bedste tv tuner til ca. 500 bobs update...

Diverse d.  02. august. 2008, skrevet af arsenio3d
Vist: 661 gange.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 14:52:29
Svar/Indlæg:
2823/238
skal have en tv tuner gerne med digital tuber også...
Det skal være det bedste og som virker med vista 64bit media center...

skal til at bestille et par ting samlet, så sal bare lige bestemme mig for hvilken tuner jeg skal have...

hvad synes i er den bedste?
arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 22:43:12
Svar/Indlæg:
2823/238
Åkæy, det hjalp... mange tak 😩

Er der ikke nogen der har erfaring i det her emne?
No thoughts at all?

jmose

Moderator
Tilføjet:
03-08-2008 00:23:53
Svar/Indlæg:
3863/538

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 00:53:13
Svar/Indlæg:
2823/238
tak, havde godt set den, men ved ikke helt.. har læst lidt dårligt om den:

http://www.techradar.com/produ...

Og er en intern ikke bedre end en ekstern, det ville selv tro...

Havde en hvr 1300 i tankerne ellers som alternativ...

Du skriver du selv har en, har du sat den til kabel tv eller en antenne?
Det er fordi jeg har kabel tv, og ville gerne kunne fange alle kanaler, som discovery channel, kanal 5 og alt det der...

Er den sløv/laggy, tager lang tid at skifte kanal?
Jeg havde engang en tuner, men nogle gange ville optagelsen hakke, og så var det jo lige til at slette igen, ved ikke om det så var resten af hardwaren der var skyld i det....

jmose

Moderator
Tilføjet:
03-08-2008 01:47:47
Svar/Indlæg:
3863/538
#3 Jeg har den sat til antenne. Men ville have en digital, da vi temmelig sikkert går over til fiber TV i løbet af et års tid..

Jeg bruger Vista´s indbyggede Media center til at at se TV med. Virker fint. Men en smule sløvt i opstarten. Fanger dog kanalerne fint nok..

Edit: Jeg ska dog ikke bruge denne maskine med Vista, til at se TV fremover. Så jeg tænker lidt på at prøve Mythbuntu, for at se hvordan det spænder af...(HTPC)

Mark0

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2008 09:12:14
Svar/Indlæg:
121/11
Hvis du vil have den pakke du har nu som digitaltv, kræver det en DVB-C tuner, med et såkaldt CI aka. Common Interface, som minder lidt om et PCMCIA slot. Heri skal du have et Viaccess kort, der er et dekoderkort (også kaldet CAM, Common Access Module), der dekrypterer YouSee's signaler (hvis du ikke har YouSee aka. TDC, så tjek lige med dem hvilket dekoderkort du skal bruge).

Herudover skal du bruge et kanalkort fra YouSee. Det koster 199,- pr. år i kortafgift, og giver dig digital adgang til (næsten) alle de kanaler du har i forvejen.

Tjek http://www.dvbshop.net/ der har alt hvad du har brug for - men du får det ikke for 500,-, desværre, du skal nok nærmere op i 800-900,- for en DCB-C tuner med CI-interface og det føromtalte ViAccess kort.

F.eks. går jeg selv og overvejer følgende konfiguration:

http://www.dvbshop.net/product...

http://www.dvbshop.net/product...

Samlet pris ex. fragt - 870 dkk.

Og så skulle du også gerne have mulighed for at se HD når Danmark engang når så langt....

M.v.h.

Mark

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 09:49:06
Svar/Indlæg:
2823/238
#5 det lyder lidt af noget andet det du omtaler der, men det kan være jeg tager fejl.

Jeg har ikke nogen bokse eller noget viasat eller yousee lige nu, jeg får mine kanaler igennem nogle der hedder parknet... Og det er igennem et helt almindeligt kabel tv stik..

Og er det ikke DVB-T jeg skal have? du linker til noget DVB-C grej.

PS. er det i 2009, eller har de sat det til 2011, at vi skifter helt over til digitalt tv (det var da dvb-t ikk´?

Mark0

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2008 12:39:27
Svar/Indlæg:
121/11
Hej igen,

Din udbyder af kabelTV hedder altså parknet - så langt så godt.

Det du skal have styr på i første omgang er forskellen på DVB-T og DVB-C - DVB-T (Terrestrial) er luftbårent digitaltv, dvs. at du skal have en antenne sat op til det. DVB-C er, som navnet "Cable" antyder, til kabeltv - dvs. at vil du have digitalt kabeltv, så er det DVB-C og ikke DVB-T du skal have fat i.

For at kunne se andet end de gratis kanaler på DVB-C kræver det et ViAccess (ikke Viasat!) dekoderkort, der kan afkode den kryptering der er på betalingskanalerne, samt et kanalkort fra din kabeltvudbyder (ParkNet), der indeholder information om hvilke kanaler du har i din pakke - det kaldes også et SmartCard.

Tror ikke på at vi skifter 100% til digitalt allerede i 2009 - der lyder 2011 mere realistisk.

Håber du blev klogere,

Mark

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
03-08-2008 13:56:32
Svar/Indlæg:
2823/238
Mere eller mindre.
Det lader til at antenneforeninger kan få lov til at sende analogt, såfremt de bare også sender digitalt, efter 2009, i så fald kunne jeg vel sagtens nøjes med en analog/dvb-t tuner?

Men i sidste ende må jeg nok have en snak med Parknet, for at høre hvad de har af planer osv. for det lader jo til at det er TDC der kommer til at stå for det og dem man skal have de dekoder kort af...

Mark0

Superbruger
Tilføjet:
03-08-2008 15:33:40
Svar/Indlæg:
121/11
Hvis det var mig gad jeg ikke bruge penge på DVB-T - imo er det en lidt ligegyldig lappeløsning, der kun skal være der indtil DVB-C bliver udbredt. Så det springer jeg let og elegant over. Men ja, skal du have DVB-C så skal du lige slå på tråden til Parknet, for at se hvad de har tænkt sig!

Mark

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2008 13:54:47
Svar/Indlæg:
2823/238
har bestilt sådan en hauppauge 900, så må jeg se hvor godt det er, og evt. fortrude købet hvis den ikke r så god, ift. mit behov.

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 11:50:29
Svar/Indlæg:
2823/238
Update:

Har snakket med Parknet, de siger at de bliver ved med at sende analogt, men vil så sende digitalt også, lige nu sender de allerede nogle kanaler som DVB-T.
Men De vil sansyneligvis senere sende i DVB-C --- UKRYPTERET vel og mærke 🙂
Så ingen dekoder kort eller kortlæsere...