempo, hverken mere eller mindre og hvis du tror du får noget ud af det andet, ja så kender du vidst ikke regler og det med du skal ud med mere post efter du kommer hjem er jo din egen sag, de kan ikke tvinge nogle til at omdele mere efter man har lavet det man skal på sin egen tur. Jeg tror i skal se og kigge nærmere på de regler der er gennemført her fra den 01.01.08, der er kommet nogle regler der beskytter medarbejderne. De har forsøgt at presse os på Odense C og på Fyn rundt omkring og omgå reglerne men det fik de ikke meget ud af, der var faglig møde med det samme. Nogle skal sige fra med det samme eller forsøger ledelsen at omgå de regler der er vedtaget.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 22:27:12
Svar/Indlæg:
687/9
Underlig.. Måske.. Jeg forsøger bare at se tingene fra ledelsens såvel som medarbejdernes synspunkt.. Kender skam godt reglerne, og ved alt om hvad ledelsen må og hvad de ikke må, men forsøger at gøre alligevel :)

Jeg kan forsikre dig for at jeg ikke løber på noget tidspunkt i løbet af dagen. Det kunne aldrig falde mig ind. Dog har jeg et natrligt "højt" arbejdstempo, og fordelingen hos os af ansatte er nok ca 50/50 hvad angår unge og ældre (45+) blandt cykelbude..

Ingen kan forlange af en 50 årig nedslidt medarbejder at han skal kunne klare et fysisk krævende job på samme tid som jeg kan gøre det (er i skrivende stund 27 og i fin fysisk form).

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at jeg "skal ud med post når jeg kommer hjem fra turen".. Jeg skrev at ledelsen forsøger at få os ud med det (så de er fri for at tilkalde tussedyre tilkaldevagter). I samme sætning skrev jeg vist også at jeg ikke personligt kører med det, men har kolleger der har sværere ved at sige nej, end jeg har.

Ja reglerne er tiltænkt for at beskytte medarbejderne, men umiddelbart lyder det til jeres tillidsfolk går mere op i at beskytte jer end vores gør heroppe.. Det kunne være årsagen til vi oplever det lidt forskelligt :)